Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Ja, det är väl ganska riktigt. Är det konstigt på något sätt menar du? Utväxten, hur den än ser ut, kan väl tänkas användas till att pilla fram mat i ur skrevor eller vad som helst.
Det är klart det är konstigt! Det vore mer logiskt om det handlade om instanta mutationer. Men innan utväxten vart stor nog att kunna användas till något logiskt, vad fyllde den för syfte då?
För vi alla kan ju enas om att om en lem har vuxit fram sakta sakta från början, så måste den någongång ha varit så liten att den inte kunnat fylla något syfte. Då pratar jag om när det bara är en knöl, en broskbit, eller en liten bula på ett ben.
Vad för funktion skulle den kunna ha? Eller som väggarna i hjärtat som blivit hjärtventiler, jag har hört att det finns djur med olika mängder kammare i hjärtat, och ett förstadie till en kammarvägg måste då snarare ha varit en nackdel då den bromsar flödet.
Eller varför är det en nackdel för oss att ha svans?
Jag tror att utveckling sker genom naturligt urval precis som alla andra, men att utvecklingen mellan arter sker mellan mutationer, precis som på bakterie och virusnivå!