2007-06-26, 19:54
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Kan man någonsin ge 100% löften?

Viktigast är ju att vetenskapen erbjuder en klart sannolik teori, som inte innefattar en massa sagoväsen, som därtill stämmer överens med verkligheten som vi hittills observerat. Det är bra mycket mer än vad någon annan falang lyckats klämma fram.
Nu vet ju ingen om det är sagoväsen. Finns det kanske bevis för det ?? Nej ... Den dagen vetenskapen har perfekta bevis för att Bibeln bara är sagor kan alla ateister köra på hårdare med sina argument. Men inga sådana bevis finns och kommer aldrig komma fram.
Citera
2007-06-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Nu vet ju ingen om det är sagoväsen. Finns det kanske bevis för det ?? Nej ... Den dagen vetenskapen har perfekta bevis för att Bibeln bara är sagor kan alla ateister köra på hårdare med sina argument. Men inga sådana bevis finns och kommer aldrig komma fram.

Det finns inga bevis på att Harry Potter bara är sagor. Eller Flying spaghetti monster.
Citera
2007-06-26, 19:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Nej det är väl ganska självklart att du aldrig kommer att göra. Såtillvida inte Bibeln - med författarens förord - ges ut.

Jag vill bara säga att allt som står i den här boken är hittapå gjort av skäggiga män som käkade för mycket jästa fikon och satt i solen utan hatt. P.S Det där med att det vore en bra idé om alla vore snälla mot varandra är fortfarande en bra idé. Men det var allt jag ville ha sagt. Mvh Gud.
Citera
2007-06-26, 20:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag tänkte nog ta och bunta ihop alla gamla Mankan-trådar, dvs BB-tråden, evolutionstråden, människan har funnits i 100 miljoner år etc, till "den stora tråden för alternativ vetenskap eller dylikt".

Vad tros om det?

Eeek, är ju jobbigt nog att beta igenom uppemot 10 nya sidor varje dag... men vem vet, slå ihop kanske får ner det lite.. för det är ju i stort sett samma tomgångstugg i alla trådarna...
Citera
2007-06-26, 20:01
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_abi
Det finns inga bevis på att Harry Potter bara är sagor. Eller Flying spaghetti monster.
Jag har aldrig sett präster göra mirakel med Harry Potters hjälp. Men med Jesus hjälp. Eller ber du till Harry Potter ??
Citera
2007-06-26, 20:03
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Master Abi hann visserligen före med ett perfekt svar

Det är därtill upp till den som påstår något att visa att det är rätt. Bevisbördan kan orimligen ligga på den som är skeptisk. Läs här och begrunda eftersom annars skulle Harry Potter och en rad andra saker vara sanna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Russell's_teapot
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej det är väl ganska självklart att du aldrig kommer att göra. Såtillvida inte Bibeln - med författarens förord - ges ut.

Jag vill bara säga att allt som står i den här boken är hittapå gjort av skäggiga män som käkade för mycket jästa fikon och satt i solen utan hatt. P.S Det där med att det vore en bra idé om alla vore snälla mot varandra är fortfarande en bra idé. Men det var allt jag ville ha sagt. Mvh Gud.
Var du med och lyssnade på alla profeter då de skrev ?? Ändå tror du dig veta. Okey jag var inte heller där. Men är man andligt upplyst vet man.
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag tänkte nog ta och bunta ihop alla gamla Mankan-trådar, dvs BB-tråden, evolutionstråden, människan har funnits i 100 miljoner år etc, till "den stora tråden för alternativ vetenskap eller dylikt".

Vad tros om det?
Låter som en utmärkt idé. Alla DoÅs trådar flyter ihop till samma sak varje gång. Den stora allomfattande tråden för ovetenskaplig vetenskap - och andra trosgrundande uppfattningar om naturlagarna
Citera
2007-06-26, 20:04
Medlem
Billows avatar
Citat:
Master Abi hann visserligen före med ett perfekt svar

Det är därtill upp till den som påstår något att visa att det är rätt. Bevisbördan kan orimligen ligga på den som är skeptisk. Läs här och begrunda eftersom annars skulle Harry Potter och en rad andra saker vara sanna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Russell's_teapot
Master Abi:s svar var lika med noll. Böner till Harry Potter botar inte cancer. Men det gör Jesus.
Citera
2007-06-26, 20:23
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Master Abi:s svar var lika med noll. Böner till Harry Potter botar inte cancer. Men det gör Jesus.

Hur vet du det? Har du provat?

Lägg fram bevis på det då. Statistiskt bevis eftersom enstaka fall kan förklaras med placebo. Notera också att det är upp till dig att bevisa ditt påstående eftersom det annars anses vara fel.
Citera
2007-06-26, 20:45
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Var du med och lyssnade på alla profeter då de skrev ?? Ändå tror du dig veta. Okey jag var inte heller där. Men är man andligt upplyst vet man.
Vad hindrar mig från att hävda att jag skrev mitt förra inlägg efter en uppenbarelse från gud? Och; var du med och lyssnade då?
Aha, nej det förstås, du är oantastbar i din andliga upplysthet.
Eller, om jag så vill, kan jag ju köra din stil och kräva motbevis på att bibeln inte skrevs av fikonberusade profeter med solsting.
För jag har sett genom de ridåer som döljer vår verklighet från den riktiga världen. Där bakom finns massor med jästa fikon och skinande sol (men glöm inte hatten om du skall dit. Det kan vara ganska varmt).

Vet du, jag tycker det luktar hybris om din inställning till tron. Fullständigt ofelbara åsikter som har sin kraft ifrån gaaaahd.
Citera
2007-06-26, 20:55
Medlem
Billows avatar
Citat:
Hur vet du det? Har du provat?

Lägg fram bevis på det då. Statistiskt bevis eftersom enstaka fall kan förklaras med placebo. Notera också att det är upp till dig att bevisa ditt påstående eftersom det annars anses vara fel.
Det hålls möten där tusentals Healas. Men många blir friska i kyrkan fast läkaren knappt kan fatta det. Det finns böcker i att lära sig bota med Jesus böner mm. Här är lite länkar.
http://www.missionsos.org/webshop/bridge_index.php?ID=10
http://www.sodertaljekyrkan.se/signerat.php
http://www.minfrid.se/anden/index.shtml

S T Ö D E R _ _ B I B E L N _ _ D E T T A
JA Vi ser i Markus evangeliets slut.

Markus 16:17

Dessa tecken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de driva ut demoner, de skall tala nya tungomål,

de skall ta ormar med sina händer, de skall inte bli skadade om de dricker dödligt gift, och de skall lägga sina händer på sjuka och göra dem friska.”

När herren Jesus hade talat till dem blev han upptagen till himlen och satte sig på Guds högra sida.

Men de gick ut och predikade överallt, och Herren bistod dem och bekräftade ordet genom de tecken som åtföljde det.]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in