Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag trodde inte att han var så dålig komiker att han va tvungen att ta till förutsägbara skämt och billiga knep för att få med sig publiken. Att dra skämt om något som blivit så stort och omtalat som Zeitgeist är rätt lätt, det är som att skjuta prick på en ladugårdsvägg ungefär. Samma sak görs alltid av komiker runt om i världen oavsett om det gäller stora skådisar, filmer, musiker, Tv serier, dokusåpor... ja precis allt som är populärt. Du har väl sett Jay Leno, David Letterman ect. Magnus Betnér ville bara kamma hem några billiga skratt här och jag som tyckte han va medioker komiker redan från början inser ju nu att jag överskattade honom grovt.
Vad ska en komiker skämta om då, menar då? Sådant som ingen jävel har hört talas om?
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Har du själv sett Zeitgeist förresten? Den första filmen kan jag hålla med om innehåller mest vilt spekulerande teorier, en av dom trovärdig (den om religion), men dom två andra filmerna är ren fakta.
Fullständigt jävla ointressant för den som är kritiskt tänkande och en smula allmänbildad.
Kristendomen - Hur lätt som helst att hitta paralleller med något så omfattande som kristendomen och vilken tro som helst. Gäsp...
9/11 - Samma jävla ogrundade konspirationsteorier som foliehattarna har tjatat om i snart ett decennium. Inget nytt under solen.
Banksystemet - Ja, bankerna skapar nya pengar genom lån. Kan säkert vara revolutionerande för en obildad dumjävel som inte redan visste det, precis som det är revolutionerande för någon som trodde att jorden var platt att får höra att jorden är rund, men helt odramatiskt. Det är så det funkar och det är ingen hemlighet på något sätt. Hela vårt samhälle och välstånd bygger på det. Det är bara tragiskt att det uppenbarligen finns så många som inte har fattat det.