Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Jag kan bli så ledsen när jag läser sånt här. Före jag började hänga på vetenskapsforumet trodde jag inte att folk tänkte i de här banorna längre, speciellt inte i Sverige. Ack så fel man kan ha.
Jag tänk så mycket okunnighet du befinner dig instrasslad i.Så vad är det då för fel att påpeka ATT EN INTELLIGENT OBEGRÄNSAT GENERÖS KÄRLEKSFULL PERSON ÄR EVIGT EN ALLSMÄKTIG HERRE?
Att HAN älskar Alla sina BARN LIka Mycket!!
MEN eftersom ingen vill ge upp sina fri vilja SÅ påtvingar Han ingen ATT HANDLA rätt MEN har instiftat karmiska lagarna så att alla erhåller resultatet av sina egna handlingar mao Som man sår får man skörda som man behandlar andra blir man i nästa liv behandlad själv.
Således tilldelar karma lagen perfekta rättvise reaktioner till allt det vi gör så att vi själva inser och drar slutsatser mao lär oss att vissa gärningar skapar framtida problem andra framtida önskvärda frukter varvid man inser att undvika de handlingar som tilldelar en oönskade resultat och gärna söker utföra de handlingar som tilldelar önskade resultat.
Det du är rädd för ÄR MISSBRUKET av Våld i Guds Namn.Bara för att jag EXEMPELVIS Missbrukar ditt NAMN innebär ju inte att du vill ha det gjort eller hur.??
Så vem som helst kan SÄGA att man gör ngt i guds namn men att faktiskt UTFÖRA GUDS KÄRLEKS FULLA VLJA är ngt helt annat.
Så beblanda inte ihop missbruk av Guds namn eller Handlingar under sådant missbruk OCH skyll sedan PÅ GUD.
Det Det är som att skylla våldet på KNIVEN och överiga vapen som kan tänkas nyttjats,sten mm Istället för de medvetna individer som nyttjar dessa under missbruket av HERRENS namn.
I skrifterna för denna tidsålder framhäves ATT ALLA i denna tid är extremt syndfulla och således kan vi alla exempelvis lätt inse att även profetens Jeusus ord är oss alla likvärdiga mAO DEN SO MÄR SYNDFRI kastar stenen först.=Ingen.
Eftersom i dagens extremt syndfulla värld är först och främst ingen syndfri OCH den som så VORE/är skulle aldrig aggera så PRIMITIVT ATT exempelvis stena Ngn till DÖDS eller nyttja sk "hedermord" mm.Inte ÄR DET GUDS HEDER man värnar om utan ngn form av enstackars vettskrämd förvirrad fanatisk bygrannes respekt mm.
GUDS heder påvisas VIA, att ifall familjen påvisar sig vara andlig ointresserad ,SJälv ge upp sitt familje ansvar och helhjärtat Tjäna folket som munk och asket och lida deras synder i e n sådan livstil.
Mao om mitt barn inte kan läkas från sin sjukdom vore det j u både behjärtans värt och vackert empatiskt samt vettigare att jag själv söker utbilda mig till läkare etc för att befria mitt barn från sitt eländes ok.
Så om jag finner mitt barn slav under lustan SÅ borde jag offra mitt liv i Herrens tjänst, fri från lustans begär, och aggera enbart enligt GUDS BARMHÄRTIGA TOLERANTA KÄRLEKSFULLA UPPOFFRANDE VILJA under direktivet från en faktist befriad levande existerande själ.Inta att man går omrking och inbillar sig man har direkt ckontakt medGud.DEnna direkt kontakt är ju bara ens egna tankar FÖR VAD är annars egna tankar?Om man vore en ren själDå voredet ju lätt att befria min dotter från LUSTAN Alltså är sk"fadern"s själv offer för lustan.Sk fadern DÄRFÖR DET finnes bara en FADER HERREN SJÄLV.
Mao då borde jag be GUD låta mig Lida min dotters Dåliga Karma etc så hon blir befriad från sitt ok av lusta.Man kan INTE TVINGA ngn att ge upp lustans DET måste ersättas med ngt attraktivare känslo insperation VIlket sann ren Kärlek av Gudomlig natur innbär.E nsådan Fader skulle engagera sig helhjärtat 24 timmar om dygnet att lovprisa Herrens namn och nget annat och lämna sin kropp i en sådan aktivitet.oK nu blir man inte ett helgon över en natt MEN detta skulle vara en sannt älskandes själs mål.SÅ HERREN är inte FARLIG I SIG utan vårat sätt att missbruk Hans skapelse.SÅ vi har ett problem.Vi kommer desstuom inte hit till den materiella världen UTAN KARMISKT BAGAGE.Tvärtom återfödes man pga av karmiskt bagage.Grunden för att man alstrar karma är att man vill förneka at tunderordna sig detta oebgränsat vackra kärleksfulla förhållande till Herren SO mfaktiskt är så vackert ENÄR det nått sin Mogna blommning.Ingen skulle återfödas här såvida denna avund inte existerade MAO VARFÖR SKALL HAN VARA HERREN OCH INTE JAG?LIksom regler,naturlagar kan ses som ett problem kan den kloka se de positiva i deras existens EFTERSOM DE ÄNDÅ EXISTERAR oavsett vad man tycker om dem initialt.SÅledes kan man konstantera att man har denna avund MEN Varför inte istället söka utveckla en positiv relation ENÄR MAN ALDRIG annars kan uppnå livets Optimalaste möjligheter samt SAMMA PERSON KOMMER IALLAFALL evigt FÖRBLI GUD inte du eller jag.
DOCKbeakta en kärleksfull FADER UPPFYLLER SITT KÄRLEKSFULLA Barns alla Önskningar och ANSER SITT kärleksfulla barn Viktigare än Honom Själv.Sålededes säger HERREN själv:ATT"JAG är inte fri att göra vad jag VILL UTAN JAG ÄR SLAV UNDER KÄRLEKENS RELATION TILL DEM som FAKTISKT ÄSLKAR mig helhjärtat.Mao vill du kontrollera GUD måstedu ÄSLAK HONOM.Grejen är dock Självklar den ATT NÄR DU FAKTISKT ÄLSKAR GUD tänker du inte så.
DU VILL BARA VARA DEN DU ÄLSKAR TILL BEHAG.Således ingår Herren och Tjänaren i en slags evig tävlan om vem som kan upppfylla den andras önskningar bäst alt vem som behaga den andre bäst.Så hur mycket VACKRARE kan ett förhållande MELLAN Herren och Hans små själar ,OSS, bli?MAo I den ANdliga Värdlen försvinner Känslan Av att Gud är mäktig och Vi är underordnade.Det är ett helt perfekt ren kärleksutbyte mella ntvå olika individer.DÄRFÖR ÄR det OCKSÅ KORREKT att SÄGA SANN REN GUDOMLIG KÄRLEK ÄR STÖRST KRAFTEN.MVH S.DHoppas du Lyckas med det vackraste i ditt liv VIA HERRENS NÅD.
MAo Gud förlorar inget på att slippa vårat lilla fjuttiga umgänge Men Vi förlorar enorm på det.Ja det var lite tankar men det kännes ändå inte som jag riktigt tillfredställd dina tanke bekymmer och känslor.Ställ gärna en fråga elelr uttryck i´dina känslor igen som du uppfattar denna text
Att hävda att GUD existerar INNEBÄR INTE MAN HAR rätt att tvinga andra att ge upp sina fri vilja att kunna missbruka den typ nyttja droger mm.Att ha kunskap om Herrens existens innnbä'r attman har snavaret att söka hjälpa dessa matereill förvirrade själar att inse att Herren existerar och kan hjälpa oss.Således MÅSTE JU GUD härska och Aggera och finnas I SVERIGE LIKVÄL överallt i universum.Vi kan aldrig Förinta HONOM.Vi kan bara välja HUR vi vill relatera Till HOnom och denna alternativa skapelse vi befinner oss inuti för tillfället.KIJAY!