2007-05-23, 17:20
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Men de förändringarna gäller ju som sagt var det fysiska, psykiska, intellektuella, känslomässiga osv...

Det oförändrade är att det fortfarande är DU (det absoluta konstanta Jaget som allt det relativa kring din person är relaterat till) och ingen annan som IAKTTAGIT alla dessa förändringar!

Och det vet du eftersom du minns (en del minns t.o.m. vad de gjort i en tidigare inkarnation) att det är DU och ingen annan som upplevt de saker som du upplevt under ditt jordeliv här!

Som tidigare sagt har du inga bevis för det där så det faller platt som tomt prat.

Allt som bevisligen gör en person till den man är genomgår förändringar. Om du menar att det finns någonting utanför det psykiska, fysiska, intellektuella och känslomässiga så måste du lägga fram bättre belägg för det än bara ditt eget ord. Som du kanske märkt väger det inte speciellt tungt här då du varken har utbildning, kompetens eller en historia av framgångsrik argumentation att stoltsera med.
Citera
2007-05-23, 17:20
Medlem
fbes avatar
Citat:
Men de förändringarna gäller ju som sagt var det fysiska, psykiska, intellektuella, känslomässiga osv...

Det oförändrade är att det fortfarande är DU (det absoluta konstanta Jaget som allt det relativa kring din person är relaterat till) och ingen annan som IAKTTAGIT alla dessa förändringar!

Och det vet du eftersom du minns (en del minns t.o.m. vad de gjort i en tidigare inkarnation) att det är DU och ingen annan som upplevt de saker som du upplevt under ditt jordeliv här!
Låt oss gissa att Mankan aldrig har jobbat med strokepatienter
Citera
2007-05-23, 17:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Hjärnan är din såkallade själ!

DU är hjärnan!
Hjärnan är du!

Så om du skulle utföra en lyckad hjärntransplantation, skulle du då efter att du fått din nya hjärna, byta ID-kort med donatorn?
Citera
2007-05-23, 17:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Allt som bevisligen gör en person till den man är genomgår förändringar.

Ja, allt fysiskt genomgår förvisso förändringar, men själva JAGET som iakttar förändringarna är ju oföränderligt, objekten förändras men inte subjektet!
Citera
2007-05-23, 18:00
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ja, allt fysiskt genomgår förvisso förändringar, men själva JAGET som iakttar förändringarna är ju oföränderligt, objekten förändras men inte subjektet!

Som tidigare sagt måste du bevisa det. Att enbart citera en väl utvald del av mitt tidigare inlägg räddar dig inte.

Påvisa denna icke-fysiska, övernaturliga jaget och att det är invariant under all tänkbar påverkan på den fysiska kroppen det tillhör, om du förväntar dig att bli tagen på allvar.

Hur kommer det sig att strokepatienter, lobotomerade och liknande blir helt nya personer efter dramatiska skador eller ingrepp på deras hjärnor? Enligt dig borde det ju finnas en helt oförändrad del som susar runt någonstans som man borde kunna komma i kontakt med eftersom den delen själv kan kommunicera/kontakta den fysiska världen.
Citera
2007-05-23, 18:51
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Här har du det korrekta svaret:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7209290&postcount=451

Tack, Yamaraja!
Ursäkta, men vilket skitdåligt svar. Yamarajamayarajas svar är så illa skrivna att jag får litterär epilepsi.
Men ok. Själen sitter i hjärttrakten anser du? Då har du ju ett problem med transplantationer och dina ordspråk. Känner själen av när den skall hoppa in i hjärtat?
Och varför säger vi då inte att vi älskar någon av hela vår hjärtrakt? Du kan ju inte mena att ordspråk, dessa tungt vägande vetenskapliga bevis, har fel?
Då ordspråk är en del av din bevisföring har du således fel. Själen sitter i hjärtat och inte i hjärttrakten.
Citera
2007-05-23, 18:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Hur kommer det sig att strokepatienter, lobotomerade och liknande blir helt nya personer efter dramatiska skador eller ingrepp på deras hjärnor?

Som tidigare sagts, att personligheten (personens, Jagets, psykiska egenskaper) förändras innebär inte att själva personen, Jaget förändras...

Det är fortfarande samma Jag-identitet, men med förändrade psykiska egenskaper!
Citera
2007-05-23, 19:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ursäkta, men vilket skitdåligt svar. Yamarajamayarajas svar är så illa skrivna att jag får litterär epilepsi.
Men ok. Själen sitter i hjärttrakten anser du? Då har du ju ett problem med transplantationer och dina ordspråk. Känner själen av när den skall hoppa in i hjärtat?
Och varför säger vi då inte att vi älskar någon av hela vår hjärtrakt? Du kan ju inte mena att ordspråk, dessa tungt vägande vetenskapliga bevis, har fel?
Då ordspråk är en del av din bevisföring har du således fel. Själen sitter i hjärtat och inte i hjärttrakten.

Själen finns där hela tiden transcendentalt belägen i området kring det fysiska hjärtat, så även under en hjärttransplantation så finns den kvar där, den följer inte med hjärtat ut och in när de byts...

Varför jag föredrar att säga att själen sitter i hjärttrakten beror på att du annars kanske skulle tro att den fysiskt sitter fast i hjärtat, vilket den alltså inte gör. Så OK, den sitter "i" hjärtat, men TRANSCENDENTALT belägen!

Comprende?
Citera
2007-05-23, 19:32
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Som tidigare sagts, att personligheten (personens, Jagets, psykiska egenskaper) förändras innebär inte att själva personen, Jaget förändras...

Det är fortfarande samma Jag-identitet, men med förändrade psykiska egenskaper!

Som tidigare sagt måste du bevisa det. Att enbart citera en väl utvald del av mitt tidigare inlägg räddar dig inte. Nu har jag repeterat detta tre gånger.

Påvisa denna icke-fysiska, övernaturliga jaget och att det är invariant under all tänkbar påverkan på den fysiska kroppen det tillhör, om du förväntar dig att bli tagen på allvar.

Att hänvisa till något "jag" du hittat på löser ju inte problemet med stroke och annat. Kan detta jaget påverka vår värld, så är det per definition fysiskt och kan detekteras/påvisas och du lägger inte fram några som helst bevis.
Citera
2007-05-23, 20:15
Medlem
Ja Ja,, att blanda in gudar och tro, i en vetenskaps tråd tycker JAG är fel.

Men om vi ser mäniskan helt från den mekaniska sidan/ elektroniska sidan så
ser det väll nästan ut så här, jaget byggs upp från barna tiden, det lagras i minnes banken i hjärnan. Folk som har fått en blodpropp i hjärnan kan ju råka ut för minnes förlust av, tal, känner inte igen släktingar, vet inte vem dom själva är, mm, mm.

hjärnan är en minnes bank som alltid är på kopplad, och därmed behåller samtliga minnen, därför ar ju det alltid samma JAG som vaknar på morgonen tillexempel.

Detta kan man älta om i evigheter.
Citera
2007-05-23, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Jag kan bli så ledsen när jag läser sånt här. Före jag började hänga på vetenskapsforumet trodde jag inte att folk tänkte i de här banorna längre, speciellt inte i Sverige. Ack så fel man kan ha.

Jag tänk så mycket okunnighet du befinner dig instrasslad i.Så vad är det då för fel att påpeka ATT EN INTELLIGENT OBEGRÄNSAT GENERÖS KÄRLEKSFULL PERSON ÄR EVIGT EN ALLSMÄKTIG HERRE?

Att HAN älskar Alla sina BARN LIka Mycket!!

MEN eftersom ingen vill ge upp sina fri vilja SÅ påtvingar Han ingen ATT HANDLA rätt MEN har instiftat karmiska lagarna så att alla erhåller resultatet av sina egna handlingar mao Som man sår får man skörda som man behandlar andra blir man i nästa liv behandlad själv.

Således tilldelar karma lagen perfekta rättvise reaktioner till allt det vi gör så att vi själva inser och drar slutsatser mao lär oss att vissa gärningar skapar framtida problem andra framtida önskvärda frukter varvid man inser att undvika de handlingar som tilldelar en oönskade resultat och gärna söker utföra de handlingar som tilldelar önskade resultat.

Det du är rädd för ÄR MISSBRUKET av Våld i Guds Namn.Bara för att jag EXEMPELVIS Missbrukar ditt NAMN innebär ju inte att du vill ha det gjort eller hur.??

Så vem som helst kan SÄGA att man gör ngt i guds namn men att faktiskt UTFÖRA GUDS KÄRLEKS FULLA VLJA är ngt helt annat.

Så beblanda inte ihop missbruk av Guds namn eller Handlingar under sådant missbruk OCH skyll sedan PÅ GUD.

Det Det är som att skylla våldet på KNIVEN och överiga vapen som kan tänkas nyttjats,sten mm Istället för de medvetna individer som nyttjar dessa under missbruket av HERRENS namn.

I skrifterna för denna tidsålder framhäves ATT ALLA i denna tid är extremt syndfulla och således kan vi alla exempelvis lätt inse att även profetens Jeusus ord är oss alla likvärdiga mAO DEN SO MÄR SYNDFRI kastar stenen först.=Ingen.

Eftersom i dagens extremt syndfulla värld är först och främst ingen syndfri OCH den som så VORE/är skulle aldrig aggera så PRIMITIVT ATT exempelvis stena Ngn till DÖDS eller nyttja sk "hedermord" mm.Inte ÄR DET GUDS HEDER man värnar om utan ngn form av enstackars vettskrämd förvirrad fanatisk bygrannes respekt mm.

GUDS heder påvisas VIA, att ifall familjen påvisar sig vara andlig ointresserad ,SJälv ge upp sitt familje ansvar och helhjärtat Tjäna folket som munk och asket och lida deras synder i e n sådan livstil.

Mao om mitt barn inte kan läkas från sin sjukdom vore det j u både behjärtans värt och vackert empatiskt samt vettigare att jag själv söker utbilda mig till läkare etc för att befria mitt barn från sitt eländes ok.

Så om jag finner mitt barn slav under lustan SÅ borde jag offra mitt liv i Herrens tjänst, fri från lustans begär, och aggera enbart enligt GUDS BARMHÄRTIGA TOLERANTA KÄRLEKSFULLA UPPOFFRANDE VILJA under direktivet från en faktist befriad levande existerande själ.Inta att man går omrking och inbillar sig man har direkt ckontakt medGud.DEnna direkt kontakt är ju bara ens egna tankar FÖR VAD är annars egna tankar?Om man vore en ren själDå voredet ju lätt att befria min dotter från LUSTAN Alltså är sk"fadern"s själv offer för lustan.Sk fadern DÄRFÖR DET finnes bara en FADER HERREN SJÄLV.

Mao då borde jag be GUD låta mig Lida min dotters Dåliga Karma etc så hon blir befriad från sitt ok av lusta.Man kan INTE TVINGA ngn att ge upp lustans DET måste ersättas med ngt attraktivare känslo insperation VIlket sann ren Kärlek av Gudomlig natur innbär.E nsådan Fader skulle engagera sig helhjärtat 24 timmar om dygnet att lovprisa Herrens namn och nget annat och lämna sin kropp i en sådan aktivitet.oK nu blir man inte ett helgon över en natt MEN detta skulle vara en sannt älskandes själs mål.SÅ HERREN är inte FARLIG I SIG utan vårat sätt att missbruk Hans skapelse.SÅ vi har ett problem.Vi kommer desstuom inte hit till den materiella världen UTAN KARMISKT BAGAGE.Tvärtom återfödes man pga av karmiskt bagage.Grunden för att man alstrar karma är att man vill förneka at tunderordna sig detta oebgränsat vackra kärleksfulla förhållande till Herren SO mfaktiskt är så vackert ENÄR det nått sin Mogna blommning.Ingen skulle återfödas här såvida denna avund inte existerade MAO VARFÖR SKALL HAN VARA HERREN OCH INTE JAG?LIksom regler,naturlagar kan ses som ett problem kan den kloka se de positiva i deras existens EFTERSOM DE ÄNDÅ EXISTERAR oavsett vad man tycker om dem initialt.SÅledes kan man konstantera att man har denna avund MEN Varför inte istället söka utveckla en positiv relation ENÄR MAN ALDRIG annars kan uppnå livets Optimalaste möjligheter samt SAMMA PERSON KOMMER IALLAFALL evigt FÖRBLI GUD inte du eller jag.

DOCKbeakta en kärleksfull FADER UPPFYLLER SITT KÄRLEKSFULLA Barns alla Önskningar och ANSER SITT kärleksfulla barn Viktigare än Honom Själv.Sålededes säger HERREN själv:ATT"JAG är inte fri att göra vad jag VILL UTAN JAG ÄR SLAV UNDER KÄRLEKENS RELATION TILL DEM som FAKTISKT ÄSLKAR mig helhjärtat.Mao vill du kontrollera GUD måstedu ÄSLAK HONOM.Grejen är dock Självklar den ATT NÄR DU FAKTISKT ÄLSKAR GUD tänker du inte så.

DU VILL BARA VARA DEN DU ÄLSKAR TILL BEHAG.Således ingår Herren och Tjänaren i en slags evig tävlan om vem som kan upppfylla den andras önskningar bäst alt vem som behaga den andre bäst.Så hur mycket VACKRARE kan ett förhållande MELLAN Herren och Hans små själar ,OSS, bli?MAo I den ANdliga Värdlen försvinner Känslan Av att Gud är mäktig och Vi är underordnade.Det är ett helt perfekt ren kärleksutbyte mella ntvå olika individer.DÄRFÖR ÄR det OCKSÅ KORREKT att SÄGA SANN REN GUDOMLIG KÄRLEK ÄR STÖRST KRAFTEN.MVH S.DHoppas du Lyckas med det vackraste i ditt liv VIA HERRENS NÅD.

MAo Gud förlorar inget på att slippa vårat lilla fjuttiga umgänge Men Vi förlorar enorm på det.Ja det var lite tankar men det kännes ändå inte som jag riktigt tillfredställd dina tanke bekymmer och känslor.Ställ gärna en fråga elelr uttryck i´dina känslor igen som du uppfattar denna text

Att hävda att GUD existerar INNEBÄR INTE MAN HAR rätt att tvinga andra att ge upp sina fri vilja att kunna missbruka den typ nyttja droger mm.Att ha kunskap om Herrens existens innnbä'r attman har snavaret att söka hjälpa dessa matereill förvirrade själar att inse att Herren existerar och kan hjälpa oss.Således MÅSTE JU GUD härska och Aggera och finnas I SVERIGE LIKVÄL överallt i universum.Vi kan aldrig Förinta HONOM.Vi kan bara välja HUR vi vill relatera Till HOnom och denna alternativa skapelse vi befinner oss inuti för tillfället.KIJAY!
Citera
2007-05-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Som tidigare sagt måste du bevisa det. Att enbart citera en väl utvald del av mitt tidigare inlägg räddar dig inte. Nu har jag repeterat detta tre gånger.

Att hänvisa till något "jag" du hittat på löser ju inte problemet med stroke och annat. Kan detta jaget påverka vår värld, så är det per definition fysiskt och kan detekteras/påvisas och du lägger inte fram några som helst bevis.

Beviset är att du säger det är DITT LIV som du levt INTE ngn annan trots obegränsat antal fysiska och psykiska förändringar så ERKÄNNER DU och vi alla andra DET ÄR MITT LIV och MIna erfarenheter.

Detta påstående bekräftar att jag inte är mina tankar eller tankekedjor eller vissa känslor UTAN det enda vi kan konstatera (OM man nu är så pass nykter i tanke att man kan tänka och inte total flippad av lusta och girighet mm)är att en unik medveten person har hängt med igenom alla dessa fysiska och psykiska emotionella förändringar mao jag i mitt fall och du i ditt fall.Denna person är ett medvetet jag,ego på latin,atma på sankrit,ich på tyska, I or soul på engelska, etc..

Detta medvetna jag önskar optimala livsupplevelser och i en materiell reinkarnerad situation kan man lätt således bli offer för lustans alternativ maoTEMPORÄR flyktig makt girighet,berömmelse,sex mmm istället för det är en evigt kontinuerligt expanderande oceanisk kärleksupplevelse som DEN SOM ÅTER KVALIFICERAT SIG FÖR DEN EVIGA DIMENSSIONENS inträde TILLÅTES Åter erfara För att aldrig mer Lämna den igen."Brännt barn skyr elden"

MvhS.D LYCKA TILL.MySweet Lord By George Harrisson är en bra sång.Prov lyssna ngn gång så upplever du ngn inre behagligt.

Jag säger inte att George var perfekt instrument för denna kärlek Men han hade rätt längtan när han skrev och spelade in sången.En mycket bra början trots allt.Varje resa oavsett hur lång påbörjas med ETT FÖRSTA STEG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in