2007-09-04, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Även om hjärnan har mycket kapacitet betyder det inte att alla andra organ har samma. Vidare om det nu är som du säger, att man har visat att vi bara använder 1%, då borde det ju vara lätt att räkna ut hur mycket som får plats i hjärnan.

Som sagt, naturen skapar inte perfektion. Hade vi lev väldigt länge hade vi nog rubbat en naturlig balans. Däremot bör du nog fråga din Gud varför det är på det här sättet, dvs varför vi åldras. Känns som ännu en onödig sak han tyckte att vi ska få uppleva av någon konstlig anledning.

Synden igen.

(NU loggar jag ut)
Citera
2007-09-04, 13:48
Medlem
grals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Därför att jag både hört argumenten och svarat på dem minst 10 gånger förut. Jo, jag vet vad big bang och evolutionsteorin är.

Du har inte svarat alls på min fråga. Inte en enda gång. Jag skulle upskatta ett svar.
Citera
2007-09-04, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gral
Du har inte svarat alls på min fråga. Inte en enda gång. Jag skulle upskatta ett svar.

Okey, det måste jag missat.

Ta den igen så svarar jag direkt, sen måste jag logga ut.

Kör!!!!!!!!
Citera
2007-09-04, 13:52
Medlem
crisscrosss avatar
Myten brukar iofs säga allt från 4 till 10%, du är den första som jag hört påstå att vi bara använder 1% av hjärnans kapacitet. Det är fortfarande en myt:
http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp

Du kan jämföra det med om du har windows och trycker ctr-alt-del. Normalt så kanske du använder 5% av processorns kapacitet. Tror du då att du skulle klara dig med en 5% så stor processor? Prova att göra lite andra saker samtidigt eller bara flytta ett fönster lite hit och dit så ska du se att du behöver lite mer av processorn.
Citera
2007-09-04, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Myten brukar iofs säga allt från 4 till 10%, du är den första som jag hört påstå att vi bara använder 1% av hjärnans kapacitet. Det är fortfarande en myt:
http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp

Sen har vi ett till problem, ingen har levt så länge så att vi kunnat observera äkta fakta, eller hur? Men visst kan det ge en fingervisning om hjärnans kapacitet i alla fall.
Citera
2007-09-04, 13:53
Medlem
grals avatar
Citat:
Okey, det måste jag missat.

Ta den igen så svarar jag direkt, sen måste jag logga ut.

Kör!!!!!!!!

Vilken del av evolutionsteorin måste vara fel i och med att man hittat ett fosil på en haj som inte förändrats på 400milioner år? alternativt: Var säger eveolutionsteorin att alla arter måste förändras över dessa tidsskalor?

Edit: PS, länka mig bara till den relevanta (vetenskapliga) artikeln där jag kan läsa om det!
Citera
2007-09-04, 13:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tycker ni är lite orättvisa, eller tar hänsyn till DoÅs historia för mycket snarare. Frågan han ställer är väl inte trams, dessutom påstår han inte egna saker eller ens att naturvetenskapen har fel, han frågar ju bara?
(och framförallt, inte en enda smiley!)
Nej, det är bara det att Doå inte begriper att en kopp kaffe med socker och mjölk är en framsprungen egenskap hos ingridienserna och utrustningen som krävs för att göra den. Skulle man t.ex. smälta sockret och hälla genom bryggtratten så skulle det inte ens bli svart kaffe med socker.

Doå hade kunnat välja att be om ytterliggare förklaringar, men valde att ställa en totaltramsig följdfråga om det finns medvetande i kaffesumpen. (Se själv.)
Citera
2007-09-04, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gral
Vilken del av evolutionsteorin måste vara fel i och med att man hittat ett fosil på en haj som inte förändrats på 400milioner år? alternativt: Var säger eveolutionsteorin att alla arter måste förändras över dessa tidsskalor?

1.Jag förespråkar inte evolutionsteorin och anser att varje art varit unik hela tiden och inte blivit till genom en evolution.

2.Därför är hela evolutionsteorin fel.

Människan har inte kommit från apan, en giraff har alltid varit en giraff osv.

Hej så länge.
Citera
2007-09-04, 14:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Doå hade kunnat välja att be om ytterliggare förklaringar, men valde att ställa en totaltramsig följdfråga om det finns medvetande i kaffesumpen. (Se själv.)

Jag har nämligen väldigt svårt att se analogin mellan ditt kaffe och vårt medvetande...
Citera
2007-09-04, 14:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Människan har inte kommit från apan, en giraff har alltid varit en giraff osv.

Precis!

Och Människan har ej heller varit primitiv, bara förljugen evolutionist-propaganda...

Stenålders-myten avslöjad:

http://www.thestoneage.org

Finns mycket smått och gott på nätet, minsann...
Citera
2007-09-04, 14:23
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Läste du 1:a raden där?

Detta är ett STORT PUSSEL för evolutionsteorin, som de inte riktigt har greppat...

Sedan spekulerades det hejvilt i vanlig ording...

Vad är könens ursprung...?

Hmm...

Två saker. Givetvis spekuleras det. Evolutionsteorin är en teori. Men som sagts tidigare kan man genom att studera teorin göra förutsägelser som stämmer. Därav är det en FUNGERANDE teori.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Varför undviker du den?
Hur vet du att just din skapelseteori är sann? Det finns över en miljard hinduer i världen, och deras skapelseteori liknar inte din för fem öre. Varför har de fel och inte du?

Kontentan är väl: du sitter och kritiserar, men för inte fram ett enda argument som stöder din version av skapelsen. Och visar gång efter annan just hur lite om det du kritiserar du faktiskt vet.
Citera
2007-09-04, 14:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Precis!

Och Människan har ej heller varit primitiv, bara förljugen evolutionist-propaganda...

Stenålders-myten avslöjad:

http://www.thestoneage.org

Finns mycket smått och gott på nätet, minsann...

Litar du på allting som står på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in