2007-02-02, 14:03
Medlem
Cougars avatar
Mankan, du är en av FB's största original. Blir alltid glad av att läsa dina posts, hur dumma de än må vara ( och dumma är de ^^ ). Jag är bara förvånad över att folk fortfarande tar dig på allvar och verkligen orkar svara på dina frågor/tankar, när det är uppenbart att du aldrig kommer att ändra din uppfattning.
Citera
2007-02-02, 14:16
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Ja, visst har vi bevis för att avancerade civilisationer (i många stycken mer avancerade än dagens ) existerade för tusentals år sedan, primärt i Indien:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread111071/pg1

Åh. Vad troligt det där låter. Det krävs lite mer än gamla dikter och önsketänkande för att visa något sådant. Varför hittar vi inga avancerade tekniska apparater begravda i jorden i Indien då? Varför hittar vi inte avancerad genteknik nedtecknat på lertavlor?

Du borde försöka tänka istället för att bara önsketänka hela tiden.
Citera
2007-02-02, 18:05
Medlem
Ful Fisks avatar
Ingen som har hört talas om Atlantis? Där var dom tidiga med ny teknik och kunskap.
Citera
2007-02-02, 23:14
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Ingen som har hört talas om Atlantis? Där var dom tidiga med ny teknik och kunskap.
Du menar den fiktiva staten i ett tankeexpempel av Plato som inte har omnämnts i någon annan historisk skrift?
Citera
2007-02-02, 23:30
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kezella
En ny Mankan-tråd i vetenskapsforumet . Suck. Mata inte trollet. Tig ihjäl det!

Såg du Criss Angel böja skedar ikväll 22:30 på TV 4 Fakta? (Varje fredag 22:30-23:00)

Snacka om att besitta Geller-effekten...

Ni som hade oturen att missa programmet kan se reprisen på samma kanal imorgon lördag kl. 20.30...
Citera
2007-02-02, 23:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Såg du Criss Angel böja skedar ikväll 22:30 på TV 4 Fakta? (Varje fredag 22:30-23:00)

Ni som hade oturen att missa programmet kan se reprisen på samma kanal imorgon lördag kl. 20.30...

Jag vet vem han är. Vad har han med geller-effekten att göra? (jag är inte insatt alls i ämnet)
Citera
2007-02-02, 23:58
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Åh, bespara oss dessa tramsigheter. Åke, 64 år, från ålderdomshemmet Kryptan kan också böja skedar, men han får inte vara med i TV ändå. Fast han besitter Geller-effekten...
Citera
2007-02-03, 00:13
Medlem
Ja, skedböjning är verkligen inte bevis på någonting. Jag kan göra de bestickböjartrick som geller utför då jag sysslat med magi tidigare. Både geller och angel är inget annat än skickliga illusionister. That's it.
Citera
2007-02-03, 00:18
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Ja, skedböjning är verkligen inte bevis på någonting. Jag kan göra de bestickböjartrick som geller utför då jag sysslat med magi tidigare. Både geller och angel är inget annat än skickliga illusionister. That's it.
Nej! Du har fel. Du besitter Geller-effekten!

Citera
2007-02-03, 00:50
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Men mankan. Tänk om jag transplanterar allt utom säg min tumme, är jag fortfarande jag då? eller där det den n nya kroppen som lever vidare? Hur mycket exakt ska man ta bort från kroppen i nnan själen försvinner??

Ja, du är fortfarande i samma gamla kropp, fast du har fått en massa nya reservdelar...

Ungefär som du (föraren) skulle byta ut motorn (hjärtat), färddatorn (hjärnan), strålkastarna (ögonen) bensinen (blodet) osv, men det är fortfarande du, samma förare i bilen...

Du är alltid samma du (jaget är det enda som är konstant och absolut), har i all evighet så varit och kommer så att i all evighet att vara...
Citera
2007-02-03, 00:55
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougar
Jag är bara förvånad över att folk fortfarande tar dig på allvar och verkligen orkar svara på dina frågor/tankar, när det är uppenbart att du aldrig kommer att ändra din uppfattning.

Ändrar uppfattning gör man bara när man har relativ kunskap, relativa ståndpunkter...
Citera
2007-02-03, 01:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ja, du är fortfarande i samma gamla kropp, fast du har fått en massa nya reservdelar...

Ungefär som du (föraren) skulle byta ut motorn (hjärtat), färddatorn (hjärnan), strålkastarna (ögonen) bensinen (blodet) osv, men det är fortfarande du, samma förare i bilen...

Du är alltid samma du (jaget är det enda som är konstant och absolut), har i all evighet så varit och kommer så att i all evighet att vara...

Tror du verkligen att det är så enkelt att du kan jämföra en bil med en människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in