2007-01-02, 01:47
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Vad är det som skrämmer dig med tanken på att människor och apor skulle vara släkt? Svara på den frågan först innan du får svar på din motfråga.

Det är inte direkt något som skrämmer mig, utan det går emot hela mitt rationellt förnuftsmässiga och logiska tänkesätt...jag kan inte för mitt liv fatta hur en människa vid sina sunda vätskor kan komma till en sådan totalt absurd och förnuftsvidrig slutsats att en människoapa en gång i tiden skulle börja producera människor, oaktat om hon hade 10 år eller 10 miljarder år på sig...

Svara nu på min fråga, ärligt och med handen på hjärtat:

Är du en människoapa?
Citera
2007-01-02, 01:49
Medlem
I don't cares avatar
Jag är hellre en apa, än en som tror på allsmäktiga spöken som inte går att bevisa, och som dessutom tror sig ha rätt att tvinga på andra sin idiotiska livssyn.

Notera att det största kännetecknet för BS är att det inte går att bevisa, eller inte ens finns antydningar till ledtrådar på sanning. Och kalla mig inte religiös en gång till så är du bussig. Viste inte att idioti var djupt :S
Citera
2007-01-02, 02:07
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Jag är hellre en apa, än en som tror på allsmäktiga spöken som inte går att bevisa, och som dessutom tror sig ha rätt att tvinga på andra sin idiotiska livssyn.

Notera att det största kännetecknet för BS är att det inte går att bevisa, eller inte ens finns antydningar till ledtrådar på sanning. Och kalla mig inte religiös en gång till så är du bussig. Viste inte att idioti var djupt :S

Som sagt var, inte ens dina hjärnspöken kan man *bevisa* fysiskt, för de fastnar inte på våra fysiska materiella 3-D begränsade instrument...
Citera
2007-01-02, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Fossila bevis visar ingenting. Det är bara felaktiga slutsatser några korkade forskare har dragit. Om 100 år kommer de säkert att upptäcka "fan, så var det inte ju, DUH!" När det väl händer kommer jag att skratta i min grav åt det dåliga skämtet "big bang" och Darwins vansinnesteorier.Nej den frågan är förbjuden Försök nu inte idiotförklara mig att jag skulle vara kristen; är nämligen ateist.

Nej, fel igen! du är nämligen jude Varför inte sluta förneka ?
Citera
2007-01-02, 02:13
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Ja fast det var ju inte det jag frågade. Det jag undrade var hur många saker man förutspått, för om man gissar tillräckligt mycket lär man ju pricka rätt till slut. Det kan ju mycket väl vara så att man samlat in tusentals gissningar på egenskaper som borde överensstämma med Big Bang teorin, och sedan när fyra stycken stämmer kan man ju bara säga: "se vi förutspådde detta".

Frågan är alltså hur många förutspådda egenskaper universum borde ha om Big Bang skulle stämma, och hur många procentuellt som "slagit in".

Intressant...det är ingen som har några svar på dina frågor!
Citera
2007-01-02, 02:27
Medlem
I don't cares avatar
Tycker du har en lite väl uppkäftig attityd för att vara religiös, du sårar mina känslor. Är du inte rädd att hamna i helvetet nu? Och mina hjärnspöken har man kunnat mäta ett tag nu med olika instrument, jo det är sant!!!. Tycker du ska tagga ner lite om du inte kan bevisa din teori, således behöver inte vi bevisa våran för dig trots att det finns gott om bevis.
Citera
2007-01-02, 03:07
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Ja fast det var ju inte det jag frågade. Det jag undrade var hur många saker man förutspått, för om man gissar tillräckligt mycket lär man ju pricka rätt till slut. Det kan ju mycket väl vara så att man samlat in tusentals gissningar på egenskaper som borde överensstämma med Big Bang teorin, och sedan när fyra stycken stämmer kan man ju bara säga: "se vi förutspådde detta".

Frågan är alltså hur många förutspådda egenskaper universum borde ha om Big Bang skulle stämma, och hur många procentuellt som "slagit in".

Big Bangs största förutsägelser är den kosmiska bakgrundsstrålningen som upptäcktes på 1960-talet. Bakgrundsstrålningen och studier av den har resulterat i flertalet Nobelpris samt mycket ny kunskap om galaxbildning och materiadistribution i universum. Tyngden bakom överensstämmelsen med denna observation är en mycket stark indikation på att BB stämmer.

Vidare förutsades mängden av ursprungligt väte, helium och tyngre element. Väte skulle utgöra cirka 75% av all ursprunglig materia som bildades, helium cirka 25% och tyngre element utgöra de små spårmängder som blir över. Mätningar på outvecklade galaxer (dvs galaxer där inte stjärnbildningen påverkat mängden av olika grundämnen) och interstellära gasmoln har visat att mängderna stämmer väl överens med BBs förutsägelser. BB är den enda modell som finns som lyckats uppvisa överensstämmelser mellan teori och observation på denna punkt.

Slutligen så stämmer galaxmorfologin och distributionen väl överens med vad som förutsägs av BB. Observationerna av galaxgruppernas strukturer och universums storskaliga struktur utesluter alla steady state-modeller. Överenstämmelsen här är också en mycket stark indikation på korrektheten hos BB.

Sedan finns det kvar en rad mindre viktiga förutsägelser som ännu inte observerats. Exempelvis magnetiska monopoler, men dessa är mer en produkt av storföreningsteorin än av BB-modellen. BB kan klara sig utan storföreningsteorin om det skulle behövas.

Universums ålder förutspås också i viss mån från BB-modellen och även här har observationerna alrig kunnat hitta något äldre än de maximala åldrarna som tillåts av BB.

Av de stora globala universum-egenskaperna så har 100% av det BB förutsäger överensstämmt med observationerna. Det som finns kvar är mindre viktiga egenskaper och diverse smådetaljer, ofta är dessa inte kopplade till BB-modellen utan till diverse anhörande teorier som storföreningsteorin eller strängteorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Intressant...det är ingen som har några svar på dina frågor!
Tack för att du påminde mig. Jag hade glömt bort de obesvarade frågorna i denna tråd efter allt julstök. Nu kan jag fortsätta med att reda ut alla klavertramp och felaktigheter kring BB som okunna kritiker sprider omkring sig.
Citera
2007-01-02, 03:10
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Tycker du har en lite väl uppkäftig attityd för att vara religiös, du sårar mina känslor. Är du inte rädd att hamna i helvetet nu? Och mina hjärnspöken har man kunnat mäta ett tag nu med olika instrument, jo det är sant!!!. Tycker du ska tagga ner lite om du inte kan bevisa din teori, således behöver inte vi bevisa våran för dig trots att det finns gott om bevis.

Ledsen att göra dig besviken, men det finns inte ett endaste litet *bevis* kring den s.k. evolutionsteorin...

Man har hittat några skallar och benpipor, och försöker utifrån det (kryddat med en stor dos av livlig fantasi) postulera en evolution från en människoapa till dagens människa...

Uppkäftig?

Jag talar latin med de lärde och med bönder på bönders vis...
Citera
2007-01-02, 03:19
Medlem
I don't cares avatar
Har läst en del i denna tråd kommer nog inte läsa hela för det skulle ta för lång tid. Men en sak är jag helt säker på det fins klart mer bevis för evolutionen än ditt sadistiska spöke som bara ska ha dykt upp skapat allt inklusive människa bara för att sedan plåga dom. Skulle ditt spöke finnas så är han i alla fall inte god det finns det kolossalt med bevis för. Vist kan det vara svårt för vetenskapen att fixa fram solklara bevis men de försöker i alla fall, bara det är bättre än blind tro som enbart är korkat.
Citera
2007-01-02, 03:27
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Äntligen börjar du komma in på rätt spår...människan är inte ett verk av evolutionen utan devolutionen!

Evolutionisterna har m.a.o. fått det helt om bakfoten...de mest framstående människorna levde i början av skapelsen (de behöver inte nödvändigtvis ha hetat Adam/Eva), sedan med tiden degenereras, demoraliseras och depraveras allt, och det är ju dagens moderna samhällen ett utmärkt exempel på...

Däremot har du missförstått det här med den egentliga evolutionen, det är inte en evolution i kroppslig bemärkelse, att apkroppen blir till en människokropp eller vice versa......, nej, det är själen som evolverar från att ha bebott en apkropp till att i sin nästa existens bebo en människokropp, alla som bebor apkroppar får alltså en mänsklig kropp i sin nästa existens... :smart:

Bra! Äntligen bekände du färg och det visade sig att du är en bibelvän. Du måste nu bevisa existensen av Adam och Eva samt korrektheten hos Bibeln samt eventuellt din Guds existens för att vidare argumentation utgående från den grunden ska vara relevant i detta forum.
Annars får du helt sonika byta till religionsforumet eller det för paranormala fenomen.

Återigen är inte själen påvisat naturvetenskapligt och ditt resonemang faller därför inom ramarna för religion och filosofi, vilket inte är naturvetenskap och därför inte hör hemma här.
Tänka sig att du skulle vara en sådan där bakåtsträvare. Tycker du att kvinnan ska tiga i församlingen också? Samt att homosexuella är syndare? Och att alla som inte tror på rätt Gud ska slås ihjäl?

Kom igen. Vi lever i 2000-talet. Prova att inte läsa en bok som är så gammal och läs något som faktiskt uppdaterar sig och hänger med i utvecklingen istället.

Citat:
Det är inte direkt något som skrämmer mig, utan det går emot hela mitt rationellt förnuftsmässiga och logiska tänkesätt...jag kan inte för mitt liv fatta hur en människa vid sina sunda vätskor kan komma till en sådan totalt absurd och förnuftsvidrig slutsats att en människoapa en gång i tiden skulle börja producera människor, oaktat om hon hade 10 år eller 10 miljarder år på sig...

Svara nu på min fråga, ärligt och med handen på hjärtat:

Är du en människoapa?

Återigen har du bara pseudovetenskapliga argument att komma med. Varför skulle inte en människoapa kunna utvecklas till en människa när det är tillåtet enligt naturlagarna? För att din gamla bibel inte stämmer då?

Sist jag kollade efter så var jag en människa, vilket även du är. För att citera wikipedia: "Till familjen Hominidae, ibland kallad människoapor, räknas människor, schimpanser, gorillor och orangutanger." Du får dra din egen slutsats av de mycket avslöjande utsagorna. Välkommen till gemenskapen!
Citera
2007-01-02, 14:21
Medlem
raskenss avatar
Mankan är uppenbart ologisk och osammanhängande i sina resonemang. En salig blandning av New Age liten nypa kreationism en uns Scientologi. Eftersom han bara delvis accepterar vetenskapliga metoder så förblir det haltande att föra resonemang med honom. Ska han förklara att livet varat oändligt länge så måste han revidera termodynamiken och mycket annat. En sak han misstar sig i den inbygda styrka naturvetenskapen har och som gett den så stor framgång är tåligheten inför kritisk graskning och en acceptans för nya ideer om de verkligen är hållbara. Nej det finns ingen komplott. Den finns bara i Mankans grumliga fantasi.

Mankan vad accepterar du inom naturvetenskapen? är det enbart saker som du kan se med egna ögon,isåfall är det intressant vad du anser om saker som tex:

atomens existens, ingen människa har någonsin sett en atom direkt, kan man verkigen tro på något sådant då?
Relativitetsteorin, känns inte den konstig?
Newtons gravitationsteori; har du nånsin upplevt att två kroppar dras mot varandra? att du dras mot jorden är ju cetrifugalkraften.
Citera
2007-01-02, 16:42
Medlem
Mankans avatar
Hemlig Tesla-teknologi, bakom Stealth-teknologin?

Tyska vetenskapsmän med Dr. Wernher Von Braun i spetsen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Wernher_von_Braun

...lämnade Nazi-Tyskland efter 2:a världskriget för att åka till USA och jobba för NASA, med bland annat den hemliga Tesla-teknologin, som förmodas ligga bakom Stealth-teknologin och mycket annat "skumt":

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

Någon här som är mer insatt inom denna "mörka" nedtystade teknologi?

Annars kan vi diskutera det här, där jag satt igång en tråd, kanske den kan flyttas över hit?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=423131

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in