2006-12-24, 00:58
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navigator
Häår erkänner du ju redan nu att universum skapats. Oavsett om man tror att det var någon eller ingen som "födde" universum så håller ju till och med du tydligen med om att universum har skapats. Vad är då problemet?

Universum har skapats. Sen har det på något sätt blivit vad det är idag. Hur har detta gått till? Tja, varför inte genom en modell liknande BB?

Javisst har Universum skapats!

Problemet (ett mycket stort problem dessutom!) med Big Bang är bara det att man påstår att det inte var någon som "födde" Universum!

En födelse kräver någon sorts liv i bakgrunden som just gett liv åt effekten, dvs Universum!

Dessutom, när nu allting pekar på att det var något LEVANDE som skapade Universum, varför skulle vederbörande begagna sig av EXPLOSIONS-modellen?

Jag menar, har vi några praktiska exempel från vardagen där man begagnar sig av EXPLOSIONS-metoden, om man vill framskapa något?

En stilla undring så här på Julaftonsmorgonen bara...
Citera
2006-12-24, 01:02
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Men vafan! ETT TILL jävla Forsaken/Que7zal-troll! Banningsbehörig moderator hitåt!

Citat:
Försök att förstå det här: Du förkastar Big bang-teorin utan att vara påläst om den. DET är obildat och INTE samma sak som att påstå att någon är obildad för att man inte tror på Big bang-teorin. Det senare har ingen i tråden gjort för övrigt.

Edit: Slänger in en liten parallell vilket antagligen är bortkastat, men jag är optimist för tillfället:

En person försöker sig på att göra sockerkaka utifrån ett recept men har inte en susning om vad receptet vill säga eftersom han inte lärt sig måttenheterna. Kakan blir totalt misslyckad och personen hävdar utifrån detta att receptet är felaktigt och värdelöst.

Citat:
Skit i astrologin nu, den är irrelevant för diskussionen. Du hävdade ju precis att man gjort förutSÄGELSER om Big bang, eller var det bara skitprat som allt annat du hävt ur dig?

Tur att vi har dig då, som hittilts har levererat så fantastiskt relevanta svar.

Edit: Tänkte slänga in en liten parallell men jag tror jag skiter i det, kort och gott handlade det om stenar och glashus.
Citera
2006-12-24, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Dessutom, när nu allting pekar på att det var något LEVANDE som skapade Universum, varför skulle vederbörande begagna sig av EXPLOSIONS-modellen?
Sen när har det börjat peka på att det finns en skapare bakom universum (från vetenskapligt håll alltså)?
Citera
2006-12-24, 01:14
Medlem
Fader Lanzs avatar
Jag tycker Gayman har en sunt skeptisk hållning till den teori som blivit härskande bland the mindless fools i västvärlden på senare år.

Nickedockor som vagt känner till teorin och hänvisar till internetkällor i all ära, men de progressiva människorna finnes inte bland dem.

Ifrågasätt! Ifrågasätt masstänket! Tänk själv!
Citera
2006-12-24, 01:15
Medlem
BlackBeavers avatar
Den här Mankan och hans flum Han är ju ett uppenbart internettroll utan kunskaper i något ämne.Måste vara något som gått snett när han växte upp.De mest flummiga skit höjs upp till sanning i hans fantasivärld.
Citera
2006-12-24, 01:23
Medlem
Fader Lanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Den här Mankan och hans flum Han är ju ett uppenbart internettroll utan kunskaper i något ämne.Måste vara något som gått snett när han växte upp.De mest flummiga skit höjs upp till sanning i hans fantasivärld.

På samma sätt som du verkar vara hjärntvättad.
Provat att tänka själv någon gång, eller är det bara färdigserverade åsikter du tar åt dig?
Vad farmor säger åt dig är lagen?
Citera
2006-12-24, 01:37
Medlem
Navigators avatar
Citat:
Problemet (ett mycket stort problem dessutom!) med Big Bang är bara det att man påstår att det inte var någon som "födde" Universum!
Detta är totalt felaktigt. BB-modellen har INGET som helst med att göra om något levande, något dött eller George Bush skapade universum. BB-modellen beskriver utvecklingen från en bråkdel EFTER födelsen fram till idag. Vem/vad som orsakde det är inget som över huvud taget nämns i modellen.

Så, nu när vi klarat av detta och allt tydligen bara varit ett missförstånd från din sida så antar jag att vi kan lägga ner diskussionen? I annat fall får du komma med en enda hänviksning till vart i BB-modellen det skulle förnekas att något levande kan vara skaparen.
Citera
2006-12-24, 01:40
Medlem
Navigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Lanz
Jag tycker Gayman har en sunt skeptisk hållning till den teori som blivit härskande bland the mindless fools i västvärlden på senare år.
Det är skillnad på en sund skeptisk hållning och en dum-skeptisk hållning.
Citera
2006-12-24, 01:47
Bannlyst
Äsch vafan.
Citera
2006-12-24, 02:25
Medlem
Zaxxons avatar
Utan att ha läst speciellt mycket av denna tråd, är inte trådskaparna (och dess primitiva like) ute efter att kasta paj på vetenskapen, som i 100%ig fyllosofisk "sanning", inte kan förklara Big Bingo till fullo.

DET ÄR INGEN JÄVLA SERIÖS VETENSKAPSMAN SOM SÄGER ATT S-Å-H-Ä-R H-A-R D-E-T G-Å-T-T T-I-L-L, O-C-H V-I K-A-N B-E-V-I-S-A D-E-T. !!:

Angrip problemet från en vetenskaplig vinkel, och, om du lyckas vara vetenskaplig, så kommer du nog fram till samma resultat.

Oh no, jag kan se mongopost i stil med "Om jag tvingar mitt primitiva tänkande att VARA vetenskaplig, och inte flummar runt, så kommer jag ju per definition INTE kunna kritisera vad som i dagsläget verkar vara en rationell förklaring för skapandet av universum, som dock ej är 100.0000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000%ig !!!"..

Va konstigt..

EDIT: Jävla ufon. Ifrågasättande är bra, idioti är kasst.
Citera
2006-12-24, 12:38
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navigator
Detta är totalt felaktigt. BB-modellen har INGET som helst med att göra om något levande, något dött eller George Bush skapade universum. BB-modellen beskriver utvecklingen från en bråkdel EFTER födelsen fram till idag. Vem/vad som orsakde det är inget som över huvud taget nämns i modellen.

Så, nu när vi klarat av detta och allt tydligen bara varit ett missförstånd från din sida så antar jag att vi kan lägga ner diskussionen? I annat fall får du komma med en enda hänviksning till vart i BB-modellen det skulle förnekas att något levande kan vara skaparen.

Big Bang-teorin utgår ifrån att allt kom från INGENTING...något levande är inte ingenting, utan NÅGONTING!!

(Kommer nu vara borta ett par dagar från diskussionerna, åker bort där jag inte har tillgång till någon dator...)
Citera
2006-12-24, 13:08
Medlem
Navigators avatar
Citat:
Big Bang-teorin utgår ifrån att allt kom från INGENTING...något levande är inte ingenting, utan NÅGONTING!!
Jaså? Snälla kom med ett enda belägg för detta påstående. För det är ingenting jag någonsin hört någonting om. Som sagt, jag har aldrig sett någonting i modellen som ens antyder vem/vad som ligger bakom skapelsen.

Det verkar som sagt som om du missuppfattat vad BB-modellen handlar om. Men när vi redit ut missförståndet borde allt vara bra och du kan omfamna vetenskapen med öppna armar?

*välkommnande kram-smiley*

Citat:
(Kommer nu vara borta ett par dagar från diskussionerna, åker bort där jag inte har tillgång till någon dator...)
Tråkigt att höra. Jag hoppas du inte glömt bort tråden när du kommer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in