2007-06-28, 22:54
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Didrik som var så kär i Yrla! Kommer ni ihåg att han diktade om henne? "Virvla yrla virvelflicka",
fast serien var ju lite trög.

Just att den var trög var ju en stor del av charmen med serien
Citera
2007-06-29, 09:00
Medlem
Lite nya bilder på Johanna Friberg skulle väl inte sitta helt fel?
Det vore onekligen spännande att se hur hon ser ut idag...
Citera
2007-06-29, 13:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Hihii ungarna är så söta i sina kortkorta kjolar och pastellfärger som var "the rage" typ i 1987 -1988.

Hur trådstartaren kunde tro att den var från 70talet förstår jag inte.

Jag förstod aldrig heller det lilla "reklamavbrottet" i varje avsnitt med barnen som mimade till "om du vill ha mig, om du vill va med mig..."

De härmar väl en video de sett på TV. Inte så ovanligt eller hur?

Att tro att serien är från 70-talet är ofattbart. Likaså att tycka att serien är "trög". Det är en kvalitetsproduktion och det är kanske en del ovana vid. Allra bäst är avsnitt 7.
Citera
2007-06-29, 14:10
Medlem
erikbes avatar
En serie som gick ungefär samtidigt var däremot riktigt otäck på nåt vis, "Dårfinkar och dönickar"
Citera
2007-07-01, 20:16
Bannlyst
Här står det lite om Johanna Friberg och det är en bild på henne, som dock är tio år gammal. Det står en bit ned i texten. Notera också bilden från en annan enormt bra serie: Goda Grannar.

http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=29797
Citera
2007-07-02, 00:26
Medlem
Jag råkade missa det avsnitt som sändes den här veckan, skulle vara kanon om någon vänlig själ kunde berätta vad som hände.
Citera
2007-07-02, 01:14
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Jag råkade missa det avsnitt som sändes den här veckan, skulle vara kanon om någon vänlig själ kunde berätta vad som hände.
ebba ska möta filip vid en telefonkiosk, men han dyker aldrig upp. hon blir lite småmobbad för det i skolan av dom där tuffa tjejerna, och springer tillbaka till telefonkiosken för att ringa honom, men då möter hon den där killen som hon mötte på killtoaletten i avsnitt2 och blir tvungen att hjälpa honom med att komma in i sin villa, eftersom han glömt sina nycklar.

Det visar sig att hans familj är rik och han bor i en lyxvilla, och där låter han ebba testa hans supertuffa moderna dator med tusentals spel. När han står där och kollar när hon spelar upptäcker han att han fattat tycke för henne och säger till henne att hon är snygg.

den där tjejen i skolan stöter lite på didrik och läser upp en dikt som hon skrivit. didrik är dock helt ointresserad.

tror jag fick med allt väsentligt fattar inte hur jag orkade redovisa det dock grym serie!! man saknar allt barndomens år när ens största bekymmer var om man skulle missa disneyklubben/disneydags
Citera
2007-07-14, 11:44
Medlem
Fittsparks avatar
Jag gillar klippet från avsnittet när farsan får brytet över att det är stökigt i ungens rum.
- Man får vada som en stork...

Fast nu när jag läser vad jag skriver, så verkar det inte det minsta roligt.
Citera
2007-07-15, 17:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
man kan annars kolla på avsnitten på svts hemsida och sen finns den juh numera på dvd.
Citera
2007-07-15, 17:58
Bannlyst
Ni som har missat avsnitt men vill ha lite nostalgi kan ju alltid kolla på dem här: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....drik&from=menu

Vet dock inte hur länge de ligger kvar.

Böckerna som serien bygger på är skrivna av Christina Herrström som även har skrivit Glappet vilket kanske är förklaringen till att det är samma sångare i båda?!
Citera
2007-07-15, 18:48
Medlem
20Qs avatar
"Vad gjorde du med hon den där Angelica då!?"
"Vi kollade på fåglar, är det förbjudet eller? Hon ska bli fågelskådare."
"Jag ska bli en så'n där som stoppar upp dom!"

Det här är nostalgi!
Citera
2007-07-21, 19:49
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Jag gillar klippet från avsnittet när farsan får brytet över att det är stökigt i ungens rum.
- Man får vada som en stork...

Det var roligt, det var det avsnittet som sändes i kväll (21/7). Pappan påpekade också att det "luktar räv" i Didriks rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in