2007-06-29, 12:27
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Bibeln är TYDLIG i mycket. Behandla andra som du vill bli behandlad själv, använd inte våld, osv. Så att göra som jag beskrev finns INGEN som helst ursäkt för, då bryter man mot vad Bibeln säger.
Bibeln motsäger ju sig själv på dom flesta punkter där du tycker den är tydlig. Men tydligen är det så att:
  1. Man får själv godtyckligt välja vad som är sant, vad som är falskt, vad som är bokstavligt och vad som är bildligt i bibeln.
  2. Gud, trots att han/hon är allsmäktig, lyckades inte förmedla sitt budskap utan va tvungen att skicka ner sin snickare till son för att styra upp och säga emot mycket av det som står i gamla testamentet.
Citera
2007-06-29, 12:28
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
I fängelserna har man mer tid över för sina tankar, att begrunda sitt öde och lyssna till Samvetets röst, därav att du hittar så många som blir omvända i fängelserna...
Ja, återfallsfrekvensen för fångar är ju så otroligt låg.
Citera
2007-06-29, 12:28
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Snälla nån............

Läs min länk tack!

Varför? Bibeln är klar och tydlig! Läs bibeln så får du se. Eller förkastar du uppenbarelseboken? Blasphemy!!

Eller varför inte låta Jesus förklara?

Det var en rik man som klädde sig i purpur och fint linne och levde i fest och glans var dag. (Luk 16:19)

Men en tiggare som hette Lasaros låg vid hans port full av sår (Luk 16:20)

och önskade att han fick äta sig mätt på resterna från den rike mannens bord. Hundarna kom till och med och slickade på hans sår. (Luk 16:21)

Så dog tiggaren och fördes av änglarna till platsen vid Abrahams sida. Den rike dog också han och begravdes. (Luk 16:22)

I dödsriket, där han pinades, lyfte han blicken och fick långt borta se Abraham, och Lasaros vid hans sida. (Luk 16:23)

Då ropade han: ’Fader Abraham, förbarma dig över mig och skicka Lasaros att doppa fingerspetsen i vatten och fukta min tunga, jag plågas här i lågorna.’ (Luk 16:24)

Men Abraham svarade: ’Kom ihåg, mitt barn, att du fick ut ditt goda medan du levde, liksom Lasaros sitt onda. Nu har han funnit tröst här, medan du plågas. (Luk 16:25)

Take that!
Citera
2007-06-29, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Såvisst nämns helvetet som en het semesterort. Spelar ingen roll vilka sidor man länkar till eller vilka bortförklaringar, det står i bibeln klart och tydligt.

1.Vilka var det förutom Satan som skulle brinna i en evighet?
2.Vad betydde sjön i MÄNNISKANS fall?
3.Står det att MÄNNISKAN skall brinna i sjön?
4.Står det bokstavligt att Satan och hans demoner skall brinna?
5.VEM/Vilka var sjön GJORD för?
6.Vad betyder den "andra döden?"

Borde du inte ta reda på det FÖRST?
Citera
2007-06-29, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Bibeln motsäger ju sig själv på dom flesta punkter där du tycker den är tydlig. Men tydligen är det så att:
  1. Man får själv godtyckligt välja vad som är sant, vad som är falskt, vad som är bokstavligt och vad som är bildligt i bibeln.
  2. Gud, trots att han/hon är allsmäktig, lyckades inte förmedla sitt budskap utan va tvungen att skicka ner sin snickare till son för att styra upp och säga emot mycket av det som står i gamla testamentet.

Det där var väl ändå en smula naivt?

Borde du inte ta reda på hur det ligger till innan du börjar att hävda saker på det där viset?
Citera
2007-06-29, 12:32
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
1.Vilka var det förutom Satan som skulle brinna i en evighet?
2.Vad betydde sjön i MÄNNISKANS fall?
3.Står det att MÄNNISKAN skall brinna i sjön?
4.Står det bokstavligt att Satan och hans demoner skall brinna?
5.VEM/Vilka var sjön GJORD för?
6.Vad betyder den "andra döden?"

Borde du inte ta reda på det FÖRST?

Läs mitt editerade inlägg.

I övrigt står det klart och tydligt i uppenbarelseboken att de som följer odjuret och den falske profeten ska brinna i helvetet. Läs bibeln, det är ett hett tips om du vill bli tagen som en seriös kristen.
Citera
2007-06-29, 12:33
Bannlyst
Citat:

Kan du läsa sidan jag länkade till?

Suck
Citera
2007-06-29, 12:35
Bannlyst
Citat:

I övrigt står det klart och tydligt i uppenbarelseboken att de som följer odjuret och den falske profeten ska brinna i helvetet. Läs bibeln, det är ett hett tips om du vill bli tagen som en seriös kristen.

Och vilka syftas det på tror du?

Dubbelsuck!
Citera
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Kan du läsa sidan jag länkade till?

Varför? Förnekar du Jesus talan om dödsriket?

Det står ju fan klart och tydligt i bibeln vad som finns i dödsriket dit folk kommer hamna, spelar ingen roll vilka sidor du kör upp. Det står klart och tydligt i bibeln.
Citera
Medlem
Citat:
Tja hur många massmördare och storbrottslingar kom inte från "fina välbärgade hem" med en "god uppfostran" och utbildning?. Shiro Ishi, Mengele, etc.

Har du källa på det påståendet? Menar du att det är större chans att bli kriminell och man kommer från "fina välbärgade hem" med en "god uppfostran" och utbildning?
Enskilda fall säger inte mycket om någon statistisk trend.

Här kan du läsa lite statistik i ämnet
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action_question_show.144.0.=1
Citat:
Socioekonomisk struktur

Det är sedan länge väl känt att barn som växer upp i socioekonomiskt mindre
välbeställda bostadsområden generellt sett löper en ökad risk för antisocial
utveckling.
Citera
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Det där var väl ändå en smula naivt?

Borde du inte ta reda på hur det ligger till innan du börjar att hävda saker på det där viset?
Rätta mig gärna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Varför? Förnekar du Jesus talan om dödsriket?

Det står ju fan klart och tydligt i bibeln vad som finns i dödsriket dit folk kommer hamna, spelar ingen roll vilka sidor du kör upp. Det står klart och tydligt i bibeln.

Snälla, läs sidan jag länkade till, tack.............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in