2009-07-19, 22:43
Medlem
Det är förfan skandal att det inte finns bostad till alla. Speciellt förstaårsstudenterna borde vara garanterade en bostad vid studiestart för att underlätta den omtumlande tiden i början av terminen. Inte fan ska man behöva oroa sig över bostad när ALLT annat är nytt och man helt enkelt saknar rutin för det mesta vad gäller universitetsstudier/studentliv.

Korridorsrum borde vara inslussningsmetoden för förstaårsstudenter i den mening att alla som studerar första året var garanterade ett korridorsrum. Är du andraårsstudent och vill bo kvar i korridoren men en förstaårsstudent saknar boende? - get the fuck out och leta bostad. Lottningssystemet kan implementeras på andraårsstudenterna och innebära att folk med bra lottnummer har en mindre chans att sparkas ut. Fick ett sjukt dåligt ködatum och tvingas nu tälta på nån jävla gräsmatta.

Et tú, Lund...
Citera
2009-07-19, 23:16
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapitalistNow
Det är förfan skandal att det inte finns bostad till alla. Speciellt förstaårsstudenterna borde vara garanterade en bostad vid studiestart för att underlätta den omtumlande tiden i början av terminen. Inte fan ska man behöva oroa sig över bostad när ALLT annat är nytt och man helt enkelt saknar rutin för det mesta vad gäller universitetsstudier/studentliv.

Korridorsrum borde vara inslussningsmetoden för förstaårsstudenter i den mening att alla som studerar första året var garanterade ett korridorsrum. Är du andraårsstudent och vill bo kvar i korridoren men en förstaårsstudent saknar boende? - get the fuck out och leta bostad. Lottningssystemet kan implementeras på andraårsstudenterna och innebära att folk med bra lottnummer har en mindre chans att sparkas ut. Fick ett sjukt dåligt ködatum och tvingas nu tälta på nån jävla gräsmatta.

Et tú, Lund...

Alla tycker nog att förstaårsstudenterna bör va garanterade en bostad vid studiestart men var skall du komma upp med flera tusen bostäder?
Citera
2009-07-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Alla tycker nog att förstaårsstudenterna bör va garanterade en bostad vid studiestart men var skall du komma upp med flera tusen bostäder?

Som jag sa: Kicka ut alla icke-förstaårsstuderande som dröjer sig kvar i korridorsrummen enligt ett lottsystem där den icke-förstaårsstuderande med dåligt lottnummer har större chans att tvingas flytta på sig ifall en förstaårsstudent saknar bostad. Detta borde fria upp en hel del bostäder till förstaårsstudenterna.
Citera
2009-07-19, 23:30
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Som jag sa: Kicka ut alla icke-förstaårsstuderande som dröjer sig kvar i korridorsrummen enligt ett lottsystem där den icke-förstaårsstuderande med dåligt lottnummer har större chans att tvingas flytta på sig ifall en förstaårsstudent saknar bostad. Detta borde fria upp en hel del bostäder till förstaårsstudenterna.

Saknas fortfarande bostäder för allihopa. Inte alla har råd t.ex. att köpa en bostadsrätt. Vet att Akelius håller hårt i sina bostäder om du inte bott via dem innan eller sparar pengar hos dem.
Citera
2009-07-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Saknas fortfarande bostäder för allihopa. Inte alla har råd t.ex. att köpa en bostadsrätt. Vet att Akelius håller hårt i sina bostäder om du inte bott via dem innan eller sparar pengar hos dem.

Ja, visserligen kommer det fortfarande saknas bostäder. Men gissar att det är guld värt att inte behöva oroa sig över bostad första året. En andraårsstudent borde ha fler kontakter och vara allmänt säkrare på vad det innebär med universitetsstudier för att således lättare få till ett boende. Tycker att det är förjävligt rent ut sagt att många tvingas vända så fort de kommer till Lund. Ett halvår på ett vandrarhem 1h bort misstänker jag gör så otroligt mycket skada för första intrycket av Lund, studentlivet och framförallt studierna.
Citera
2009-07-20, 01:00
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ett halvår på ett vandrarhem 1h bort misstänker jag gör så otroligt mycket skada för första intrycket av Lund, studentlivet och framförallt studierna.

Absolut!
Tycker verkligen synd om de som inte lyckas ordna en bostad innan studiestart.
Citera
2009-07-20, 13:31
Medlem
Buffelns avatar
Citat:

Naw, buhuuu. Inte kunna vara med på hela nollningen och allt. Buhyyyhyy.

Som tröst kan jag påpeka att hälften av er (om ni läser seriösa utbildningar och inte t ex ekonomi) kommer att hoppa av hur som haver. I oktober lossnar det hos afb.
Citera
2009-07-20, 20:59
Medlem
juppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Naw, buhuuu. Inte kunna vara med på hela nollningen och allt. Buhyyyhyy.

Som tröst kan jag påpeka att hälften av er (om ni läser seriösa utbildningar och inte t ex ekonomi) kommer att hoppa av hur som haver. I oktober lossnar det hos afb.

Vadå? Är inte ekonomi en seriös utbildning?
Citera
2009-07-20, 20:59
Medlem
juppys avatar
dubbel
Citera
2009-07-20, 21:37
Medlem
Någon kan få mitt könummer på AF bostäder om de lyckas fiffla in mig på min utbildning. Är 1-2 på alla novischlägenheter som är uppe atm -_-

Är det någon som vet hur länge, alltså till vilket datum de kommer lägga ut novischlägenheter på AFB? Tänker på oss som hoppas att vi kommer in på urval 2. Det är ju skoj om de lagom tills dess gjort slut på alla lägenheter.
Citera
2009-07-20, 21:37
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
M.a.p den tid en normalbegåvad student behöver lägga ner för att få bra betyg, så kan det ibland anses vara en mindre seriös utbildning.
Citera
2009-07-21, 00:15
Medlem
Ophes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Det här är flashback. Den enda gången man pluggar ekonomi är om man pluggar teknisk fysik samtidigt

Skulle vara intressant att veta vilken plats andra låg på. Har själv en tid kring 12:30 och brukar ligga kring 20:e plats eller strax där under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in