2011-02-09, 18:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Nejdå, du missade hans lilla brasklapp i slutet: "För övrigt, lyckas man skapa en cell med ingenjörskonst, har man bara bevisat att celler behöver ingenjörskonst för att skapas, dvs intelligent design... "

Så skulle man motbevisa puckot har man ändå bevisat hans tes. Fantastiska logiska loopar.

Då har man alltså lyckats degradera Gud till någon slags ingenjör? Jag känner att lite av Guds strålande aura trillat av i så fall...

Som Sheldon Cooper så fint uttryckte det: "Engineers are the oompa-loompas of science."

Jag noterar också att DoÅ inte kunde svara på hur han definerade apdjur eller fiskar... Föga oväntat. Han inser kanske att hans tankevurpa då skulle visas upp i all sin prakt.
Citera
2011-02-11, 14:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Då har man alltså lyckats degradera Gud till någon slags ingenjör? Jag känner att lite av Guds strålande aura trillat av i så fall...

Som Sheldon Cooper så fint uttryckte det: "Engineers are the oompa-loompas of science."

Jag noterar också att DoÅ inte kunde svara på hur han definerade apdjur eller fiskar... Föga oväntat. Han inser kanske att hans tankevurpa då skulle visas upp i all sin prakt.
Du vet väl att det är meningen att man skall tycka ganska illa om Sheldon men ändå tycka om honom lite trots allt?
Citera
2011-02-11, 20:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du vet väl att det är meningen att man skall tycka ganska illa om Sheldon men ändå tycka om honom lite trots allt?

Absolut inte, han är seriens hjälte! Jag tycker bara om honom, men jag skulle nog inte ha den åsikten om jag var tvungen att dela lägenhet med honom.
Citera
2011-02-13, 15:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Absolut inte, han är seriens hjälte! Jag tycker bara om honom, men jag skulle nog inte ha den åsikten om jag var tvungen att dela lägenhet med honom.
Men hjälten i När lammen tystnar är ju Hannibal Lecter...
Citera
2011-02-13, 17:02
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Jag vet inte riktigt var diskussionen ska tas, så jag utgår härifrån så får vi se om frågan besvaras eller om det förtjänar ett nytt ämne eller kanske till och med tas bort.

Är Död o Återfödd bara dum i huvidet eller ett enormt ihärdigt troll? Jag vill minnas att hans trådar kan dateras ända bak till 2006 om inte ännu tidigare, då under namnet Mankan. I början var ju trådarna rätt underhållande och trollandet togs för givet. Men nu?! Året är 2011 och samma hjärndöda resonemang och totalt verklighetsfrånvarande youtubefilmer postas ständigt. Jag börjar oroa mig för DoÅs mentala hälsa. För inte kan väl någon orka trolla och göra folk förbannade så här länge? Det måste ju krävas en enorm energi och engagemang att irritera såhär.
Citera
2011-02-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Jag vet inte riktigt var diskussionen ska tas, så jag utgår härifrån så får vi se om frågan besvaras eller om det förtjänar ett nytt ämne eller kanske till och med tas bort.

Är Död o Återfödd bara dum i huvidet eller ett enormt ihärdigt troll? Jag vill minnas att hans trådar kan dateras ända bak till 2006 om inte ännu tidigare, då under namnet Mankan. I början var ju trådarna rätt underhållande och trollandet togs för givet. Men nu?! Året är 2011 och samma hjärndöda resonemang och totalt verklighetsfrånvarande youtubefilmer postas ständigt. Jag börjar oroa mig för DoÅs mentala hälsa. För inte kan väl någon orka trolla och göra folk förbannade så här länge? Det måste ju krävas en enorm energi och engagemang att irritera såhär.

Han är med i någon slags sekt. Typ. Men jag tror inte han trollar eller är "dum i huvudet". Han tror nog 100% på precis allt han skriver.
Citera
2011-02-13, 21:59
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Han är med i någon slags sekt. Typ. Men jag tror inte han trollar eller är "dum i huvudet". Han tror nog 100% på precis allt han skriver.
Och en person som absorberar massa saker. Och Mankan var inte den förste, om vi säger som så...
Citera
2011-02-14, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Är Död o Återfödd bara dum i huvidet eller ett enormt ihärdigt troll?
Min teori är att han faktiskt har korrekt och han har en högre intelligenskvot än er, därför kan ni inte riktigt begripa hur bra och genomtänkta alla hans argument är, och det är inte förvånande om det är så binärt ni tänker...
Citera
2011-02-14, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Min teori är att han faktiskt har korrekt och han har en högre intelligenskvot än er, därför kan ni inte riktigt begripa hur bra och genomtänkta alla hans argument är, och det är inte förvånande om det är så binärt ni tänker...

Om det finns argument bland all den sörja som DoÅ skriver så har du rätt i att iallafall jag aldrig sett dem. Däri ligger även det största problemet med personer som bl.a DoÅ. Det finns inte några vettiga argument i det som skrivs, allt som oftast finns de dessutom rena motsägelser men det är inget som stör DoÅ. Hade DoÅ lugnat ner sig lite och faktiskt tänkt till en sekund extra så hade hans inlägg inte mött lita starkt motstånd.

Ett exempel på någon som skriver mer sansat och på så sätt då och då lyckas övertyga någon, iallafall för en stund, är just du.
Citera
2011-02-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

Hans argument baseras på påståenden utan uppbackning. Sedan stora kvantiteter av dessa i en stor sörja, och massa nedvärderande kommentarer och smileys. Bemöter man något seriöst så skriver han bara ett påstående, använder ordet "flum" och en smiley och ignorerar resten. Det är inte genomtänkt, till och med du borde se det.
Angående hans intelligenskvot vill jag inte yttra mig då även annars normalbegåvade människor kan tänka in sig i fantasier eller få psykoser. För min del så är min intelligenskvot uppmätt som hög och jag är rätt nöjd med den.
Citera
2011-02-16, 18:28
Medlem
Betterthanyous avatar
Jag tror inte det här själv, inte alls faktiskt, resonerar kring det ibland för att jag blir irriterad på att förnuftet är den nya religiöst vägledande principen, men, hade inte Gud kunnat vara en första rörare, en skapare av allting, typ knäppte med fingrarna sen så var allt igång. Varför är en sådan tanke så svår att acceptera? Sen att tro på detta tro jag är en kierkegaardsk fråga: tro är till sin natur irrationell, alltså inget man rationellt kan välja eller välja bort (läs Processen som en allegori på Abraham och Isak-berättelsen, så tror jag att ni fattar).
Citera
2011-02-17, 23:12
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betterthanyou
Jag tror inte det här själv, inte alls faktiskt, resonerar kring det ibland för att jag blir irriterad på att förnuftet är den nya religiöst vägledande principen, men, hade inte Gud kunnat vara en första rörare, en skapare av allting, typ knäppte med fingrarna sen så var allt igång. Varför är en sådan tanke så svår att acceptera? Sen att tro på detta tro jag är en kierkegaardsk fråga: tro är till sin natur irrationell, alltså inget man rationellt kan välja eller välja bort (läs Processen som en allegori på Abraham och Isak-berättelsen, så tror jag att ni fattar).

Självklart kan det vara så, ingen har väl påstått att det finns bevis för att en Gud inte petade igång det hela, däremot finns det inget bevis FÖR att det gick till så. Och tro tycker jag att man skall hålla ifrån den här forumdelen, ety den handlar om vetenskap (med undantag då kanske för just den här tråden).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in