2007-06-04, 23:12
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kb_ck
På bloggen "Good Math, Bad Math" finns en recension av Michael Behes nya bok "The Edge of Evolution", kan va bra att känna till när argumenten från boken börjar dyka upp som ett mantra på diverse internet-forum.
http://scienceblogs.com/goodmath/2007/05/behes_dreadful_new_book_a_revi_1.php

Ett litet smakprov.

Det är ju lite av samma typ av argumentation vi sett från Esakar här på forumet också. Mycket prisande av Behe och hyllande av hans IC-koncept men inte ett ord för att bemöta kritiken av det hela.
Citera
2007-06-04, 23:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Om du hellre vill så kan jag samla alla dina trådar under "Mankan/D&Ås fascinerande världsbild" istället. Kan det vara något?
I second that.

Sedan så har jag en fråga. Nu när en moderator har sagt rent ut att Mankan/D&Å är samma person, betyder det att dom som fick varningar för att de sade det alla misstänkte har blivit benådade så att varningarna inte ligger dom i fatet längre?
Citera
2007-06-04, 23:17
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vilken störtflod av krokodiltårar! Förklara nu varför det är bättre att ha koordinatsystemens centrum i mitten av Andromedagalaxen eller i Förenta Staternas presisdents ändtarm än att låta jorden vara centrum när man beräknar satellitbanor.Kolla reglerna:
KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "Kvalitet framför kvantitet".
Ungefär som att läsa upp hela telefonkatalogen när någon frågar om numret till den lokala pizzerian.

Så du jämför avslöjandet av bristerna kring den kanske heligaste kon vi har, heliocentrismen, med telefonnummer i katalogen?

TACK!
Citera
2007-06-04, 23:20
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
På vilket sätt skulle det vara godtyckligt att starta en tråd om Geocentrism vs Heliocentrismmyten?

Fetmarkera och smila har man full rätt att göra dessutom!
Därför att det är inget annat än trams. Varför inte lägga ner medan du ändå har skött det på ett relativt snyggt sätt. Du har fått dina skratt och dina irriterade kommentarer i och med Big Bang- och evolutionstråden. Du gjorde ett par misslyckade provokationsförsök med "medeltidsmänniskan trodde inte att jorden var platt"- och växtuseffektsbluffstrådarna. Med misslyckade menar jag att folk höll med dig så de trådarna glömdes bort och försvann. Misstänker att det inte var roligt att trolla då.

Statusen just nu då? Tja, det har börjat komma en del riktiga ID-troende i din evolutionstråd, som faktiskt argumenterar för sin sak. Så dina små provokationsförsök drunknar i seriös debatt. Det enda du har kvar är den här tråden. Det verkar inte finnas så många ämnen kvar att trolla i, så uppenbarligen är det dags att gipa efter halmstrån och försöka få till en geocentrisk världsbild-tråd. Tyvärr, käre Mankan, måste jag meddela att det blev platt fall då ditt försök bara sammanfogades med din andra uppmärksamhetstråd om Big Bang och förmodligen inte kommer att dra till sig speciellt mycket uppmärksamhet.

Mitt tips till dig är: Lägg ner medan du är på topp. Det finns fortfarande en del som tror på dig och som blir irriterade på allvar. Dessa kommer att försvinna om du försöker dig på fler misslyckade come-backer. Njut av de du har kvar, skapa en ny användare och börja med seriös debatt. Efter tillräckligt många misslyckade come-backer blir det som en gång var roligt mest tragiskt. Mankan (a.k.a. Död och Återfödd) var underhållande, förstör inte det genom att göra det misstaget.
Citera
2007-06-04, 23:26
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
I second that.

Sedan så har jag en fråga. Nu när en moderator har sagt rent ut att Mankan/D&Å är samma person, betyder det att dom som fick varningar för att de sade det alla misstänkte har blivit benådade så att varningarna inte ligger dom i fatet längre?

Jag har inte rent ut sagt att de är samma person, utan poängterar mer att Mankan och D&Å har samma världsbild. Det är ett regelbrott att anklaga två användare för att vara samma person och det ska undvikas.
Citera
2007-06-04, 23:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Så du jämför avslöjandet av bristerna kring den kanske heligaste kon vi har, heliocentrismen, med telefonnummer i katalogen?

TACK!
Nej, vad du nu än är (megatroll eller megamiffo) så försökte jag förklara för dig vad brott mot KFK var. Jag misslyckades.
Citera
2007-06-05, 00:15
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle det vara godtyckligt att starta en tråd om Geocentrism vs Heliocentrismmyten?

Fetmarkera och smila har man full rätt att göra dessutom!

därför att du fungerar såhär:

1) Ta ett godtyckligt ämne, tex Addition av heltal
2) Sätt ordet myten bakom detta ämne, dvs Addition av heltalmyten
3) Skriv en tråd på flashback som består av fetmarkerade ord på måfo samt länkar till sidor som behandlar ämnet utan att kunna något om det. Till exempel såhär

"Nu ska äntligen myten om addition krossas. Kolla vad Arne Kaninteräknamatte säger som saken på sidan www.jagfickibimattemenjaghävdarsakerändå.com. "

4) Ignorerar alla frågor som inte kan besvaras med hjälp av flera länkar och haka upp dig på ord som kan tolkas annurlunda. Hänvisar någon till en sida som behandlar just hur addition fungerar så ignorerar du den medans du svarar på någon som frågat ifall du kan räkna genom att påpeka att ordet räkna innehåller ordet "räka" (om man tar bort bokstaven n) och eftersom vi alla vet att räkor inte kan räkna så måste addition av heltalsmyten vara en sanning.

Nu vet du varför det var godtyckligt av dig att ta upp ditt senaste lilla godtyckliga ämne att godtyckligt argumentera för/emot. Vilket du gör är helt godtyckligt förståss.
Citera
2007-06-05, 00:34
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Alla har vi ju en tro på något (Gud eller amöban), men det är de vetenskapliga resultaten som räknas när vi ska bevisa våra kosmologiska modeller!

HAHA , är du personen att granska vetenskapliga resultat ? De som du sågar då skon inte passar ? Snälla nån, inse att du HAR en mental åkomma.

Tro och tro, det ÄR skillnad mellan religiös idiotiövertygelse och att göra antaganden och extrapolationer som faller inom ramarna för naturvetenskap.

Antagligen är detta, som vanligt, bortom din fattningsförmåga
Citera
2007-06-05, 00:59
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Hade du varit moderator under Copernicus tid, så hade du väl på samma sätt tilldelat honom en tillsägelse för tramspostning... allt beror på under vilken tid och vilket paradigm man lever under tydligen, och man blir censurerad därefter...

Bara relativa och godtyckliga bedömningar alltså...

Fånerier, försök inte göra dig till martyr med hjälp av Copernicus. Hans observationer gick tvärt emot kyrkans påhittade teorier, men stick i stäv med vetenskapen. Du saknar bildning, ju förr du inser det desto snabbare kan du reparera dito.

Citat:
KFK har jag inte fått tidigare, vad är det?

Citat:
Känner mig faktiskt mycket besviken över den godtyckliga behandlingen jag får här...

Försöker du göra dig till martyr IGEN ? Bedriv ditt resonemang på en vetenskaplig nivå och sluta fåna dig. Då får du respekt från oss alla.
Citera
2007-06-05, 09:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Aha, men om vi ser på det rent grovfysiskt, var är hjärttrakten då?
Hmm, bra fråga som tog mig en stund att klura ut.
Så här måste det vara: Då själen liksom universum är oändlig - för tankens makt äro oändlig och känner inga gränser - är hjärttraktens grovfysiska utnyttjande av rummet lika stort som universum. Eller större om universum inte räcker till för att gömma själen från upptäckt.
Grovfysiskt är alltså hjärttraktens gränser samma gränser som tankens.

Citat:
Personligen tror jag att det finns en ännu bättre förklaring. Hjärttrakten har även utsträckning i den icke-fysiska dimensionen och kan därför ha transcendenta egenskaper som är övervetenskapliga. Därför kan själen gömma sig där.
Nu pratar du själfysik. Inte alls samma som grovfysik. Grovfysik kan förklaras med naturvetenskapliga lagar - om man väljer att bända på dem efter behov och behag. Själfysik, som du är inne på, bestäms av lagar som vi inte kan förklara idag. Men de finns där, det är logiskt.
Citera
2007-06-05, 09:18
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nu pratar du själfysik. Inte alls samma som grovfysik. Grovfysik kan förklaras med naturvetenskapliga lagar - om man väljer att bända på dem efter behov och behag. Själfysik, som du är inne på, bestäms av lagar som vi inte kan förklara idag. Men de finns där, det är logiskt.

Å, du får ursäkta mig om jag rörde ihop allting. Det är inte så lätt att se den intelligenta designen bakom denna uppdelning men det går med mycket vilja.

Själsfysik var ett mycket fint ord. Bara lagarna är eviga och instiftade av en skapare så är allting bra.
Citera
2007-06-05, 09:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Å, du får ursäkta mig om jag rörde ihop allting. Det är inte så lätt att se den intelligenta designen bakom denna uppdelning men det går med mycket vilja.

Själsfysik var ett mycket fint ord. Bara lagarna är eviga och instiftade av en skapare så är allting bra.
No problemo. Nej det är inte lätt att se de själfysiska lagarna då den intelligente designern gömt dem i något som kommer att döpas till Pysenpartiklar. Pysen efter Heisenbergs katt. Som alla katter otroligt självsäker och oberoende. Heisenberg hade jätteproblem med att bestämma vart kattskrället befann sig någonstans när han skulle ropa in den för kvällen. Och utifrån detta arbetade fram sin beröma osäkerhetsprincip.
Ingen kan någonsin med exakthet bestämma positionen för katten och kattens mat samtidigt.
Pysen däremot, som alla katter, var alltid fullständigt medveten om exakt var han befann sig. Eventuella betraktare och deras försök att positionera honom sket han fullständigt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in