Tack för detta utmärkta svar. Jag har bara en fråga kvar nu. Ifall lottningen avgörs den 15 och antagningsbeskedet kommer den 13, hur gör man då? Ska man strunta i att boka lägenheter den 13 och vänta tills lotteriet är klart för att få möjlighet att söka Novish bostäder?
Tack för detta utmärkta svar. Jag har bara en fråga kvar nu. Ifall lottningen avgörs den 15 och antagningsbeskedet kommer den 13, hur gör man då? Ska man strunta i att boka lägenheter den 13 och vänta tills lotteriet är klart för att få möjlighet att söka Novish bostäder?
Ja, alltså du kan ju boka men det tjänar ingenting till. Det är ju tusentals studenter framför dig i köerna. Så vänta till den 15:e när lottningen avgörs så kan du söka sen!
Man måste ha varit student under hela kötiden och ha betalt sin terminsräkning. Har man inte gjort det så kommer man inte att få lägenheten man söker när de kollar innan de skickar kontrakt. Så det är lite att skjuta sig själv i foten.
Alltså, har ju bara reggat mig på sidan, inte gjort en bostadsansökan.
Vad är det jag hör om att måsta betala terminsavgift och anmäla mig i en kår först?
Vart och hur gör man detta? Och när?
Tack
Nytt för i år är att du måste ha anmält dig på studentlund.se innan du ställer dig i kö. Anmälan öppnar när första antagningsbeskeden kommer ut. Jag postade om detta ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Alltså, har ju bara reggat mig på sidan, inte gjort en bostadsansökan.
Ja precis, var lite nojjig angående novischlottningen i och med att jag reggat mig tidigare, men ringde och det är lugnt så länge man inte gjort en bostadsansökan.
Ja precis, var lite nojjig angående novischlottningen i och med att jag reggat mig tidigare, men ringde och det är lugnt så länge man inte gjort en bostadsansökan.
Great, då är kanske hoppet inte ute än.
fast känns som alla bostadansökningarna trillar in imorgon så man kanske skulle förbereda sig för en snabb inskrivning.
Nytt för i år är att du måste ha anmält dig på studentlund.se innan du ställer dig i kö. Anmälan öppnar när första antagningsbeskeden kommer ut. Jag postade om detta ovan.
Då är det väl bara att göra en antar jag!
Men där kan man ju inte registrera sig förrän man blivit antagen.
Men där kan man ju inte registrera sig förrän man blivit antagen.
Ja? Och du kan inte ansöka om bostad med novischförtur förrän du är antagen. I och med obligatoriets fall så är förutsättningarna lite annorlunda. Men allt kommer stå på studentlund.se så fort antagningsbeskeden kommer!
Håller nu på att göra en novishansökan på AFB och då står det Betald terminsavgift den:
är det här jag ska fylla i datumet som jag betalade avgiften på studentlund.se?
Håller nu på att göra en novishansökan på AFB och då står det Betald terminsavgift den:
är det här jag ska fylla i datumet som jag betalade avgiften på studentlund.se?
Står ju att "Du som för första gången är antagen till studier vid Lunds Universitet och ännu inte betalt din terminsavgift ska inte fylla i detta fält."
Jag har blivit antagen till ett program i Lund men har ingen novischförtur hos AFB. Hur går jag tillväga nu för att anmäla mig hos AFB så att allt blir rätt/de inte tar bort mitt konto?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!