2007-07-12, 12:10
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
25 jan? Var det något jag missade?

Annars var del 1 definitivt intressant. Jag har tidigare slagits av alla de gamla hedniska arven som lever kvar i kristendomen. T ex har vi ju veckans dagar som alla är hedniska i sin natur. På solens dag ska alla till kyrkan

Ja, även solen har fläckar.
Citera
2007-07-12, 21:13
Medlem
Nålkåts avatar
Kul med lite aktivitet i tråden.

Just nu skulle jag göra vad som helst för att få det här i text och bilder!
Citera
2007-07-13, 02:03
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Man talar mycket om gemensamma födelsedagar mellan bl.a. Horus och Jesus men det står inget om när Jesus föddes i Bibeln. Med tanke på att herdarna var ute i markerna pekar snarare mot våren eller sommaren.
Det är den babylonska romersk-katolska kyrkan som bestämt den 25 jan. förmodlingen för det skall överstämma med deras hedniska idoler.

Nu var ju detta med jesus och herdar i ett medelhavs land och inte i sverige. Dvs att det inte är alls omöjligt med betande får även i december. Speciellt inte för 2000 år sedan då det rådde en större grönska i de områdena.

Så att det skulle peka på vår/sommar pga herdar känns som en sjukt svagt bevis...
Citera
2007-07-13, 03:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Nu var ju detta med jesus och herdar i ett medelhavs land och inte i sverige. Dvs att det inte är alls omöjligt med betande får även i december. Speciellt inte för 2000 år sedan då det rådde en större grönska i de områdena.

Så att det skulle peka på vår/sommar pga herdar känns som en sjukt svagt bevis...

Traditionerna i området menar att man nyttjar närheten till hemmet på vintrarna på grund av de kalla nätterna det blir ofta minusgrader.
Vad som menas med "ute i markerna" är kanske inget stenhårt bevis men är det enda som kan ge en fingervisning om årstiden i evangelierna.
Hur som helst så visste inte de luciferianska papisterna som bestämde 25 dec inte mer och det är ingen tillfällighet att dom valde det datumet.
Citera
2007-07-14, 13:16
Medlem
Ajajajs avatar
Är den här dokumentären något att hänga i julgran eller är det mest en massa tok?

Citera
2007-07-14, 15:13
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Är den här dokumentären något att hänga i julgran eller är det mest en massa tok?
Jag har själv bara sett första delen av tre, och den tyckte jag var väldigt intressant. Del 2 handlar om 911 och så trött som jag egentligen är på det spektaklet orkade jag inte se mer. Del 3 vet jag inte riktigt om den handlar om banker i allmänhet eller mer specifikt om federal reserve.

Hur som helst kan jag rekommendera dig att börja titta på den och så får du väl se om det är något för dig.
Citera
2007-07-14, 15:42
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag har själv bara sett första delen av tre, och den tyckte jag var väldigt intressant. Del 2 handlar om 911 och så trött som jag egentligen är på det spektaklet orkade jag inte se mer. Del 3 vet jag inte riktigt om den handlar om banker i allmänhet eller mer specifikt om federal reserve.

Hur som helst kan jag rekommendera dig att börja titta på den och så får du väl se om det är något för dig.
3 delar?

Verkar bara vara en på den länken? Vart hittar du dom andra någonstans?

Citera
2007-07-14, 16:04
Medlem
CaptainCavemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
3 delar?

Verkar bara vara en på den länken? Vart hittar du dom andra någonstans?

Det är tre delar i en så att säga.

Jävligt intressant dokumentär förövrigt. Frågan är ju hur mycket som stämmer, även fast en hel del verkar göra det. Läskigt.
Citera
2007-07-15, 02:39
Medlem
Veyrons avatar
Sjukt bra film. Hoppas verkligen att denna letar sig in i mainstream-media så att folk äntligen får upp ögonen för det sjuka fractional reserve systemet.
Citera
2007-07-15, 14:46
Medlem
Elenhins avatar
Den absolut viktigaste film jag sett. Önskar att alla såg den.
Citera
2007-07-15, 19:46
Medlem
Corvs avatar
Fastnade efter ca en kvart. Del 2 fick mig att omvändas från att vara väldigt negativt inställd mot alla konspirationsteoretiker till att tro att hela 9/11 grejen måste vara iaf delvis iscensatt. Den första delen var dock den intressantaste. Ska kolla på del 3 så fort jag kan.
Denna måste spridas.
Citera
2007-07-15, 20:08
Medlem
cruz_vandams avatar
Grymm, någon som vet hur gammal/ny filmen är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in