2007-09-25, 19:51
Medlem
Furfurs avatar
LOL
Klockren liknelse
Citera
2007-09-25, 20:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Det verkar faktiskt vara så att han på fullaste allvar tror på det. Hur han kan göra det vet jag inte.

Egentligen är jag väl våldsamt off topic nu, men det beror bara på att jag har svårt att respektera ämnet, tråden samt trådskaparen. Och vilken mod kan klandra mig?
Tror att jag kan formulera en slags lag för FB:
L/(O+S+F)=T
Där:
L är antalet länkar i Mankans trådstart.
O är antalet frågor från andra användare som Mankan aldrig besvarar.
S är antalet smileys som Mankan skriver (trådstarten ej inräknad.)
F är antalet ord i fetstil som Mankan skriver (trådstarten ej inräknad.)
T är tiden det tar för tråden att påminner mer om /b/ på *chan än något annat.
(När moderatorn väljer att placera tråden i denna tråd kan inte beräknas med denna formel.)

Fakta om /b/ och *chan för er som blev uppkopplade förra torsdan:

/b/ - Encylopedia Dramatica & Wikichan.

*chan - Encylopedia Dramatica & Wikichan.
Citera
2007-09-25, 21:17
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det där har vi ju redan avklarat och krossat i punkt 31 och 33 av 100:

...copypasta...

Som vi redan gått igenom, samt även påpekats av Snorlyktan; rena junklänkar som bara visar på att de inte kan begreppet med evolution. Som exempelvis uttalandet:

Citat:
Mosaic life forms are not what evolutionists need to find in order to back up their claims; they need to find “intermediate forms,” which would have to be with deficient, only half-formed and not fully functional organs. Yet every one of the organs possessed by mosaic creatures is complete and flawless.

Att man sedan inte har funnit precis varenda övergång, som skulle detaljbeskriva skeendet, är fånigt att kräva då det handlar om miljontals år Speciellt då det används som desperat argument, då bevis kastas upp i nyllet på en och man inte vill erkänna det.

Citat:
Har du några andra missförstånd på lager..?

Ja, ditt psycho! Tag nu och förklara hur det ligger till frågorna jag ställt ett OTAL gånger, så slipper jag kanske missförstå dig!

http://flashback.info/showpost.php?p=8272863&postcount=6048

Det är smått löjligt vad du undviker att behandla de frågorna.
Citera
2007-09-26, 10:31
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Varför det? Antag att du istället trodde att du var en multikompetent musiker. Så du ger ut massa skivor som du säger är jazz, hårdrock, synthpop etc. Problemet är dock att det enda som hörs på skivorna är när du spelar på läpparna. Några veckor efter att du släppt dina skivor så går du runt i skivbutikerna och kollar, men först så kan du inte hitta dina skivor. De står inte i avdelningarna för jazz, hårdrock, synthpop etc. Så du frågar expediterna varför dina skivor inte står i sina respektive avdelningar. Svaret är att skivorna har fått en egen liten avdelning mellan Onkel Kånkel och skumma ljudeffekter, för det var det enda sättet att få dom sålda.

Du kan inte för ditt liv förstå att du inte bara är en usel musiker, utan att alla dina låtar har exakt samma stil. Istället så börjar du hitta på massa teorier om att du är motarbetad och att de andras världsbild inte tålde den allvarliga knäcken som dina skivor utgör, etc...

Haha. Du lyckades nog fånga pudelns kärna i den formuleringen...
Citera
2007-09-26, 11:15
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nähä? Är det sant? Plötsligt så verkar uttrycket "kan inte ens vistas i möblerade rum" väldigt träffande.

Jajemen, det är sant. Lol. Inte bara har han misslyckats med inredningsarkitektskolan, han har suttit på mentalsjukhus. Han är dessutom författare till det något antisemitiska uttalandet: “what is presented as Holocaust is the death of some Jews due to the typhus plague during the war and the famine towards the end of the war caused by the defeat of the Germans”

http://en.wikipedia.org/wiki/Harun_Yahya

Kan det här möjligen få DoÅ att sluta hänvisa till idioten?

Och DoÅ: vill fortfarande veta när Einstein hävde ur sig citatet du har som sig.
Citera
2007-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Kopplingarna sker i hjärnan medan själens upplevelser av sinnesintrycken sker i själen i hjärtat...

Själen är som sagt transcendentalt belägen i hjärtat och dess medvetande om kroppen sker via blodet som bär med sig nervsignaler från kroppens alla organ. Vi som individer är medvetna och förnimmer således kroppen via kroppens egna mottagningssignaler för smärta, lukter etc via nervbanorna i kroppen som själen avläser via blodet som är i kontakt med nervbanorna.

Därför upplever man ingen känsel när man stryper blodet vid en viss kroppsdel pga att själen då ej kan avläsa signalerna.

Hjärnan är en kopplingscentral exempelvis för olika önskningars aktiverande av handlingar för olika kroppsorgan, typ jag vill gå, jag vill springa, jag vill böja kroppen, jag vill blunda. Dessa önskningar utgår som signaler från själen i hjärtat varvid kroppens organ aktiveras via nervceller mm.

Du hittar på igen.
Citera
2007-09-26, 12:32
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jajemen, det är sant. Lol. Inte bara har han misslyckats med inredningsarkitektskolan, han har suttit på mentalsjukhus. Han är dessutom författare till det något antisemitiska uttalandet: “what is presented as Holocaust is the death of some Jews due to the typhus plague during the war and the famine towards the end of the war caused by the defeat of the Germans”

http://en.wikipedia.org/wiki/Harun_Yahya

Kan det här möjligen få DoÅ att sluta hänvisa till idioten?

Och DoÅ: vill fortfarande veta när Einstein hävde ur sig citatet du har som sig.
Vilken lirare! Hade han varit indier så hade väl Ezzelino utnämt honom till Pussgurka #1.
Citera
2007-09-26, 12:44
Medlem
Herr Lindholms avatar
Det var så lite så...
Citera
2007-09-26, 14:26
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Kopplingarna sker i hjärnan medan själens upplevelser av sinnesintrycken sker i själen i hjärtat...

Själen är som sagt transcendentalt belägen i hjärtat och dess medvetande om kroppen sker via blodet som bär med sig nervsignaler från kroppens alla organ. Vi som individer är medvetna och förnimmer således kroppen via kroppens egna mottagningssignaler för smärta, lukter etc via nervbanorna i kroppen som själen avläser via blodet som är i kontakt med nervbanorna.

Hjärnan är en kopplingscentral exempelvis för olika önskningars aktiverande av handlingar för olika kroppsorgan, typ jag vill gå, jag vill springa, jag vill böja kroppen, jag vill blunda. Dessa önskningar utgår som signaler från själen i hjärtat varvid kroppens organ aktiveras via nervceller mm.

Helt fel. Kopplingen till själen mellan hjärtat och sinnesintryck sker i de delar av hjärnan där okunskap och sämre vetande regerar.
Ingen person utan hjärna har någonsin svamlat om själar så det är ju uppenbart att själen uppstår i hjärnan.
Citera
2007-09-26, 19:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Helt fel. Kopplingen till själen mellan hjärtat och sinnesintryck sker i de delar av hjärnan där okunskap och sämre vetande regerar.
Ingen person utan hjärna har någonsin svamlat om själar så det är ju uppenbart att själen uppstår i hjärnan.

I och med denna tråd så får jag mina funderingar om just den delen...
Citera
2007-09-27, 00:16
Medlem
söderbs avatar
Funderade på en sak eftersom jag inte kan detta om djurvärlden.

När anser man att en art blir en ny art?

Hittar inget bra exempel men tänk rent hypotetiskt.
Ta en hund som utvecklas många år för att sedan ha utvecklats så mycket att det är en varg, evolution troende anser att detta kan hända medans skeptiker anser att det fortfarande är en hund. Det är ju vi människor som sätter namn på djuren och om vi upptäcker en ny art så nanmger vi den. Var går gränsen på en ny art? Är det när vi sätter ett nytt namn på den?

Eftersom jag många gånger sett DoÅ skrivit att ".. ja den har ändrats men den är fortfarande en XXX.." Var går alltså gränsen?
Citera
2007-09-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Funderade på en sak eftersom jag inte kan detta om djurvärlden.

När anser man att en art blir en ny art?

Hittar inget bra exempel men tänk rent hypotetiskt.
Ta en hund som utvecklas många år för att sedan ha utvecklats så mycket att det är en varg, evolution troende anser att detta kan hända medans skeptiker anser att det fortfarande är en hund. Det är ju vi människor som sätter namn på djuren och om vi upptäcker en ny art så nanmger vi den. Var går gränsen på en ny art? Är det när vi sätter ett nytt namn på den?

Eftersom jag många gånger sett DoÅ skrivit att ".. ja den har ändrats men den är fortfarande en XXX.." Var går alltså gränsen?

Det finns ingen riktigt bra definition av art, men man brukar säga att individer som kan få fertil avkomma med varandra tillhör samma art. Låt en hund banga på en varg, får de fertil avkomma så tillhör de samma art.

Btw, hunden har utvecklats från vargen, inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in