2010-01-08, 23:31
Medlem
Forsmanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Var ligger du i kön?

ligger 1/34

lär ju tappa den fram tills den 10 :/ om det här systemet ska fucka mig.
har iofs ett mediokert boende klart, men hade varit löjligt gott. tårar av lycka!

så om du läsare ser detta! signa inte upp dig på något.. :P
Citera
2010-01-09, 00:42
Medlem
är etta på en massa rum men vet ej om jag ska ha ett
Citera
2010-01-09, 01:30
Medlem
Forsmanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
är etta på en massa rum men vet ej om jag ska ha ett
då tar du och bangar pavens! känns ganska givet.. tack!
Citera
2010-01-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsmani
då tar du och bangar pavens! känns ganska givet.. tack!

Bara för din skull då!
Citera
2010-01-11, 15:04
Medlem
klasklätters avatar
Tjena

Jag planerar att börja studera på LTH i höst, är det omöjligt att få ett korridorrum på delphi utan novischförtur? Sist jag kollade så bodde jag utanför pendlingsavstånd(bor i ett hörn på Skåne), men tydligen så är inte reglerna samma som dom var för 1-2 år sedan..

Jag vet att det beror på ett lotteri, men hur bra tror ni mina chanser är? Riktigt, riktigt drygt om jag måste pendla första året..
Citera
2010-01-11, 15:52
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
Tjena

Jag planerar att börja studera på LTH i höst, är det omöjligt att få ett korridorrum på delphi utan novischförtur? Sist jag kollade så bodde jag utanför pendlingsavstånd(bor i ett hörn på Skåne), men tydligen så är inte reglerna samma som dom var för 1-2 år sedan..

Jag vet att det beror på ett lotteri, men hur bra tror ni mina chanser är? Riktigt, riktigt drygt om jag måste pendla första året..

Om du inte räknas som novisch så är det i princip omöjligt att få ett rum som är "novischmärkt", i alla fall på hösten.

Så du får nog räkna med minst 1 termins pendling, om du inte hittar något annat i Lund.
Citera
2010-01-11, 16:08
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Om du inte räknas som novisch så är det i princip omöjligt att få ett rum som är "novischmärkt", i alla fall på hösten.

Så du får nog räkna med minst 1 termins pendling, om du inte hittar något annat i Lund.

Jo det förstår jag, men det finns rum där novischer ej har förtur också, vet ej hur många dock. Förhoppningsvis kan jag bo hos en släkting ett tag om det krisar, drygt att pendla 3h+ om dagen.

Ska skriva upp mig på de sidor och köer som är listade här i tråden, annars får jag hoppas på en brutalt bra köplats.
Citera
2010-01-11, 16:14
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Jo det förstår jag, men det finns rum där novischer ej har förtur också, vet ej hur många dock. Förhoppningsvis kan jag bo hos en släkting ett tag om det krisar, drygt att pendla 3h+ om dagen.

Ska skriva upp mig på de sidor och köer som är listade här i tråden, annars får jag hoppas på en brutalt bra köplats.

De rum som inte är novischmärkta i början av terminen är sådana på Magasinet eller Tomegapsgården, och dessa har redan lång kötid.

Men anmäla dig till nationernas utlottningar av rum också. Kan finnas en chans för dig där.
Citera
2010-01-11, 16:28
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
De rum som inte är novischmärkta i början av terminen är sådana på Magasinet eller Tomegapsgården, och dessa har redan lång kötid.

Men anmäla dig till nationernas utlottningar av rum också. Kan finnas en chans för dig där.

Ok, tack för hjälpen.

Fick en smärre chock igår när jag kollade på afb's sida, har trott sedan flera år tillbaka att lägenhet i lund skulle vara lungt för mig då jag skulle få novsichförtur.. ack så naiv man var.

Finns massor med tips här i tråden så ska ta och läsa igenom de 10 senaste sidorna eller så och följa upp lite. Att pendla en termin är säkert acceptabelt, men jobbigt då det tar oerhört mycket tid. Fördelen är iallafall att man slipper studielån den terminen.
Citera
2010-01-11, 21:24
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Tjena

Omöjligt utan novischförtur, tyvärr.

Vart bor du?
Citera
2010-01-11, 22:35
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Omöjligt utan novischförtur, tyvärr.

Vart bor du?

Inte särskilt intresserad att berätta exakt var men det är ett av de två bättre hörnen på Skåne iallafall. Om jag har tur kan jag lyckas få låna en soffa några månader hos en släkting på Klostergården, det är inte så hemskt långt till LTH därifrån. Snackade med pappa lite i eftermiddags och han sa att efter 2-3 månader så brukar bostadskrisen ha löst sig, gäller det alla eller gäller det bara dem med novischförtur som ändå inte får någon bostad?
Citera
2010-01-11, 22:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Inte särskilt intresserad att berätta exakt var men det är ett av de två bättre hörnen på Skåne iallafall. Om jag har tur kan jag lyckas få låna en soffa några månader hos en släkting på Klostergården, det är inte så hemskt långt till LTH därifrån. Snackade med pappa lite i eftermiddags och han sa att efter 2-3 månader så brukar bostadskrisen ha löst sig, gäller det alla eller gäller det bara dem med novischförtur som ändå inte får någon bostad?
Jag har köat till AFB sen 1 augusti och har hela terminen legat långt ifrån bostad. Möjligt att novischer ligger bättre till, men annars tror jag inte att du ska vara allt för optimistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in