2007-03-07, 07:05
Medlem
FreeThinkers avatar
Kommer ihåg ett program på TV där dem testade Geller. Han lyckades inte med ett enda experiment. Geller effekten? AHAHAHAH
Citera
2007-03-07, 07:12
Medlem
FreeThinkers avatar
Ljusets hastighet är 299 792 458 m/s

Mankan: BEVIS TACK
Citera
2007-03-07, 08:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Ljusets hastighet är 299 792 458 m/s

Mankan: BEVIS TACK

vänta bara. snart kommer mankan med en hemsida som beskriver myten om ljusets hastighet.
Citera
2007-03-07, 10:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Mankan är en byfåne som letar efter en by där platsen som bydåre är vakant. Under tiden postar han en massa dynga på FB för att fördriva tiden.
Den globala byn - serious fucking business.
Citera
2007-03-07, 13:06
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Behöver ens en forntida avancerad civilisation använda verktyg eller resurser för att bygga saker? De kan ju ha använt tankekraft eller rent utav existerat i den icke-fysiska världen! Högre former av civilisationer brukar stå över den vanliga världen. Hallelujah!

Ju högre upp man kommer i sfärerna, ju mer "icke-fysiskt" och subtilt blir existensen...här på Jorden ter sig tillvaron dock väldigt fysisk, inte många som t.ex. kan flytta på föremål med tankekraft...
Citera
2007-03-07, 13:10
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kb_ck
Förstår jag dig rätt i att du godtar "fakabokens" syn på det hela? Att varg och räv har en gemensam förfader? Eller är dom variationer av samma form? Jag vill höra vad du tror Mankan.

Eskimån och bautanegern har också gemensam förfader...men lik förbenat är det fortfarande fråga om MÄNNISKOR och inget annat...
Citera
2007-03-07, 13:52
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Eskimån och bautanegern har också gemensam förfader...men lik förbenat är det fortfarande fråga om MÄNNISKOR och inget annat...

Har du läsproblem ? Nu var det frågan om varg och räv, svara på det.
Citera
2007-03-07, 14:24
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ju högre upp man kommer i sfärerna, ju mer "icke-fysiskt" och subtilt blir existensen...här på Jorden ter sig tillvaron dock väldigt fysisk, inte många som t.ex. kan flytta på föremål med tankekraft...

Ren spekulation och ingenting du kan bevisa. Telekinesi är inte heller vetenskapligt påvisat. Lägg fram bevis, vetenskapliga sådana, för dina påståenden eller posta dem på paranormalforumet där man inte behöver bevisa saker.
Citera
2007-03-07, 14:25
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

"Bauta-negern" var inte ett ord jag hade förväntat mig att höra från dig. Det blir nästan dagens ord.

Fast svara nu på frågan om räven och vargen istället.
Citera
2007-03-07, 14:55
Medlem
Stewie_griffins avatar
Efter att ha läst mängder av nonsensposter av Mankan valde jag att inkludera ett mycket bra citat i min signatur!

En person som tror på att människor kan levitera, inte tror på evolutionen eller någon form av vetenskaplighet är så jävla frustrerande. Fanns det en gala med priser på FB så hade Mankan med lätthet vunnit "största och värsta troll".
Citera
2007-03-07, 15:33
Medlem
kb_cks avatar
Citat:
HEHEHE det är större skillnad mellan räv och varg än schimpans och människa genetiskt. Alltså, om du accepterar att räv och varg är besläktade vad är då problemet med att acceptera att människor och schimpanser har en gemensam förfader. Enligt ditt resonemang är då schimpanser bara människor.
Citera
2007-03-07, 16:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Tyvärr tror jag att du har fel där:

http://www.biped.info/articles/cremo.html

"The metallurgists who examined them said they were not produced naturally. Therefore, the objects must have been manufactured by someone with humanlike intelligence."

Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Vilka metallurger? Självklart var dessa anonyma och arbetade på ett labb som inte ville stå med i referenserna. Förväntar du dig att folk ska anse att sådana källor är trovärdiga?
Lär dig källkritik.

Illustrerad vetenskap skrev en artikel om de här kloten någon gång på nittiotalet. Visserligen är det en populärvetenskaplig tidning utan källkritisk trovärdighet, men ändå. Jag skrev ett brev till redaktionen och frågade efter mer info och källor. Fick dock inget svar.
Men det vore kul att få reda på mer.
Saker man kan fråga sig är tex:
Vilka är källorna?
Finns kloten?
VAR finns de nu?
Vilka har undersökt dem?
Vad kom de fram till?
OM de finns:
Kan de ha produceras naturligt?
Hur många har man hittat, och var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera