Citat:
Ursprungligen postat av gral
Är det ett försök att vara rolig eller fyndig? Varför skulle ett fosilfynd vara vetenskap? Du kan säkert göra vetenskap av ett fosilfynd, men att hitta en är väl inte vetenskap, eller?
Du får en chans att dra mig in i diskussionen. Jag är absolut ingen expert på evolutionsteori så här är din chans.
Vi tar ett exemple från posten ovan: "Hajen motsäger evolutionsteorin, 400 miljoner år gamla fossil, ser exakt likadan ut idag".
Vilken del av evolutionsteorin motsäger den? Säger evolutionsteorin att alla djurarter, i det här fallet en viss "haj", MÅSTE förändras över tidsskalor på 400 milioner år? Som sagt, jag är ingen expert alls på evolutionsteori, men du måste ju kunna ge mig referensen eftersom du håller med om påståendet.
Hade du inte fällt den där "PapperskorgsKommentaren" så hade jag varit mindre sarkastiskt. Ursäkta.
Man hade inte bara hittat, utan även undersökt, det är väl vetenskap antar jag.
I så fall, varför förändrades bara vissa djur medans en del inte förändrades alls? Det var ju ganska olika djur dessutom, sköldpadda, krokodil, människa........
Jag sitter och garvar så jag gråter här, fossilfynd av 600 milj år gammal människa............
Nån expertkommentar? Quantilho kanske? Är dessa fossilfynd äkta eller fake?
Stanna kvar du Gral, det kan nog bli ganska intressant i alla fall.