2007-06-26, 11:45
Medlem
H.E.L.s avatar
http://hemsidor.torget.se/users/8/80...rxes/xerx2.jpg
Citera
2007-06-26, 20:33
Medlem
cecels avatar
såg också det i lördags, haha grym serie. Men jag var för ung när den visades första gången. Minns dock att den visats i repris nån gång för typ 7-8-9-10 år sedan.

yrla är het i serien ja
Citera
2007-06-26, 20:36
Medlem
erikbes avatar
Mina systerbarn på 3 resp 5 år såg första avsnittet och går nu och sjunger
-I love you, kalsonger, långkalsonger

Precis som Ebba (Min dotter heter Ebba, undrar om det är efter henne?)
Citera
2007-06-26, 20:40
Bannlyst
I tidningen City hade de intervjuat några ur serien om vad som hände sen. Han som spelar Philip har varit med i något reseprogram i tv men hans bror är ännu mer känd. Joar Bendjelloul heter han och har varit programledare för kulturnyheterna på tv.

Johanna Friberg som spelar Yrla är dotter till skådespelerskan Helena Brodin (Iris i serien Goda Grannar och syster Berit i skärgårdsdoktorn). Hon har två äldre systrar också men det var bara Johanna som provade på skådespeleriet. Hon gjorde Ebba och Didrik och Xerxes och var ett kort tag på Dramaten innan hon insåg att teatern inte var något för henne och hon valde att dra sig tillbaka. Hon bor nu i Enskede som någon skrev.

Ebba spelades av Lisen Arnell, 30 bast idag och jobbar som lågstadielärare. På bilden i City var hon i stort sett porträttlik som hon såg ut i serien men med ett lite fylligare ansikte och håret uppsatt i hästsvans men alla drag i ansiktet var alla likadana, medan de övriga förändrat sig rejält.
Citera
2007-06-26, 20:45
Medlem
erikbes avatar
http://www.geocities.com/en_sida_av_...en_000901.html
Citera
2007-06-26, 21:26
Medlem
Schnyggves avatar
Min tråd blev tydligen låst, denna hittade jag inte när jag sökte! Men frågan kvarstår..vem var den mystiske brevvännen/killen??? Det är väl meningen att man skall bilda sig en egen uppfattning om det kanske? och mer info om Johanna friberg vill vi ha! några verkar ju ha koll...
Citera
2007-06-27, 19:58
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Någon som fattade det där med "Betula", tjejen som sjunger den där sången som tjejerna mimar till?

Jag hör aldrig riktigt vad de sjunger, "Om du vill ha mig, får du ta mig, på melittan!"?
Citera
2007-06-27, 20:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
"Om du vill ha mig, får du va med mig och Filippa", det är vad jag hör.
Fast det verkar jävligt obskyrt måste jag erkänna.

Jag googlade fram någon gång att det var samma folk som gjorde tittelåten till den apsnuskiga serien "Glappet" som gjorde "Lagt kort ligger". Lite sjukt att den är en kille som sjunger. Något röstförvrängare var det dock inte tal om. Sången är inspelad på mycket lägre hastighet. Det var lättare att få till en sån där androgyn effekt på rullbandspelarens tid.
Citera
2007-06-28, 20:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
"Om du vill ha mig, får du va med mig och Filippa", det är vad jag hör.
Fast det verkar jävligt obskyrt måste jag erkänna.

Jag googlade fram någon gång att det var samma folk som gjorde tittelåten till den apsnuskiga serien "Glappet" som gjorde "Lagt kort ligger". Lite sjukt att den är en kille som sjunger. Något röstförvrängare var det dock inte tal om. Sången är inspelad på mycket lägre hastighet. Det var lättare att få till en sån där androgyn effekt på rullbandspelarens tid.

Så kan det säkert vara. Min poäng var mest att det var en man som sjöng, Anders Melander. Jag köpte soundtracket när det kom och kan därför hjälpa till med texten till....

Lagt Kort Ligger

Om du vill ha mig
Då får du va' med mig
och inte ha dig -
Med Filippa.

Om du bedrar mig
Då blir du av med mig
Då kan du ha dig -
Med Filippa

Sticker du ut hakan?
Släng dig i en vägg!
Ta och sälj ett lakan
och lägg ägg!

Lagt kort ligger
Lagt kort ligger

Lagt kort ligger
Lagt kort ligger
Lagt kort ligger

Tror du du kan backa
så går du på en nit.
Det enda du kan snacka är skit

Lagt kort ligger etc

Det bör tilläggas att ordet "skit" Bleepas så det inte hörs.
Den senare versen förekommer inte i serien utan bara på skivan.
Citera
2007-06-28, 21:26
Bannlyst
Hihii ungarna är så söta i sina kortkorta kjolar och pastellfärger som var "the rage" typ i 1987 -1988.

Hur trådstartaren kunde tro att den var från 70talet förstår jag inte.

Jag förstod aldrig heller det lilla "reklamavbrottet" i varje avsnitt med barnen som mimade till "om du vill ha mig, om du vill va med mig..."
Citera
2007-06-28, 21:35
Medlem
Patriarch Ks avatar
Naaw, vilka minnen som dyker upp nu
Jag måste se den någon gång, fast jag kan inte börja se mitt i serien nu då man måste börja från 1.
Citera
2007-06-28, 22:27
Bannlyst
Didrik som var så kär i Yrla! Kommer ni ihåg att han diktade om henne? "Virvla yrla virvelflicka",
fast serien var ju lite trög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in