2010-11-13, 07:45
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Kan ni ta diskussioner om TZM och Venus Project i https://www.flashback.org/t761534 istället för konspirationsforumet? De handlar inte om konspirationer och borde därför inte nergraderas genom att diskuteras som att de är det.

Oj, fanns det en tråd till om detta. Det hade jag ingen aning om. Jag håller med dig, jag tycker inte heller att Zeitgeist trådarna hör hemma i konspirationsforumet. Men vissa religiösa fanatiker vill gärna koppla ihop Zeitgeist med NWO som oole skrev. Om inte en världsförändring sker under de religiösas villkor och i deras falska Guds namn så vill dom hellre att jorden går under.
Citera
2010-11-14, 19:15
Medlem
enligt min teori så är inte venus project antikristus regim.. utan jag tror att maitreya kommer skapa en new world order och nått som liknar venus project.. och de är sen till för att vi ska tro att han är antikristus och vi kommer sen bli lärda att hata honom och alla kommer tro han är antikristus, Och sen kommer vi bli räddade av den riktiga antikristus tillsammans med nån som kommer påstå sig vara Jesus.

Så enligt min teori så kommer ni förr eller senare hålla med mig om att zeitguist va nwo propaganda om de är så att jag har rätt. De är därför jag inte bryr mig så mycket om att övertala er om att zeitguist är nwo junk.. kom ihåg bara att OM de är så att jag har rätt.. Och ni står där och håller med mig om att de är nwo skit och vi har maitreya där som en ledare för alla religioner.. och han säger att han låg bakom alla dom. Kom ihåg bara att jag sa att de skulle hända. Och att den som räddar oss från maitreya är den riktiga antikristus.

tjooo
Citera
2011-04-11, 00:08
Medlem
Biffens avatar
Såg precis första filmen, missat Zeitgeist helt. Första delen av religonen har jag redan tagit del av i spridda skurar genom årens lopp, men bra sammanfattat och intressant.

Andra delen hade jag till stora delar missat, bara fnissat när jag sett/hör om att 9/11 skulle vara ett insidejob. Men jag har dock hela tiden vart av åsiktet att det inte spelar någon roll om det faktiskt var fundamentalistiska muslimer som låg bakom attacken, det spelade bara storpamparna rakt i händerna eftersom de kunde gå ut i krig och krama åt sin befolkning med mer medial rädsla. Men filmen drog upp en del punkter som jag ska kolla lite djupare på.
Riktigt tokigt om det faktiskt var bush-administrationen som låg bakom denna, i sådana fall, extravaganta iscensättning!

Sista delen om ekonomiska aspekten av världsstyrandet är något jag tagit del av i andra sammanhang och det är helt klart den mest övergripande och mest skrämmande aspekten av allting. Orwells 1984, Callocain osv comes to mind. Fy fan. Vart är den männskliga rasen på väg.

Hoppas att de senare filmerna fördjupar sig lite i detta.

Överlag en intressant film som sammanfattar mycket jävligt bra, fast kanske lite för konspiratoriskt och "ytligt" i vissa aspekter. Men så hade en riktigt djupdykande variant av filmen blivit jävligt lång, torr och bra mycket mindre lättsmält. Vilken är summan av hela lärdomen vi ska ta med oss ur denna filmupplevelse. Vi som samhälle är så satans indoktrinerade till att vara rastlösa och begär ständigt mer och mer lättsmält underhållning.

Jag är så själviskt lättad men samtidigt så fasligt ledsen över hur våra kommande generationer med stor sannolikhet kommer att ha det om vi, som ras, inte ändrar vårat beteende.
Citera
2011-04-17, 10:03
Medlem
magis avatar
---

Ursprunget till Zeitgeist.

Dessa filmer som heter
Jordan Maxwell - The Naked Truth
http://www.youtube.com/watch?v=qJqivq4BzcU
har samma förklaring som zeitgeist men sändes i Engelsk TV på 1980 talet tror jag det var.

Gillar man Zeitgeist första del om religionens ursprung ska man verkligen se
Jordan Maxwell - The Naked Truth
http://www.google.se/search?q=Jordan+Maxwell+-+The+Naked+Truth&tbo=p&tbm=vid&source=vgc&hl=sv

Magi
---------------
Citera
2011-04-28, 21:22
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen

Hoppas att de senare filmerna fördjupar sig lite i detta.

Zeitgeist Addendum
fördjupar sig mer på den ekonomiska delen och Zeitgeist Moving Foward är mer en sammanfattning av allting skapad för en bredare publik skulle jag tro. Zeitgeist The Movie och Addendum kan nog vara lite svårare att svälja än just Moving Foward för den gemene människan.
Citera
2011-04-30, 17:00
Medlem
Grymt bra och spännande, den fick mig att fundera lite över när vattenmannens tidsålder kommer (år 2150) att det har något sammandrag att isarna smälter och att detta kommer gå runt i en cycle med istid etc...
Citera
2011-05-05, 10:07
Medlem
Jaha, och nu skjöt de UBL så han aldrig publikt får säga att det inte var han som stod bakom 9/11. Det var väl typiskt?
Citera
2011-05-15, 06:13
Medlem
Musse.Chills avatar
Efter att ha sett filmen, blivit lika förbryllad som alla blev i början av tråden fortsatte jag läsa i tron att jag skulle läsa igenom tråden. Det är faktiskt bara 100 sidor. Men alla svar är obeskrivligt långa, så det skulle ta en livstid att läsa igenom allt.

Så, min fråga kvarstår. Skulle någon som vet kunna droppa ett svar; Hur mycket i filmen är sanning, hur mycket består av felaktig information etc ?
Citera
2011-05-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill
Efter att ha sett filmen, blivit lika förbryllad som alla blev i början av tråden fortsatte jag läsa i tron att jag skulle läsa igenom tråden. Det är faktiskt bara 100 sidor. Men alla svar är obeskrivligt långa, så det skulle ta en livstid att läsa igenom allt.

Så, min fråga kvarstår. Skulle någon som vet kunna droppa ett svar; Hur mycket i filmen är sanning, hur mycket består av felaktig information etc ?

http://zeitgeistmovie.com/Zeitgeist,%20The%20Movie-%20Companion%20Guide%20PDF.pdf

Där är hänvisningar till alla källor. Hur mycket av det som är sant går det otroligt mycket olika åsikter om. Det där är filmskaparens källor iaf, hurvida de stämmer eller inte gör du bäst i att kolla upp själv och inte lyssna på de som säger varken eller, eftersom ingen verkar veta ordentligt.

Och till er som nu vill dra igång ytterligare en diskussion med mig nu, gör inte det, för vi kommer inte komma nånstans.

edit: De som diskuteras mest är ju religionsdelen, där verkar det vara väldigt spritt. När det kommer till 11 september och det så säger väl den delen det som alla truth-movements och alla säger, men huruvida det stämmer är ju också känsligt eftersom det fortfarande är en konspirationsteori så att säga att det stämmer ger en mest skit än nånting annat. I hur bankerna fungerar och federal-reserve systemet så tror jag det är i princip bekräftat att allt det är sant, men att NWO och det där skulle vara sant är väl fortfarande svårt att bevisa, och också det en konspirationsteori.
Senast redigerad av oole 2011-05-15 kl. 15:20.
Citera
2011-05-17, 14:50
Medlem
HerrBormanns avatar
Magnus Betnér beskriver er idioter som tror på Zetigeist-tramset.

http://www.youtube.com/watch?v=epNJ2O6NG4M&feature=relmfu
Citera
2011-05-17, 20:18
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Magnus Betnér beskriver er idioter som tror på Zetigeist-tramset.

http://www.youtube.com/watch?v=epNJ2O6NG4M&feature=relmfu

Jag trodde inte att han var så dålig komiker att han va tvungen att ta till förutsägbara skämt och billiga knep för att få med sig publiken. Att dra skämt om något som blivit så stort och omtalat som Zeitgeist är rätt lätt, det är som att skjuta prick på en ladugårdsvägg ungefär. Samma sak görs alltid av komiker runt om i världen oavsett om det gäller stora skådisar, filmer, musiker, Tv serier, dokusåpor... ja precis allt som är populärt. Du har väl sett Jay Leno, David Letterman ect. Magnus Betnér ville bara kamma hem några billiga skratt här och jag som tyckte han va medioker komiker redan från början inser ju nu att jag överskattade honom grovt.

Har du själv sett Zeitgeist förresten? Den första filmen kan jag hålla med om innehåller mest vilt spekulerande teorier, en av dom trovärdig (den om religion), men dom två andra filmerna är ren fakta.
Citera
2011-05-18, 11:32
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag trodde inte att han var så dålig komiker att han va tvungen att ta till förutsägbara skämt och billiga knep för att få med sig publiken. Att dra skämt om något som blivit så stort och omtalat som Zeitgeist är rätt lätt, det är som att skjuta prick på en ladugårdsvägg ungefär. Samma sak görs alltid av komiker runt om i världen oavsett om det gäller stora skådisar, filmer, musiker, Tv serier, dokusåpor... ja precis allt som är populärt. Du har väl sett Jay Leno, David Letterman ect. Magnus Betnér ville bara kamma hem några billiga skratt här och jag som tyckte han va medioker komiker redan från början inser ju nu att jag överskattade honom grovt.

Vad ska en komiker skämta om då, menar då? Sådant som ingen jävel har hört talas om?

Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Har du själv sett Zeitgeist förresten? Den första filmen kan jag hålla med om innehåller mest vilt spekulerande teorier, en av dom trovärdig (den om religion), men dom två andra filmerna är ren fakta.

Fullständigt jävla ointressant för den som är kritiskt tänkande och en smula allmänbildad.

Kristendomen - Hur lätt som helst att hitta paralleller med något så omfattande som kristendomen och vilken tro som helst. Gäsp...

9/11 - Samma jävla ogrundade konspirationsteorier som foliehattarna har tjatat om i snart ett decennium. Inget nytt under solen.

Banksystemet - Ja, bankerna skapar nya pengar genom lån. Kan säkert vara revolutionerande för en obildad dumjävel som inte redan visste det, precis som det är revolutionerande för någon som trodde att jorden var platt att får höra att jorden är rund, men helt odramatiskt. Det är så det funkar och det är ingen hemlighet på något sätt. Hela vårt samhälle och välstånd bygger på det. Det är bara tragiskt att det uppenbarligen finns så många som inte har fattat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in