2006-12-29, 21:45
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Alltså.... Du fortsätter ju att dra fram samma exempel trots att de inte stämmer med vad evolutionteorin säger. Slamkryparen håller INTE på att utvecklas till en människa. Evolutionen har inte nåt mål! Det är ju som att argumentera med en vägg....

Slamkrypare, firrar och Gud vet vad utvecklades alltså förr vidare till fåglar och människor och annat...men inte längre idag...

Helskumt...
Citera
2006-12-29, 21:46
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Du levde OCKSÅ i vatten (ditt urin...) som "yngel" och som född uppe på land...kanske du då är ett mellanting mellan vattendjur och landdjur...

Dessa ödlor har ALLTID levt både på vatten och på land...teorin att den måste ha levt bara i vatten i svunnen tid och att den kommer att överge vattnet helt i framtiden är ingenting annat än obevisade vilda spekulationer av människor med för mycket fritid och med alldeles för livlig fantasi...
Ledsen men inte URIN men däremot fostervatten

Okey alla varelser är alltså skapade en gång till vad de är idag och ingen "utveckling" har skett alltså...
En fråga kommer då upp i mitt huvud (förutom den om c-vitaminet som du undvikt : )

Du inte tror på evolution och därmed släktskap mellan arter hur förklarar du att t.ex. en tiger och lejon kan få en levande avkomma?
Eller delfin och halvspäckhuggare
Eller grizzlybjörn och isbjörn??

Och detta utan att ta domesticerade djur som pudel och tax eller åsna och häst eller häst och zebra...
Citera
2006-12-29, 21:55
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
En enda gemensam förfader som allt annat utvecklats från är en mycket enklare och giltigare lösning än att tusentals arter skulle ha skapats från början och helt oberoende av varandra.

Så vem är då denne ende gemensamme förfader till alla arter som finns idag?

Måste vara en extremt speciell och komplex förfader du syftar på nu, som i sig ska ha varit ORSAK, på sätt och vis primus motor till alla livsformer som överhuvudtaget existerar på denna Moder Jord...

avslöja nu för oss alla här...vad hittar du allra högst upp på detta enorma släktträd?

Vi är idel öra...
Citera
2006-12-29, 22:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Mankan: Att märka evolution är nog ganska svår, eftersom det är en långsam process. Det tar många tusen år innan nått förändras.

Om du tror att vi alltid har varit människa och fåglar alltid fåglar osv osv. Så vart kommer vi ifrån från början då?
Citera
2006-12-29, 22:01
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Nä, den skulle ju inte kunna flyga som en fågel pucko.. för då hade den ju inte varit ett mellanting enligt din definition

Men om det ska vara ett mellanting så ska den BÅDE kunna flyga OCH leva ett vanligt hederligt liv i vattnet...jag menar, om de skulle vara former av "mellanarter" som är på väg att på nåt mysko sätt att förvandlas till fågeldjur, så borde de ju åtminstone då och då visa upp sina färdigheter...
Citera
2006-12-29, 22:03
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Så vem är då denne ende gemensamme förfader till alla arter som finns idag?

För att ta det från solsystemets början (du verkar ju inte greppa eller fatta det övriga, ty inga reflektioner, responser eller dylikt kommer från din sida): Från rester av den stjärnan/novan som fick vårat solsystem att skapas.

Snälla, fråga nu "Var kom den stjärnan ifrån då ?! ".
Citera
2006-12-29, 22:04
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Vill du veta varför? Är det ens lönt att förklara?
Varken flygekorren eller flygfisken tjänar något rent överlevnadsmässigt på att flyga som en fåger och därför utvecklas inte arten i den riktningen.
Och hur visar en art "tendener" till att utvecklas, BTW?...
suck

Men det var ju det jag EFTERFRÅGADE...åtminstone ett par små exempel som påvisar att den s.k. evolutionen fortfarande är i funktion...att arter kan duplicera vad de påstås ha gjort förr...att förvandlas från exempelvis ett landdjur till ett fågeldjur...men ICKE... :thumbsdow

Och hur var det nu med elefanten?
Citera
2006-12-29, 22:07
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Men det var ju det jag EFTERFRÅGADE...åtminstone ett par små exempel som påvisar att den s.k. evolutionen fortfarande är i funktion...att arter kan duplicera vad de påstås ha gjort förr...att förvandlas från exempelvis ett landdjur till ett fågeldjur...men ICKE... :thumbsdow

Hört talas om ex. virus som muterar ? Att säga att "ett virus är ett virus oavsett dess form" är lika korkat som att säga att "en fågel är en fågel". Så du slipper inte undan så jävla lekmannamässigt lätt.

Jo, svara på mina frågor oxo.
Citera
2006-12-29, 22:08
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
För att ta det från solsystemets början (du verkar ju inte greppa eller fatta det övriga, ty inga reflektioner, responser eller dylikt kommer från din sida): Från rester av den stjärnan/novan som fick vårat solsystem att skapas.

Snälla, fråga nu "Var kom den stjärnan ifrån då ?! ".

Jag syftar givetvis på den första LIVSFORMEN, allas våran FÖRFADER, varur alla livsformer som finns på Moder Jord påstås ha haft sitt ursprung ifrån...

(Jag återkommer imorgon och svarar på fler obesvarade inlägg, har annat att göra också...)
Citera
2006-12-29, 22:10
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Jag syftar givetvis på den första LIVSFORMEN, allas våran FÖRFADER, varur alla livsformer som finns på Moder Jord sprungit från...

Aha, ok.. definiera vad som DU menar med livsform först.

Citat:
(Jag återkommer imorgon och svarar på fler obesvarade inlägg, har annat att göra också...)
Det gör du säkert, du har ju endel att fundera på tills dess.
Citera
2006-12-29, 22:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Och hur var det nu med elefanten?

Att förvandlas från ett landdjur till ett fågeldjur är väll ingenting som sker på en dag? Jag kan inte precis lägga fram bevis för att evolutionen fortfarande funkar, pga av att jag inte är speciellt insatt i området. Men jag vet att det är en långsam process och att begära att få se drastiska förändringar hos olika djur tar som sagt långtid.

Flygmyran? En vanlig myra med vingar. Kanske ett tecken på evolution?
Citera
2006-12-29, 22:38
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Men om det ska vara ett mellanting så ska den BÅDE kunna flyga OCH leva ett vanligt hederligt liv i vattnet...jag menar, om de skulle vara former av "mellanarter" som är på väg att på nåt mysko sätt att förvandlas till fågeldjur, så borde de ju åtminstone då och då visa upp sina färdigheter...

Jaha, du vill ha (kräver mer sagt) ett djur som kan andas vatten eller luft, samt att det har vingar som gör att det kan flyga ? Varför inte kasta in att de skall vara upprättgående och ha sporadisk hårväxt, människoliknande hud, 2 armar 2 ben och är sugen på spånken om fredagar ?

Lungfisk som ex. andas båda luft och vatten, kan dock ej flyga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in