2007-02-02, 01:18
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lite off topic men jag är ganksa imponerad att Hellen Keller lyckades bli författare trots att hon var både blind och döv sen 19 månader ålder.

Och varken hon eller någon i hennes närhet påstog att det skulle vara något hokus pokus Mankan-mumbo inblandat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helen_Keller

hokus pokus såsom?

nej, big bang var definitivt inte inblandat...

En sak vet vi i alla fall, och det är det att Helen Keller hade en mycket stark och djup tilltro till högre makter...
Citera
2007-02-02, 01:27
Medlem
Mankans avatar
Här har vi en till hjärntvättad själ:

http://www.sinnet.nu/diskutera/allmant/8

Citera
2007-02-02, 02:30
Medlem
Mankans avatar
Artikeln i tidskriften "The Lancet" av Pim Van Lommel om hans holländska NDU-studie, på en och samma sida här:

http://profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm

Citera
2007-02-02, 03:37
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Mankan har en poäng i citatet ovan. Många upptäckter gjordes innan europeerna fann samma sak. Trots detta är det den europeiska upptäckten som lärs ut i skolorna.

Det som händer nu är ju att gamla storkulturer, främst Indien, Kina och Arabvärlden, nu letar i varje skrymsle och vrå för att hitta historiska bevis på sin kulturs överlägsenhet. Gamla uppfinningar och vetenskap, samt en hel del pseudovetenskap (TCM t.ex.) och rena lögner, bakas ihop till snygga websidor och böcker som används i den nationella propagandan.

Huruvida Mankans länkar stämmer eller inte, låter jag vara osagt.

Ja, visst har vi bevis för att avancerade civilisationer (i många stycken mer avancerade än dagens ) existerade för tusentals år sedan, primärt i Indien:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread111071/pg1

Citera
2007-02-02, 03:59
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Men vad är då anledningen till att man i alla tider och i alla kulturer (lågt såväl som högt stående) alltid så starkt har förknippat hjärtat (men däremot ALDRIG hjärnan) med just känslor?

Tyvarr Mankan, andra kulturer, bl.a. den japanska, har identifierat andra organ, ex. lever och mage, som sate for sjalen eller delar av den.
Citera
2007-02-02, 04:01
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Kan man inte banna mankan från denna forumdel, då han inte tillför något här?

Tillför han Flashback något Öht.?

Har inte folk blivit bannade för detta?

Känslorna är elektriska impulser mellan hjärna, i synapser etc etc.

Jag har en kansla av att Mankan (i likhet med en viss valkand vasterasare) tillhor kategorin "av underhallningsskal fridlysta troll" har pa FB.
Citera
2007-02-02, 07:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Tyvarr Mankan, andra kulturer, bl.a. den japanska, har identifierat andra organ, ex. lever och mage, som sate for sjalen eller delar av den.
För att fortsätta organkonserten så säger man på svenska och engelska "att dra sitt sista andetag" medans man på grekiska säger "att kasta sin sista blick". Det är mycket med det jordiska...
Citera
2007-02-02, 07:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
hokus pokus såsom?

nej, big bang var definitivt inte inblandat...

En sak vet vi i alla fall, och det är det att Helen Keller hade en mycket stark och djup tilltro till högre makter...
Som hon lärde sig om EFTER att hon hade lärt sig teckenspråk. En utbildning som till sin natur inte kan ha varit det minsta flummig eller "hoppfull".
Citera
2007-02-02, 09:16
Medlem
negerbarns avatar
Men mankan. Tänk om jag transplanterar allt utom säg min tumme, är jag fortfarande jag då? eller där det den n nya kroppen som lever vidare? Hur mycket exakt ska man ta bort från kroppen i nnan själen försvinner??
Citera
2007-02-02, 09:24
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ja, visst har vi bevis för att avancerade civilisationer (i många stycken mer avancerade än dagens ) existerade för tusentals år sedan, primärt i Indien:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread111071/pg1

Det roliga är ju att du med länkar som dessa skjuter din egen tråd i sank. En Mankan-tråd som, för en gångs skull, skulle ha kunnat bli intressant och givande.
Citera
2007-02-02, 12:09
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Men mankan. Tänk om jag transplanterar allt utom säg min tumme, är jag fortfarande jag då? eller där det den n nya kroppen som lever vidare? Hur mycket exakt ska man ta bort från kroppen i nnan själen försvinner??

Du kilar vidare när ditt hjärta slutat slå, din andning upphört och hjärnan är inaktiv...
Citera
2007-02-02, 12:39
Medlem
Citat:
Du kilar vidare när ditt hjärta slutat slå, din andning upphört och hjärnan är inaktiv...

vad snackar du om? svara på hans fråga istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in