2007-07-21, 21:48
Medlem
cosmic_dancers avatar
"till och med Ebba märker det" Snällt sagt av pappan.

Såg på darling igår. Han som spelar mårten är ju med där och has karaktär är som en vuxen mårten. Självgod och rätt elak.
Citera
2007-07-22, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
"Vad gjorde du med hon den där Angelica då!?"
"Vi kollade på fåglar, är det förbjudet eller? Hon ska bli fågelskådare."
"Jag ska bli en så'n där som stoppar upp dom!"

Det här är nostalgi!

Eller ännu bättre:
Ebba: "Hur ser hon ut då?"
Philip: "Långt, svart hår..."
Ebba: "OHYGIENISKT!"
Citera
2007-07-24, 23:25
Medlem
Jensys avatar
Jag kan bara stämma in i hyllningsropen. Ebba o Didrik måste vara den bästa barnserie som gjorts. Alla skådespelarna känns så klockrena i sina roller, speciellt Lisen Arnell som Ebba, och miljöerna och musiken är nostalgisk. Ett givet dvdköp.

Och "Lagt kort ligger"-danserna är ju roliga. Känns absolut inte som något "reklamavbrott".

OT: Nån talade tidigare om Xerxes i denna tråden, hoppas verkligen Svt kör om den serien-toppenprogram!
Citera
2007-07-28, 19:22
Medlem
Herr Bökbergs avatar
För att lite löst spinna vidare på det som trådskaparen skrev, det låter som om alla skriker i dialogen

och det kan jag tycka...det låter som det klassiska halvdåliga ljudet som vi serveras i "Vi På Saltugglan" & "Barna I Bullfittabyn" hade man inte judteknik 1990 som inte låter så här föråldrad eller?

hela serien känns överhuvudtaget inte som att den ska utspela sig 1990, så jävla omodernt var väll inte allting 1990!...för hela den här serien andas ju 70-80-tals produktioner på nått märkligt vis som är svårt att sätta fingret på

SVT:s sissta serie i den här lill-gammla genren någonsin är väll "Pipp Larssons" & även "Kenny Starfighter"..faktiskt!!! sedan dog den gammla skolans familjeserier ut för gott

någon som håller med mig?
Citera
2007-07-30, 03:52
Medlem
Tyckte den var dålig då och dålig nu. Men hade inte så många vhs när man var liten och nånting var man ju tvungen att titta på.
Citera
2007-07-30, 10:48
Medlem
Har sagt det förut och säger det igen: Bland det bästa som någonsin gjorts för tv. Oslagbart.

Höjdpunkter från senaste avsnittet:
Den pinsamma stämningen runt soffbordet när Didrik bjudit hem Yrla. Pappan som försöker smöra och låtsas känna igen Yrlas namn som känd konsertpianist. Han läser ju Times!
Barnkalaset som Ebba går på. Snobbmamman: "det blir så mycket trevligare då". Bortskämda ungen: "TYST! Det är mitt kalas, det är bara jag som får prata med Ebba!". "Hur är det med Mårten?"
Och den stackars mobbade flickan i röda byxor som vill vara vän. Hjärtskärande.

Återigen, helt oslagbart. Hela serien.
Citera
2007-08-05, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basho
Har sagt det förut och säger det igen: Bland det bästa som någonsin gjorts för tv. Oslagbart.

Höjdpunkter från senaste avsnittet:
Den pinsamma stämningen runt soffbordet när Didrik bjudit hem Yrla. Pappan som försöker smöra och låtsas känna igen Yrlas namn som känd konsertpianist. Han läser ju Times!
Barnkalaset som Ebba går på. Snobbmamman: "det blir så mycket trevligare då". Bortskämda ungen: "TYST! Det är mitt kalas, det är bara jag som får prata med Ebba!". "Hur är det med Mårten?"
Och den stackars mobbade flickan i röda byxor som vill vara vän. Hjärtskärande.

Återigen, helt oslagbart. Hela serien.

Kom ej inte ihåg hur det var men nått av de 2 alternativen tror jag!
Citera
2007-08-09, 00:55
Medlem
absolut koffes avatar
Ja de bästa avsnittet är ju när hon ska på kalas. Den där bortskämda "coola" tjejen är grymt rolig. TYST! det här är mitt kalas. haha

Och den där jävla mårten, som egentligen inte hade några kompisar alls utan gjorde fejkljud med sin dator så de skulle låta som han hade kompisar där. Och hans påhittade ö Längtan.

Ebbas bästa replik "kärleken är stor men själv är man för liiten" haha
Citera
2007-08-09, 08:39
Medlem
erikbes avatar
Mårten körde typ "Internationell Karate" och såna spel va?
Citera
2007-08-09, 08:59
Bannlyst
Kan inte nån vänlig själ lägga upp serien på PirateBay? Jag har missat alla avsnitt den här gången, däremot kommer jag ihåg den när den gick första gången. Jag kom faktiskt ihåg att svt promotade serien ganska länge innan den slutligen kom på tv, kanske ett eller två år i förväg. Jag kommer ihåg att jag väntade med spänning på vad som skulle komma, och med förväntningen om hur den skulle vara. Trailern som visades lite då och då såg väldigt kul ut, med Mårten som körde sin motorsågsdrivna leksaks-Aston Martin. I slutet av 80-talet var Ebba & Didrik helt enkelt det fräckaste som kunde tänkas visas på tv. Nostalgi i kubik. Och Helge Skoog är en väldigt underskattad skådespelare.
Citera
2007-08-09, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Kan inte nån vänlig själ lägga upp serien på PirateBay? Jag har missat alla avsnitt den här gången, däremot kommer jag ihåg den när den gick första gången. Jag kom faktiskt ihåg att svt promotade serien ganska länge innan den slutligen kom på tv, kanske ett eller två år i förväg. Jag kommer ihåg att jag väntade med spänning på vad som skulle komma, och med förväntningen om hur den skulle vara. Trailern som visades lite då och då såg väldigt kul ut, med Mårten som körde sin motorsågsdrivna leksaks-Aston Martin. I slutet av 80-talet var Ebba & Didrik helt enkelt det fräckaste som kunde tänkas visas på tv. Nostalgi i kubik. Och Helge Skoog är en väldigt underskattad skådespelare.

Du kan se det avsnittet de missa på svt.se!
Citera
2007-08-09, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Ja de bästa avsnittet är ju när hon ska på kalas. Den där bortskämda "coola" tjejen är grymt rolig. TYST! det här är mitt kalas. haha

Och den där jävla mårten, som egentligen inte hade några kompisar alls utan gjorde fejkljud med sin dator så de skulle låta som han hade kompisar där. Och hans påhittade ö Längtan.

Ebbas bästa replik "kärleken är stor men själv är man för liiten" haha

va. var ön bara påhittad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in