Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Du får skilja på Uri Geller och hans kropp...
Uri Geller bor i sin människokropp precis som du bor i din människokropp, så det är inte så att du evolverar in i en kropp som redan är bebodd, utan du kommer ju givetvis in i ett nytt ägg som blir befruktat, så du börjar alltså om på ny kula...
Dessutom är vare sig din eller Uri Gellers kropp (människokroppen) den "högsta". Administratörerna i Universum har mycket mer avancerade, subtila kroppar; t.ex. så har Skaparen (en Avatar) en kropp bestående av ren intelligens, alltså ingen kropp av kött och blod som du, jag och Uri Geller har...
Antalet levande varelser på jorden/världsrymden är INTE konstant, eftersom det är en ständig strid ström av själar som kommer och går mellan den materiella existensen och den andliga, absoluta existensen...

Men min själ kommer kunna evolvera så att den inne i en annan kropp kommer kunna utför de saker Uri Geller kan?
Jag vill se bevis på att antalet levande varleser i universum ej är konstant. Dessutom vill jag se bevis för hur det ligger till med mängden själar i universum, konstant mängd eller icke konstant mängd. Dessutom vore det bra om du kunde posta något länk till ett bevis för dessa "Administratörer" som du snackar om. Om det finns en admin för universum så vill jag veta om han kan komma åt mitt livskonto och vilka regeler som finns för universum. BEVIS Mankan. BEVISA det för mig. Vetenskapligt då detta är det vetenskapliga forumet.
Dessutom har du inte förklarat varför själar "bor" i den fjärde dimensionen som har sin, vi kallar det "portal, i närheten av hjärtat. För du kan inte förneka att hjärtan kan transplanteras och det senaste är ju att rent mekaniska hjärtan kan hålla människor vid liv. Så om man skulle bygga ett hjärta i något okrossbart skulle den personen enligt dig aldrig kunna få sitt hjärta krossat rent känslomässigt?