2007-01-04, 09:33
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Apropå fritid, så kan man aldrig få för mycket av den...
Ja, nu när jag sett dina svar de senaste sidorna inser jag att du inte har tillräckligt. Du svarar ju så gott som aldrig på frågor utan för en monolog, inspirerad av de andras inlägg. Med lite mer fritid hade vi kanske fått höra dina svar på bl.a Quantilhos utmärkta frågor, bland annat den om var arterna kommer ifrån om de inte evolverats ur en gemensam anfader.
Citera
2007-01-04, 10:39
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Du missade visst att det stod att strikt enligt det biologiska artbegreppet, så tillhör grizzlybjörnen och polarbjörnen, eftersom de är så genetiskt identiska att de kan korsas och producera fertil avkomma, varianter av SAMMA ART !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Grizzly-polar_bear_hybrid

"The grizzly bear and polar bear are sufficiently genetically similar that they can interbreed and produce fertile offspring. By the strict interpretation of the biological species concept, this would imply that brown bears and polar bears are variants of the same species..."

Aja, vi kan ju ta exemplet med Vargen och Schakalen istället.

Ha det så kul med att hitta källor som hävdar att det är samma art.

F.ö. borde ju alla hunddjur kunna få fertil avkomma sinsemellan om nu alla bara är små variationer på en enda art som du hävdar. Varför kan då inte räven, som är ett hunddjur, få avkomma med t.ex. vargen, när schakalen kan det.

Har du bestämt dig hur du ska ha det ännu?
Citera
2007-01-04, 10:46
Medlem
Citat:
Det är din Jag-känsla, din identitet som unik individ, det är det jag är ute efter!

Sitter JAGET verkligen i hjärnan?
Ja, hur förklarar du annars de personlighetsförändringar som personer med hjärnskador fått? Svara rakt nu och slingra dig inte som du alltid gör annars
Citera
2007-01-04, 12:39
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Ja, nu när jag sett dina svar de senaste sidorna inser jag att du inte har tillräckligt. Du svarar ju så gott som aldrig på frågor utan för en monolog, inspirerad av de andras inlägg. Med lite mer fritid hade vi kanske fått höra dina svar på bl.a Quantilhos utmärkta frågor, bland annat den om var arterna kommer ifrån om de inte evolverats ur en gemensam anfader.

Jag väntar med spänning på svaret på den alternativa förklaringen som skulle innebära att alla arter "inplanterades" på jorden vid olika tidpunkter. Om han nu vågar utveckla sin teori och svara på frågorna.
Citera
2007-01-04, 13:18
Medlem
Citat:
Förresten, vad säger denna naiva teori, har även växtriket evolverat, från t.ex. jordgubbar till päron till ananas?

Det är skrämmande, men inte förvånande, att du så enkelt avfärdar en teori som du bevisligen inte har en aning om. Men det är väl det som är definitionen på dogmatism. Med säkerhet är det inte vägen till kunskap.
Citera
2007-01-04, 13:23
Medlem
fbes avatar
Citat:
Du missade visst att det stod att strikt enligt det biologiska artbegreppet, så tillhör grizzlybjörnen och polarbjörnen, eftersom de är så genetiskt identiska att de kan korsas och producera fertil avkomma, varianter av SAMMA ART !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Grizzly-polar_bear_hybrid

"The grizzly bear and polar bear are sufficiently genetically similar that they can interbreed and produce fertile offspring. By the strict interpretation of the biological species concept, this would imply that brown bears and polar bears are variants of the same species..."

Hihi! "Polarbjörn".
Citera
2007-01-04, 13:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Jag väntar med spänning på svaret på den alternativa förklaringen som skulle innebära att alla arter "inplanterades" på jorden vid olika tidpunkter. Om han nu vågar utveckla sin teori och svara på frågorna.

Mankan har ju i alla fall vågat ypppa lite av sin egen teori att livet skulle ha varit oändligt gammalt. Men han lägger säkert till en del psedovetenskapliga föreställningar om lagar utanför "dimensionerna". Det är ganska symptomatiskt att dessa individer snöar in på detaljer, hitta på egna spelregler, undviker problematiska fakta, fabricerar egna resultat. undviker ämnen.
Citera
2007-01-04, 14:19
Medlem
kb_cks avatar
Citat:
Hur förklarar du hönor som blir halshuggna, och därefter kan kuta omkring ett bra tag...
Dom kutar omkring om en del av hjärnstammen blir kvar vid halshuggningen.

Som "Mike the headless chicken".
http://home.nycap.rr.com/useless/headless_chicken/
Citera
2007-01-04, 14:25
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Det är din Jag-känsla, din identitet som unik individ, det är det jag är ute efter!

Sitter JAGET verkligen i hjärnan?

Du måste vara en underlig individ, bor du på någon farm och äter bönor som du lagar med dina lika intelektuellt sjuka vänner?

Jaget är skitsnack, om du menar Jaget som i Freuds teorier så handlar det om psykologi och inget annat, Jaget sitter i HJÄRNAN, elektriska impulser, synapser, synapsblåsor ETC.

Läs på lite du förvirrade människa. / Troll.
Citera
2007-01-04, 14:58
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Du måste vara en underlig individ, bor du på någon farm och äter bönor som du lagar med dina lika intelektuellt sjuka vänner?

Jaget är skitsnack, om du menar Jaget som i Freuds teorier så handlar det om psykologi och inget annat, Jaget sitter i HJÄRNAN, elektriska impulser, synapser, synapsblåsor ETC.

Läs på lite du förvirrade människa. / Troll.

Jaså, din identitet utgörs av dina elektriska impulser i hjärnan...

Kan dina synapser eller elektriska impulser plågas av ruelse (starka samvetskval)?
Citera
2007-01-04, 15:01
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Jaså, din identitet utgörs av dina elektriska impulser i hjärnan...

Kan dina synapser eller elektriska impulser plågas av ruelse (starka samvetskval)?

Håll trut.

Är så jävla trött på dig och dina provokativa smileys i dina trådar som egentligen inte alls hör hemma i detta delforum.

Du försöker få oss att framstå som idioter, när det är du som är fullständigt out of touch with reality.

Du borde uppsöka en psykolog och dra ifrån detta delforum, för sista gången. Troll.
Citera
2007-01-04, 15:08
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline

Ni har ju inte ens svarat på vem den allra ursprungligaste anfadern till alla arter på jorden skulle ha varit!!!

Nå, vilken ärevördig anfader har vi, som tronar allra, allra högst upp på våra släkttavlor?

Dessutom, när fiskarna, såsom ex. lungfisken och kvastfeningen, nu inte ens är släkt med fyrfotadjuren eller människorna, och vi därmed överhuvudtaget inte kan ha evolverat från vattendjuren, varför ska vi då tro på denna evolutionssmörja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in