2007-06-30, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Båda två är extrema minoriteter. Svenska kyrkans homovigslar, kvinnliga präster och h*n definering på Gud föraktas av 95% av de kristna.

Livets Ord är en sekt så som god medborgare avråder jag dig från den.

Edit:

Är du på riktigt? Är du seriös?

Och vad var det för frågor?

Förresten, glöm det.

Hej och ha en bra kväll.
Citera
2007-06-30, 22:23
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ändå finns inga som hellst bevis på 24 december. Det var ju jordbruks och fruktbarhets guden hos romarna som föddes då. Dessutom avguden Mithra föddes 25 december. Därför snodde Katolska kyrkan detta. Katolska Kyrkan utför inga ande utdrivningar, tungotal, profeterande. Helbrägdagörelse, healing, bota sjuka, smörjelse med olja mm som både Paulus, Petrus m fl gjorde i den tidiga Kristna tiden

Som sagt så har Romersk-Katolska kyrkan aldrig påstått att de vet sanningen när Jesus föddes, men man ville ju ha en dag att fira Jesus födelse.

Fast det känns nu som att tråden handlar för mycket om teologi och religionshistoria än om kreationism och sånt.
Citera
2007-06-30, 22:24
Medlem
Billows avatar
Citat:
Nej det finns däremot gott om bevis emot att det var den 24 december. Men man ville fira händelsen på en dag och därför bestämde man sig för 24 december.
Inget jag står bakom.
Citera
2007-06-30, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ok.

Ok.

Ok.

Ok.

Tack, nån som förstod till sist.

You're not all that bad.
Citera
2007-06-30, 22:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Som sagt så har Romersk-Katolska kyrkan aldrig påstått att de vet sanningen när Jesus föddes, men man ville ju ha en dag att fira Jesus födelse.

Fast det känns nu som att tråden handlar för mycket om teologi och religionshistoria än om kreationism och sånt.
Så sant.. Men Jesus födelse ska inte firas. Det vi uppmanas att fira är hans offergåva.
Citera
2007-06-30, 22:27
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Så sant.. Men Jesus födelse ska inte firas.

Födelsedagar är inte hedniska.
Citera
2007-06-30, 22:29
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Alla präster står inte för homosexuell vigning. Livets Ord har likssom Jehovas Vittnen fått lögner kastade emot sig. Läs själv !!
http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionvt98/Livetsord/livetsord.htm

Alla präster stod inte bakom beslutet ang. kvinnliga prästers vara eller icke vara. Fråga om 10-20 år då man idag inte får vigas till präst om man inte är för kvinnliga präster. Om 10-20 år finns det inga kvinnoprästmotståndare.

Om du inte anser att JV är en sekts så får du bemöta anklagelserna i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=506711

Jag skrev själv ett inlägg där: http://www.flashback.org/showpost.php?p=7525765&postcount=2
Citera
2007-06-30, 22:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Födelsedagar är inte hedniska.
Men vi uppmanas inte av Jesus att fira dem. Vid två tillfällen i hela Bibeln firas det födelsedagar. Båda gångerna sker tråkigheter. En av gångerna halshuggs Johannes döparen vars huvud hamnar på ett fat. Därför anser JV att födelsedagar är fel. Jag tycker man kan fira födelsedagar men det är inget Bibeln uppmanar till.
Citera
2007-06-30, 22:31
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Men vi uppmanas inte av Jesus att fira dem. Vid två tillfällen i hela Bibeln firas det födelsedagar. Båda gångerna sker tråkigheter. En av gångerna halshuggs Johannes döparen vars huvud hamnar på ett fat. Därför anser JV att födelsedagar är fel. Jag tycker man kan fira födelsedagar men det är inget Bibeln uppmanar till.

Nej men bibeln säger samtidigt inte att födelsedagar är fel. Då anser jag att det är fritt för varje individ om man vill fira eller inte.
Citera
2007-06-30, 22:32
Medlem
Billows avatar
Citat:
Alla präster stod inte bakom beslutet ang. kvinnliga prästers vara eller icke vara. Fråga om 10-20 år då man idag inte får vigas till präst om man inte är för kvinnliga präster. Om 10-20 år finns det inga kvinnoprästmotståndare.

Om du inte anser att JV är en sekts så får du bemöta anklagelserna i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=506711

Jag skrev själv ett inlägg där: http://www.flashback.org/showpost.php?p=7525765&postcount=2
Som sagt står jag inte för allt Jehovas vittnen gör. MEN du har ett fel i ditt inlägg på den andra tråden. Du skriver att endast 144.000 kommer till himlen. Ja till himlen ja. Men det låter på dig som bara 144.000 får chansen till evigt liv. Men så är det ju inte. Jehovas vittnen menar ju att dessa 144.000 skall regera i himlen och de andra skall bo i Paradiset.
Citera
2007-06-30, 22:32
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:

Jag antar att du inte går på toaletten heller då detta fenomen inte nämns i Bibeln. Om din frälsares födsel på jorden inte är värd att fira vad kan då vara? Man hade väntat i tusentals år på hans födsel det är väll naturligt att man firar det. Annars så är påsken en större högtid även inom katolska kyrkan.
Citera
2007-06-30, 22:33
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Som sagt står jag inte för allt Jehovas vittnen gör. MEN du har ett fel i ditt inlägg på den andra tråden. Du skriver att endast 144.000 kommer till himlen. Ja till himlen ja. Men det låter på dig som bara 144.000 får chansen till evigt liv. Men så är det ju inte. Jehovas vittnen menar ju att dessa 144.000 skall regera i himlen och de andra skall bo i Paradiset.

Jag förstår att du inte läste hela tråden men jag ursäktar mig ang. det hela och den rätta tolkningen kommer fram senare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in