2007-05-04, 22:27
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Om du inte förståt det så upprepar jag att evolutionsteorierna på intet sätt uppfyller kravet på vetenskapliga kriterier. Det måste därför betraktas som en religion, dessutom en dålig sådan.

Och vart skulle det brista i kriterierna? Falsifierbarheten? Lägg lite mer tyngd än bara tomma ord bakom ditt påhopp.
Citera
2007-05-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En komisk men samtidigt lite tragisk tanke som bara slog mig:

Anledningen till varför evolutionsteoretiker är så fixerade och sjukt besatta vid tanken att människan skulle härstamma från apdjuren, kan det månne ha något att göra med att de själva bebodde en apkropp i sitt föregående liv?

Ja men det stämmer ju perfekt!Veda som är livets facit omtalar att man kommer upp till mänsklig kropp från tre olika kroppar beroende på vilken kvalitet man "stiger " upp ifrån.Apan är de själar som kommer till en mänsklig kropp i okunnighetens kvalitet och Tigern är de som kommer till en mänsklig kropp Lidelsens kvalitet och Kon är de som kommer i den generösa uppoffrande fridfulla Godhetens kvalitet.Så självklart är det deras närminnes bilder om aplivet som ligger dem i fatet och små peanut aphjärnor tänker alltid kaotiskt och grumligt så man får bara ha empati med deras olyckliga förvirrade födelse bakgrund och söka hjälpa dem ändå!Man kan bara göra så gott man kan tyvär kännes det ibland
Citera
2007-05-04, 22:35
Bannlyst
Citat:
Jag skrev "med tiden" så förvandlades (enligt den bisarra myten alltså) denna kedja till en fullfjädrad människa...

En fråga till dig:

Kan det även gå åt andra hållet?

Att t.ex. (för att bara ta ett exempel) ett av Kungens och Drottningens barn börjar "skena iväg" för att med tiden leda fram till en ny gren med en helt ny människoart, medan ett annat av Kungabarnen börjar "skena iväg" åt ett annat håll, som med tiden etablerar en gren som vänder tillbaka till apsläktet, till en ny apsort?

Eller?

Enligt ert orealistiska och chansartade sätt att se på tillvaron så borde ju det vara fullt möjligt, för den förmenta "evolutionen" har ju ingen riktning och man vet aldrig hur saker och ting kan slumpa sig och börja "skena iväg"...

Jackpott!!! förklaring för dem som inte bränt upp hjärnsubstancen på exstacy mm och kan faktiskt fortfarande tänka
Citera
2007-05-04, 23:06
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_abi
...en rest från tiden då valarna var landlevande.

Snacka om att den svenska skolan behöver reformeras...
Citera
2007-05-04, 23:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Vetenskap har krav på sig att kunna bevisa att det som sägs är sant...

Så varför har "vetenskapen" fortfarande efter mer än 150 år efter er gurus "uppenbarelsebok" publicerades inte lyckats bevisa att människan kommer från apdjuren?
Citera
2007-05-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Och vart skulle det brista i kriterierna? Falsifierbarheten? Lägg lite mer tyngd än bara tomma ord bakom ditt påhopp.

Att du bara orkar. Jag skulle ha gett upp för länge sedan. Jag läste den här tråden i julas, och fick nu för mig av en slump att se hur långt ni kommit.

Jag vill iaf önska dig lycka till i den fortsatta kampen mot kreationism-dogmatikerna.
Citera
2007-05-04, 23:22
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Så varför har "vetenskapen" fortfarande efter mer än 150 år efter er gurus "uppenbarelsebok" publicerades inte lyckats bevisa att människan kommer från apdjuren?

Du Mankan du tillför inget nytt till debatten.Du vevar på som en gammal skiva som hängt upp sig! Det är bara du som inbilar dig detta! Bevisen är så överväldigande så det behövs ingen diskussion om detta. Bara låna en bok på biblioteket i ämnet och håll sen tyst.

Moderator döingen bara upprepar en massa strunt så är det inte dax att stänga av denna obildade individ ett tag nu???
Citera
2007-05-04, 23:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Den beskriver med mycket stor noggrannhet hur gravitation uppför sig, men säger inte ett jota om vad gravitation är.

Är det för att de återigen inte har en susning kring vad som kan ligga bakom?
Citera
2007-05-04, 23:25
Medlem
kb_cks avatar
Citat:
Vetenskapsmän lika troende som de skapelsetroende.
Vi måste konstatera att många naturvetare inte lyckats hålla isär metodik från ideologi. Med en sanningslidelse som inte står en religiös övertygelse efter, använder många vetenskapen, till att propagera för filosofisk naturalism. Darwinistisk litteratur är full av anti-teistiska slutsatser, som att universum tillkommit planlöst, utan syfte och att människan är en produkt av blinda processer i naturen. Dessutom presenteras dessa påståenden som de vore logiska konsekvenser av sann vetenskap och inte personlig tro. Detta visar tydligt att evolutionsteorin inte håller den standard man kan kräva av en strikt vetenskaplig teori. Finns det egentligen någon annan grund för den vetenskapsman som bortförklarar skapelseundret, än personlig tro?
http://web.telia.com/~u03601124/origin/science.htm
Citat:
Liksom det finns religiösa vetenskapsmän så finns det bibeltroende som menar att evolutionsteorin inte nödvändigtvis står motsats till skapelseberättelsen.

Jag är en frisinnad kristen som inte sväljer dogmer (vare sig dom är bibliska eller darwinistiska) men jag vet intutivt att det finns något bortom våra sinnen.

Jag är inte motståndare till vetenskapen (dessutom har all modern vetenskap sina rötter inom religiösa institutioner) och är medveten om att de kriterier som gäller måste hålla sig inom det mätbara.

Men som framgår av mina inlägg så tycker jag inte att evolutionsterorierna håller måttet.

Om man säger att materialistisk evolution är vetenskap och övernaturlig skapelse är religion, så är resultatet inte mycket annorlunda än att säga att det ena är sant och det andra är fantasi. När vetenskapliga doktriner presenteras som ett faktum, då kan inte det som doktrinen utesluter vara sant. Skapelsetrons styvmoderliga behandling, i förhållande till den vetenskapliga immunitet som evolutionsläran åtnjuter, är klart diskriminerande.
Markera dina citat med antingen "" eller [QUOTE ]. Det blir lite tramsigt när du klistrar in stycken från sidor som om det var du som skrivit texten, eller är du Kjell Ulander?
http://web.telia.com/~u03601124/origin/science.htm

Förklara gärna varför evolutionsteorin inte är vetenskap. Protovetenskap och betydelsen av en vetenskaplig teori, som du totalt missförstått, har jag redan tagit upp. Att du intuitivt tror att det finns något bortom dina sinnen förklarar inte varför schimpanser och människor har identiskt cytochrome c, då detta protein kan byggas upp av en mängd aminosyror är sannolikheten att detta skulle vara en slump är 10^-93.
Citera
2007-05-04, 23:35
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Är det för att de återigen inte har en susning kring vad som kan ligga bakom?
Finns en mycket bra supervetenskaplig teori om gravitation: http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_falling
Den går säkert att kombinera med hemlig tesla-teknologi!
Citera
2007-05-04, 23:35
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Du tillför inget nytt till debatten.Du vevar på som en gammal skiva som hängt upp sig! Det är bara du som inbilar dig detta! Bevisen är så överväldigande så det behövs ingen diskussion om detta. Bara låna en bok på biblioteket i ämnet och håll sen tyst.

Moderator döingen bara upprepar en massa strunt så är det inte dax att stänga av denna obildade individ ett tag nu???

Men att veva på kring lögnerna att det skulle ha bevisats att människan kommer från apdjuren, trots att inga bevis föreligger, det är inga problem?

Vi har ju gång efter annan avslöjat era falsarier till fossil, men ändå vevar du på som om det vore ett faktum att Människan kommit från Apdjuren...

Och förresten, du som sätter sån djup tilltro till din gud; det "Naturliga Urvalet"...

Hur kommer det sig att det "Naturliga Urvalet" inte har sett till att ge eskimåerna lite pälskroppen...
Citera
2007-05-04, 23:36
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Det är redan bevisat. Att alla inte vågat acceptera den sanningen är ju en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in