2007-06-23, 20:45
Medlem
NOiDs avatar
Kollade precis på den väldigt gamla, men ack så underbara serien på svt1 tidigare ikväll och blev riktigt nostalgisk faktiskt. Det roligaste är nog nästan didriks tafatta försök till att ragga på Yrla

När serien gjordes (70-80tal?), var då målgruppen tänkt att vara tonåringar eller småbarn?

Har tjejen som spelar Yrla gjort något annat som man bör känna till, ganska söt tjej

Varför känns det som dom gapar och skriker i varenda dialog? Gjorde man så förr eller beror det helt enkelt på den dåliga ljudupptagningen/tekniken förr?

Ebbas mörkhyade vän Filip, vilket ursprung kan han tänkas ha? Han ser så smörig ut

Frågorna är många!
Citera
2007-06-23, 20:59
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
Kollade precis på den väldigt gamla, men ack så underbara serien på svt1 tidigare ikväll och blev riktigt nostalgisk faktiskt. Det roligaste är nog nästan didriks tafatta försök till att ragga på Yrla

När serien gjordes (70-80tal?), var då målgruppen tänkt att vara tonåringar eller småbarn?

Har tjejen som spelar Yrla gjort något annat som man bör känna till, ganska söt tjej

Varför känns det som dom gapar och skriker i varenda dialog? Gjorde man så förr eller beror det helt enkelt på den dåliga ljudupptagningen/tekniken förr?

Ebbas mörkhyade vän Filip, vilket ursprung kan han tänkas ha? Han ser så smörig ut

Frågorna är många!

"Yrla" var med även i Xerxes. Serien gjordes 1990

http://www.imdb.com/title/tt0098785/

Någon som fattade det där med "Betula", tjejen som sjunger den där sången som tjejerna mimar till? Den bortskämda killen Mårten spelas f.ö av en kille som förra året var med i ett avsnitt av Humorlabbet
Citera
2007-06-23, 21:06
Medlem
NOiDs avatar
shit. Trodde den var mycket äldre än så
Jag kommer inte ihåg serien och då de bara har kommit till del 2 i svt's repris-kör så vet jag varken vem Betula eller Mårten är ..

Men den där Johanna Friberg alltså, mhm
Citera
2007-06-23, 21:31
Medlem
Cineastens avatar
Yrla/Johanna Friberg var även med i kultserien Xerxes där hon spelade mot Benny Haag. Kul serie.
Citera
2007-06-23, 21:35
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Yrla/Johanna Friberg var även med i kultserien Xerxes där hon spelade mot Benny Haag. Kul serie.

Jag skrev ju det
Citera
2007-06-23, 22:32
Medlem
cosmic_dancers avatar
påminner inte han som spelar Mårten om en ung Fredrik Wikingsson eller en ung Ulf Olsson då Olsson som ung var på pricken lik wikingsson
Citera
2007-06-24, 17:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
"Yrla" var med även i Xerxes. Serien gjordes 1990

http://www.imdb.com/title/tt0098785/

Någon som fattade det där med "Betula", tjejen som sjunger den där sången som tjejerna mimar till? Den bortskämda killen Mårten spelas f.ö av en kille som förra året var med i ett avsnitt av Humorlabbet

Vad är det du inte fattar med Betula? Det är en fiktiv artist som barnen i serien lyssnar på. Egentligen är det ju Anders Melander med en röstförvrängare.
Citera
2007-06-24, 17:58
Bannlyst
Citat:

Philip är ska spela fransk. Han säger själv att hans mamma är fransyska - "benfri" . Vad han heter på riktigt eller har för ursprung på riktigt vet jag ej.

Och nu kom jag på vem den välkända killen i filmen Darling är! Det är ju Mårten i Ebba och Didrik! Har funderat på vem det har varit ända sen jag såg filmen i våras. Haha.

Citat:
var då målgruppen tänkt att vara tonåringar eller småbarn?

Enligt SVT så ska det vara en familjeserie.
Citera
2007-06-24, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad är det du inte fattar med Betula? Det är en fiktiv artist som barnen i serien lyssnar på. Egentligen är det ju Anders Melander med en röstförvrängare.

Haha just det, Lagt kort ligger hette låten.
Citera
2007-06-24, 18:31
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Och nu kom jag på vem den välkända killen i filmen Darling är! Det är ju Mårten i Ebba och Didrik! Har funderat på vem det har varit ända sen jag såg filmen i våras. Haha.

i darling spelar han väl en vuxen mårten. Han ser på tal om ingenting väldigt bra ut.

http://www.city.se/Nyheter/1.722844
Citera
2007-06-24, 18:32
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Tyckte att texten var konstig, namnet på artisten och att låten hette lagt kort ligger, samma som tävlingsprogrammet
Citera
2007-06-24, 18:34
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Philip är ska spela fransk. Han säger själv att hans mamma är fransyska - "benfri" . Vad han heter på riktigt eller har för ursprung på riktigt vet jag ej.

Fransk? I första avsnittet får man ju se hur hans mor står på balkongen och skrikerp å honom..hon ser då inte fransk ut, samt att henns accent inte låter sån heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in