2007-09-04, 00:48
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vänd på det hela, det är en knapp femtedel som INTE tror på Gud...

Ca 20% ateister alltså...
Och vad bevisar detta? Att Gud finns? Nej, detta bevisar tråkigt nog att endast 20% är förståndiga människor med sunt förnuft.
Citera
2007-09-04, 00:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ett kort svar, slump ger ingen som helst logik för mig.

Mycket logisk iakttagelse...

Det riktigt underliga är att ordet "slump" används som mest av de "vetenskapligt" sinnade, de som borde hålla sig mest till logiken...skumt, skumt...
Citera
2007-09-04, 00:54
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Och vad bevisar detta? Att Gud finns? Nej, detta bevisar tråkigt nog att endast 20% är förståndiga människor med sunt förnuft.

Lita inte på hans uppgifter, finns ingen källa. Kommer det en källa så var noga med att granska hur de fått fram uppgifterna.
Jag har läst på om detta på olika sidor och det framkommer olika uppgifter överallt, det kan vara mer och det kan vara mindre. Undersökningarna som har försökt få fram detta har inte varit bra och inte pålitliga.

Jag skiter iofs i vilket.

Förresten DoÅ, varför undviker du mig?
Citera
2007-09-04, 00:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gral
Varför är de inte möjliga?

Det krävs någon som kodar och programmerar generna, vilket inte finns i döda kemikalier...
Citera
2007-09-04, 00:59
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Finns ju hur många som hells...

Ge oss då ett endaste litet fossilbevis för din evo-tro, tack!
Citera
2007-09-04, 01:03
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Eftersom du tjatar om hajen hela tiden

Så, de såg exakt likadana ut? Gör om gör rätt

http://www.sharkology.com/swe/for.html

Var har du dina fossilbevis?

Jag nöjer mig nämligen inte med bara lite text som bedyrar att så är det...lite mer vetenskapliga faktaunderlag och stringens och metodik i förfarandet kräver jag...

Var inte så himla blåögd och svälj inte allt vad dina överstepräster tutar i dig...
Citera
2007-09-04, 01:06
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Var har du dina fossilbevis?

Jag nöjer mig nämligen inte med bara lite text som bedyrar att så är det...lite mer vetenskapliga faktaunderlag och stringens och metodik kräver jag...

OK, vad för slags bevis kräver du? Vad har du för kompetens för att kunna avgöra och begrunda de bevis du söker?

Förresten, det här gäller dig med "Jag nöjer mig nämligen inte med bara lite text som bedyrar att så är det". Dags att spendera mer än 200 timmar för dig, för de bevis du har framlagt har inte varit godtagbara heller.

Jaja, läs här i alla fall: http://www.elasmo-research.org/education/evolution/evol_s_predator.htm

Förresten, Var inte så himla blåögd och svälj inte allt vad dina överstepräster från Hollow Earth tutar i dig
Citera
2007-09-04, 01:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du tror ju på "Skaparen" som alltid fixar till allting så perfekt....

Det är ju det jag försöker säga, att vare sig man är troende eller ateist så finns INSTINKTIVT medvetenheten kring att det måste finnas någon med Högre Intelligens som har fixat till allting så perfekt...

Vi gudstroende kallar Honom för Gud och ni ateister kallar Honom för "Slumpen"...

Och varför kallar ni Honom för "Slumpen"?

Jo, för då avpersonifierar ni Honom, och plockar fram Honom bara när det passar, när ni inte har en susning kring hur något har gått till, men ni väljer att halla Honom för "Slump", så att man kan fortsätta leva i illusionen att man själv är den store njutaren, härskaren och skaparen i tillvaron...

Det var Farbror Slumpen som fixade till Solen, det var Farbror Slumpen som fixade till Livet, det var Farbror Slumpen som fixade till Människan osv, osv...

Snacka om SJUKT VRICKAT!!!

Inte undra på att just "vetenskapsmännen är de STÖRSTA ATEISTERNA på detta jordklot...
Citera
2007-09-04, 01:18
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:

Inte undra på att just "vetenskapsmännen är de STÖRSTA ATEISTERNA på detta jordklot...

Vad har du för grund bakom det här uttalandet?
Citera
2007-09-04, 01:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta

Det sunda förnuftet säger att Skapelsen kräver en Skapare...

Allt annat är flummig ateistisk propaganda...
Citera
2007-09-04, 01:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Vad har du för grund bakom det här uttalandet?

Av alla yrkesgrupper så är det just vetenskapsmännen som toppar ateistligan...

Eller har du siffror som motbevisar mig?
Citera
2007-09-04, 01:27
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Av alla yrkesgrupper så är det just vetenskapsmännen som toppar ateistligan...

Eller har du siffror som motbevisar mig?

Du har ett påstående, jag vill att du ska styrka det. Det är inte jag som har något påstående, därför behöver jag inte bevisa något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in