2007-01-26, 13:44
Medlem
Colonel Kurtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Dessa nya insekter som skapas varje dag (källa?) evolverar fortfarande inom mikroevolutionens råmärken...

Tyvärr...makroevolutionen är bara en sinnessvag teori... ...eller tror även du på att tapiren med tidselementet som hjälp förvandlades till en elefant...?

Sluta trolla o börja jiddra

Nej men skämt åsido så borde du använda hjärnan oftare än smilies-knappen
Citera
2007-01-26, 13:45
Bannlyst
Citat:
Jag bad Wöhler att skapa LIV...

Uh...bad du Friedrich Wöhler att skapa liv? Då är du alltså runt 180 år gammal...?
Citera
2007-01-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Dessa nya insekter som skapas varje dag (källa?) evolverar fortfarande inom mikroevolutionens råmärken...

Tyvärr...makroevolutionen är bara en sinnessvag teori... ...eller tror även du på att tapiren med tidselementet som hjälp förvandlades till en elefant...?
Vad drar du för distinktion mellan makroevolution och mikroevolution?
Vad är det som gör att det räknas som mikroevolution om insekter utvecklas till nya arter men som makroevolution om däggdjur gör det?
Citera
2007-01-26, 17:57
Bannlyst
Citat:
"The exact date of the worst disaster that had ever befallen London and the time, within a few hours, were secreted within the drawing... and he knew it!

William Lilly was one of the most enigmatic and influential astrologers, whose prediction of the Great Fire of London nearly brought him to an untimely end. Only the fact that the prediction was made in a code which, for three centuries, has remained unbroken..."
Då får du gärna förklara hur man vet att man har tytt koden korrekt.

Och jag vill påpeka redan innan att "För att då förutsäger den branden korrekt." inte är en anledning, det är en följd.
Citera
2007-01-26, 18:33
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Källa?

Jaget upplever; du kan t.ex. plågas av starka samvetsbetänkligheter...vilket dina kemiska komponenter inte kan...
Citera
2007-01-26, 18:36
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Jaget upplever; du kan t.ex. plågas av starka samvetsbetänkligheter...vilket dina kemiska komponenter inte kan...
Du svarade inte på min fråga. Dessutom skapar du bara fler frågor, som varför skulle inte kemiska komponenter tillsammans med elektriska impulser i ett väldigt stort och komplicerat nätverk kunna skapa ett medvetande? Inte ett enda hållbart argument...
Citera
2007-01-26, 18:36
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cower
Vad drar du för distinktion mellan makroevolution och mikroevolution?
Vad är det som gör att det räknas som mikroevolution om insekter utvecklas till nya arter men som makroevolution om däggdjur gör det?

Ge oss ett exempel på en insekt som utvecklats till en helt och hållet annan art, tack!
Citera
2007-01-26, 18:42
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Dessutom skapar du bara fler frågor, som varför skulle inte kemiska komponenter tillsammans med elektriska impulser i ett väldigt stort och komplicerat nätverk kunna skapa ett medvetande? Inte ett enda hållbart argument...

Medvetandet är symptomet på liv, liv innebär något som kan reproducera sig och som har en egen ämnesomsättning, vilket definitivt maskiner eller datorer inte har, hur komplicerade de än är...
Citera
2007-01-26, 18:46
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Medvetandet är symptomet på liv, liv innebär något som kan reproducera sig och som har en egen ämnesomsättning, vilket definitivt maskiner eller datorer inte har, hur komplicerade de än är...
Du har fortfarande inte svarat på min ursprungliga fråga. Dessutom missade du att svara på min följdfråga. Det finns en hel hög med motfrågor i tråden du "glömt" att svara på också.
Citera
2007-01-26, 19:38
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Källa?

Källa till att Jaget icke består av några kemiska komponenter?

Eftersom vetenskapen aldrig har lyckats isolera Jaget från de kemiska komponenterna, så är ju slutsatsen uppenbar...

Dessutom är ju du själv ditt bästa bevis för att ditt Jag inte är några kemiska komponenter, eftersom när du t.ex. upplever djup sorg, så vet du att det inte kan vara dina kemiska komponenter som sörjer...
Citera
2007-01-26, 20:29
Medlem
Citat:
Källa till att Jaget icke består av några kemiska komponenter?

Eftersom vetenskapen aldrig har lyckats isolera Jaget från de kemiska komponenterna, så är ju slutsatsen uppenbar...

Dessutom är ju du själv ditt bästa bevis för att ditt Jag inte är några kemiska komponenter, eftersom när du t.ex. upplever djup sorg, så vet du att det inte kan vara dina kemiska komponenter som sörjer...
Återigen. Varför skulle det inte kunna vara det? Du slänger ur dig påståenden som om de vore fakta utan att ha den minsta koll på vad du snackar om...
Citera
2007-01-26, 20:35
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Hur vet du att kemiska komponenter inte drabbas av samvetsbetänkligheter? Har du frågat dem eller?

Jag väntar fortfarande på en kommentar på den oetiska debattekniken med förvridna citat som dina evolutionskritiska källor bevisligen använder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in