Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Nej. Det är ett obevisat filosofiskt påstående.
Jag ahr redan dragit upp flera exempel på hur det skulle kunna gå till. Miller visade hur man kunde syntetisera organiska ämnen av organiska. Ribbeck och andra har visat hur man kan skapa självreplikerande molekyler av organiska byggstenar. Självreplikation är nästan samma sak som självreproduktion. Eller förnekar du detta också?
Som jag poängterade i mitt förra inlägg så är din kedja av händelser ganska ovidkommande eftersom de olika stegen inte behöver hänga ihop. Exempelvis finns det ju ingen som helst anledning till att celler skulle bete sig annorlunda beroende på om de var skapade av gud eller på naturlig väg. Så att förklara en rad steg som saknar inbördes koppling mellan varandra är inte relevant.
Strängteori är fortfarande inte en bevisad teori (trots namnet) Det finns massor med olika försök att sammanfoga kvantmekanik och gravitation.
Det här är min favorit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Loop_quantum_gravity
Och den kräver inga stora mängder extra dimensioner.
Dina egna åsikter är ovidkommande i sammanhanget så det är lika bra att sluta dra upp den gamla klischéen hela tiden. Ordande i jämförelse med vad? Vad menar du med intelligenta varelser?
Då misslyckade arter inte överlever så ser vi inte grava fel i naturen speciellt ofta, så det är inget vidare argument mot någonting.
Jag syftade på ett förvånansvärt ordnat universum, för att vara en fullkomlig slump. Vi är också förvånansvärt avancerat uppbyggda för att vara en ren tillfällighet genom en evolution, utan bakomliggande tanke eller skapare.
Du frågar mig.
- Hur fick du tag i de där högtalarna?
- Jag svarar, Du skall se vilket bra ljud det är i dem
Fick du svar på din fråga när jag hoppade över punkt A?
Fortfarande, en levande cell är inte alltför enkelt att skapa, och en sådan måste till innan vi kan prata evolution. Du får gärna prata så mycket evolution du vill, men jag behöver veta hur den kom till först. Sen skall jag lyssna. Hoppas att det är okey.
Samma sak gäller för en big bang, när vi vet vad som startade det hela, och vad som fanns före, så skall jag lyssna. Men, vem vet, vetenskapen går ju framåt, så rätt var det är så kanske..........
Och angående hur något skulle bete sig annorlunda om det var skapat med beräkning. Ingen som helst tvekan om den saken en gång. Du får inget av en slump att fungera lika bra som något du tänkt ut, i alla fall inte om det gäller något som kräver mer än ett tryck med en musknapp eller något i den stilen.
Planera och skapa ett Photoshop
Sen sitter du bara och trycker på tangenterna av en slump för att skapa ett Photoshop.
Vilket tror du kommer fungera bäst?
Och tänk på att Gud till skillnad mot oss skapar levande ting.