2010-07-15, 17:04
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTD
Kanske bättre att åka buss tills de är klara med citytunneln, eftersom tågen verkar krångla där?

Sååå mycket krånglar det inte! Och det är sällan citytunnelns fel att det krånglar. Det har skött förvånansvärt bra. Sen finns det ju tåg som varken klarar värme eller kyla som kör ner kontaktledningar och annat skoj! :P Men det går tyvärr inte att skylla på Citytunneln...

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Fick ködatum: 2010-07-08 18:13 så det var väl inte fy skam även fast det hade kunnat blivit bättre. Trodde inte att jag skulle vara med i utlottningen av ködatum eftersom jag inte är en novisch.

Bara en varningens finger, jag hade nog mailat AFB och sagt ifrån. När du blir erbjuden en lägenhet sker en slagning mot LADOK. Om det då uppdagas att du varit registrerad tidigare, kommer du ej att bli erbjuden lägenhet och dina köpoäng kommer att försvinna. Och tro mig, kontrollerna sker!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasponny
Jag har inte fått något könummer? Mailar de?

Kolla din profil på afb.se och se vad som står under ködatum.
Citera
2010-07-15, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Bara en varningens finger, jag hade nog mailat AFB och sagt ifrån. När du blir erbjuden en lägenhet sker en slagning mot LADOK. Om det då uppdagas att du varit registrerad tidigare, kommer du ej att bli erbjuden lägenhet och dina köpoäng kommer att försvinna. Och tro mig, kontrollerna sker!

Jag har faktiskt varit i kontakt med AFB två gånger innan, en gång framåt vårkanten då jag uppdagade att jag inte skulle få någon novischstatus samt nu i måndags när jag hade blivit antagen till mitt program i Lund och ville fråga ifall det var ok att anmäla sig utan novischstatus även fast jag inte betalat in kåravgiften/avgiften till studentlund.se. Första gången så sa en kille jag pratade med att det var bara att anmäla sig mellan 8e och 15e juli och andra gången så sa en tjej att det inte var några problem att anmäla sig på AFB och betala till studentlund.se i efterskott.

Skall iallafall ringa till dem imorn.
Citera
2010-07-15, 18:19
Medlem
Blev ganska besviken när jag inte hade fått något mail eller något från afb idag men så såg jag att jag hade ködatum 2010-07-08 00:08 vilket ju verkar ganska bra, kan jag vara säker på att få ett rum? Jag ska läsa ekonomi, vilket område är bäst för det?
Citera
2010-07-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebo
Blev ganska besviken när jag inte hade fått något mail eller något från afb idag men så såg jag att jag hade ködatum 2010-07-08 00:08 vilket ju verkar ganska bra, kan jag vara säker på att få ett rum? Jag ska läsa ekonomi, vilket område är bäst för det?

På "den gamla goda tiden" var det "först till kvarn". Nu har jag dock fått för mig att det lottas. Kan någon beräfta detta? Själv ska man flytta från studentlägenheten under hösten, men funderar ev. på att hyra ut åtminstone 1 eller 2 rum under hösten, när man skaffat annan boende i Malmö.
Citera
2010-07-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebo
Med den kötiden kan du förmodligen välja och vraka bland rummen och ta exakt det du vill, det är sju personer (av flera tusen) som har bättre kötid.
Citera
2010-07-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Sååå mycket krånglar det inte! Och det är sällan citytunnelns fel att det krånglar. Det har skött förvånansvärt bra. Sen finns det ju tåg som varken klarar värme eller kyla som kör ner kontaktledningar och annat skoj! :P Men det går tyvärr inte att skylla på Citytunneln...

Det fixar sig nog, får se om man hittar något i Lund, tack i varje fall.
Citera
2010-07-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Med den kötiden kan du förmodligen välja och vraka bland rummen och ta exakt det du vill, det är sju personer (av flera tusen) som har bättre kötid.

Niice, har man chans och få lägenhet med det nummret? Värt att vänta ut något rum? de flesta är väl lika? Vore skönt o ha det fixat.
Citera
2010-07-15, 19:41
Medlem
Perditions avatar
Är det alltså 1 person per 1 minut som gäller i kön, från och med 07/08 00:01? Isf har jag 773 pers före mig i kön, vad tror ni om möjligheterna där?

Sen undrar jag lite över de andra möjligheterna till boende i lund/närliggande skåne, det har knappt diskuterats alls de sista sidorna nu, ris/ros för olika hemsidor, de olika nationernas boenden osv?
Citera
2010-07-15, 21:10
Medlem
5-Ds avatar
Är det någon som vet något om korridorer / byggnader på delphi att undvika? Tex. vilka är nyrenoverade, vilka är skabbiga? Tack
Citera
2010-07-15, 22:49
Medlem
Filmat i Delphi (Byggnad K)

http://www.youtube.com/watch?v=5cO4q...eature=related

Vildanden
http://www.youtube.com/watch?v=8Wlpk...eature=related
Senast redigerad av CarrieFisher 2010-07-15 kl. 22:53.
Citera
2010-07-15, 22:57
Medlem
5-Ds avatar
Jo har sett dem.

Hur många rum i korridoren är lämpligt? Finns ju vissa med 24 som är alldeles för mycket. Sedan finns det 13 och sen 8 och 6. Kanske blir bättre gemenskap/sammanhållning och framförallt renhållning om man väljer en korridor med mindre rum? Någon som har erfarenhet?
Citera
2010-07-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5-D
Jo har sett dem.

Hur många rum i korridoren är lämpligt? Finns ju vissa med 24 som är alldeles för mycket. Sedan finns det 13 och sen 8 och 6. Kanske blir bättre gemenskap/sammanhållning och framförallt renhållning om man väljer en korridor med mindre rum? Någon som har erfarenhet?
Det var inte endast menat till dig, utan även till alla er andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in