2010-01-19, 17:47
Medlem
någon som vet ungefär hur länge AFB lägger ut novischbostäder?
Citera
2010-01-19, 19:08
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scent1
någon som vet ungefär hur länge AFB lägger ut novischbostäder?

De lägger endast ut novischmärkta bostäder med inflyttningsdatum 1 jan, 1 feb, 1 mars. Alltså är det rimiligt att de borde sluta lägga ut novischbostäder någon gång i början eller mitten av februari.
Citera
2010-01-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
Mm, precis det jag reagerade på. När jag reggade mig på AFB(gick väl i nian då, ettan i gymn. kanske.) Kommer jag bara ihåg Lunds kommun, Malmö kommun, Svedala kommun, Kävlinge kommun + de andra kranskommunerna runt Lund som låg inom sk. 'pendlingsavstånd' Snopen som en annan blev jag igår när jag ser att nu gäller det för hela Skåne + Storköpenhamn istället..

Får väl vänja mig med tanken vid att bo hemma ett tag till(alt hos släkting) slipper studielån iallafall i några månader - känns lite bra iallafall. Får mer tid till att plugga då iallafall.

Om du kan tänka dig att anstränga dig lite, läs: engagera dig, på en nation så kan du skicka ett personligt brev som förklarar läget. Har flera polare som sagt typ: "Jag söker rum och har jobbat i kök ett tag, behöver ni någon som lagar käk och leder kvällar så kan jag gärna göra det". (Om du nu har jobbat i kök, annars hitta någon annan vinkel.. finns massor, titta på vad de olika nationerna gör och se om du kan hjälpa till med något.)
Citera
2010-02-07, 21:33
Medlem
KattOchPringless avatar
På LU:s hemsida står det att average väntetid ligger på 6 mån. Men hur kommer det sig att 13 korridorrum och 14 lägenheter är lediga enligt http://www.afb.se/sv/Post.aspx?epslanguage=SV

Så de som blivit antagna den här terminen har väl knappast behövt vänta särskilt länge på boende?

En till fråga! När kan man ställa sig i kö? Är det först när man blivit antagen?
Citera
2010-02-07, 21:40
Medlem
Viveqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles
På LU:s hemsida står det att average väntetid ligger på 6 mån. Men hur kommer det sig att 13 korridorrum och 14 lägenheter är lediga enligt http://www.afb.se/sv/Post.aspx?epslanguage=SV

Så de som blivit antagna den här terminen har väl knappast behövt vänta särskilt länge på boende?

En till fråga! När kan man ställa sig i kö? Är det först när man blivit antagen?

Lägenheterna och korridorrummen är lediga för dem som står längst fram i kön.
Citera
2010-02-07, 21:47
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viveqa
Lägenheterna och korridorrummen är lediga för dem som står längst fram i kön.
ok, det förklarar saken.
Citera
2010-02-07, 22:23
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:

Det är inga average 6 månader längre...
Citera
2010-02-07, 22:47
Medlem
Vilka hemsidor ska man ställa sig i kö hos? Står för närvarande i kö hos SSSB och AFB.
Citera
2010-02-07, 22:53
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Det är inga average 6 månader längre...
mkt längre?
Citera
2010-02-07, 23:13
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
mkt längre?

6-10 månader skulle jag gissa på.
Senast redigerad av Dest88 2010-02-07 kl. 23:19.
Citera
2010-02-08, 00:08
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
6-10 månader skulle jag gissa på.

Ja om inte mer. De som hade otur i lottningen eller som missa den är i mitten av kön nu. Själv hoppas jag på att få till HT10 iaf...
Citera
2010-02-08, 00:16
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Ja om inte mer. De som hade otur i lottningen eller som missa den är i mitten av kön nu. Själv hoppas jag på att få till HT10 iaf...

Jag hade otur i lottningen och ligger ganska bra till nu, på runt 4-6 plats. Missade du lottningen? Vilken plats ligger du på ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in