Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Vad ska en komiker skämta om då, menar då? Sådant som ingen jävel har hört talas om?
Det jag ville få fram med detta är att man ska inte ta en komiker seriöst i sådana här ämnen. Det går att förlöjliga allt och allting vilket komiker också gör just enbart för att locka fram skratt.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Fullständigt jävla ointressant för den som är kritiskt tänkande och en smula allmänbildad.
Kristendomen - Hur lätt som helst att hitta paralleller med något så omfattande som kristendomen och vilken tro som helst. Gäsp...
9/11 - Samma jävla ogrundade konspirationsteorier som foliehattarna har tjatat om i snart ett decennium. Inget nytt under solen.
Banksystemet - Ja, bankerna skapar nya pengar genom lån. Kan säkert vara revolutionerande för en obildad dumjävel som inte redan visste det, precis som det är revolutionerande för någon som trodde att jorden var platt att får höra att jorden är rund, men helt odramatiskt. Det är så det funkar och det är ingen hemlighet på något sätt. Hela vårt samhälle och välstånd bygger på det. Det är bara tragiskt att det uppenbarligen finns så många som inte har fattat det.
Kristendomen - Hur lätt som helst att hitta paralleller med något så omfattande som kristendomen och vilken tro som helst. Gäsp...
9/11 - Samma jävla ogrundade konspirationsteorier som foliehattarna har tjatat om i snart ett decennium. Inget nytt under solen.
Banksystemet - Ja, bankerna skapar nya pengar genom lån. Kan säkert vara revolutionerande för en obildad dumjävel som inte redan visste det, precis som det är revolutionerande för någon som trodde att jorden var platt att får höra att jorden är rund, men helt odramatiskt. Det är så det funkar och det är ingen hemlighet på något sätt. Hela vårt samhälle och välstånd bygger på det. Det är bara tragiskt att det uppenbarligen finns så många som inte har fattat det.
Som sagt så är zeitgeist just till för den anledningen att upplysa folk hur det fungerar. Jag pratar om delen som tar upp pengasystemet nu. Teorin om 9/11 är som sagt bara en teori som jag själv i alla fall tar med en nypa salt. Den amerikanska regeringen är korkad, men inte så korkad att dom dödar sina egna.
Dom vill först och främst få fram att pengasystemet är mer skadligt för vårt samhälle än nyttigt. Du lägger för mycket av din kritik på den första filmen som jag så tidigare bara är en massa vilt spekulerande teorier. För att du konstruktivt ska kunna kritisera zeitgeist på allvar så ska du se Addendum och Moving Forward för det är kring dom två som rörelsen är baserad på.