2010-10-09, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJRadium
Har en fråga som jag hoppas kunna få svar på. Jag blev antagen till halvtidsstudier (distans) vid universitetet vid första intagningsbeskedet i mitten av juli det här året och ställde mig i bostadskö i slutet av juli. Vid det andra intagningsbeskedet kom jag in på socionomprogrammet där jag numera går. Jag blev inte medlem i studentlund förrän den 19de augusti. Det jag undrar är om det kommer bli något problem för mig när jag väl ska söka bostad, i och med att jag inte var inskriven i studentlund innan jag ställde mig i kö, utan först drygt 3 veckor senare.

Jag hade tänkt ringa AFB, men det går först på måndag.

Det är inga problem. Jag blev medlem i studentlund efter att jag ställt mig i kö. Det är när du skriver kontrakt som de kommer kolla om du är medlem. Annars kommer jag också få problem.

Men hörrö, A eller B klass?
Citera
2010-10-09, 02:47
Medlem
DJRadiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
Det är inga problem. Jag blev medlem i studentlund efter att jag ställt mig i kö. Det är när du skriver kontrakt som de kommer kolla om du är medlem. Annars kommer jag också få problem.

Men hörrö, A eller B klass?

Okej, låter ju lite betryggande i alla fall. Ringer dom nog vilket fall som helst och hör för säkerhets skull, så man inte står där med skägget i brevlådan senare.

Ot:

Haha, kul med en fellow socionom på flashback, kan det bli mer politiskt inkorrekt? Jag är dock ledsen att säga att jag tyvärr inte kan röja någonting om min identitet. Kollar du på mina inlägg gjorda för två år sedan så förstår du nog varför.

Gick det bra på tentan förresten?
Citera
2010-10-09, 11:53
Medlem
Pavens är, enligt tråden, logopedstuderande nu.
Citera
2010-10-12, 23:59
Medlem
tjatja

VILKET boende har fetast fester? Delphi? Eller kanske sparta? Har hört en hel del om parantesen också. Finns säkert tidigare i tråden men orka inte kolla igenom Nån som har bott får gärna dela med sig av sina erfarenheter för helt seriöst palla bo på ett skittrist ställe där alla sitter på sina rum o ugglar dagarna i ända... heheh
Citera
2010-10-13, 00:01
Medlem
Parentesen är vilt. Och det är bara förnamnet.
Citera
2010-10-13, 16:30
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imawinnerbaby
tjatja

VILKET boende har fetast fester? Delphi? Eller kanske sparta? Har hört en hel del om parantesen också. Finns säkert tidigare i tråden men orka inte kolla igenom Nån som har bott får gärna dela med sig av sina erfarenheter för helt seriöst palla bo på ett skittrist ställe där alla sitter på sina rum o ugglar dagarna i ända... heheh
Parentesen är nog vad du söker.
Citera
2010-10-13, 16:52
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imawinnerbaby
tjatja

Parantesen, D3 anses vara värst. Den korridoren är helt fruktansvärd. Men där är alltid fest, och då är ju åtminstone du nöjd.

Edit: Någon som har erfarenhet av Ulrikedal? Lär behöva flytta till korridor inom en snar framtid och då är det ett alternativ. Hur är det jämfört med Delphi/Sparta/Parantesen etc?
Senast redigerad av pernil90 2010-10-13 kl. 16:57.
Citera
2010-10-13, 20:01
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Parantesen, D3 anses vara värst. Den korridoren är helt fruktansvärd. Men där är alltid fest, och då är ju åtminstone du nöjd.

Edit: Någon som har erfarenhet av Ulrikedal? Lär behöva flytta till korridor inom en snar framtid och då är det ett alternativ. Hur är det jämfört med Delphi/Sparta/Parantesen etc?
Ulrikedal är väldigt trevligt imho.
Citera
2010-10-14, 00:09
Medlem
Hur är det med kötider på AFB när man väl fått ett rum/lägenhet? Får man en ny kötid med samma tid som tiden då man fick kontraktet eller?

Exempel:
Min kötid 1/1 2008. 6/6 2009 får jag ett rum. Min nya kötid är 6/6 2009?

Man måste ju kunna byta bostad med vissa mellanrum liksom..
Citera
2010-10-14, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Hur är det med kötider på AFB när man väl fått ett rum/lägenhet? Får man en ny kötid med samma tid som tiden då man fick kontraktet eller?

Exempel:
Min kötid 1/1 2008. 6/6 2009 får jag ett rum. Min nya kötid är 6/6 2009?

Man måste ju kunna byta bostad med vissa mellanrum liksom..

När du fått en lägenhet får du ju själv välja om du vill ställa dig i kö igen.
När du ställer dig i kö igen, då får du en ny kötid.
Citera
2010-10-14, 13:12
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90

Beror lite på vad du eftersträvar, ulrikedal är generellt sett lugnare än parentesen/delphi/sparta. Dock är detta på gott och ont men personligen tycker jag fördelarna överväger nackdelarna. Hålller du på att tentaplugga är det väldigt trevligt att ha det tyst för det mesta. Fredag/lördagkvällar är självklart mer högljudda men övriga dagar brukar det vara relativt lugnt. Så på det planet är ulrikedal väldigt bra. Om du känner för att festa är det endast ett par hundra meter till parentesen, så jag ser egentligen ingen anledning till att ha festen precis utanför dörren när det räcker med att cykla max fem minuter för att festa. Men som sagt det beror på vad man är ute efter.
Citera
2010-10-14, 17:32
Medlem
Skulle det vara större chans nu mot Januari att börja leta efter lägenhet, till våren eller till sommaren?

Vilket alternativ skulle vara smidigast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in