2010-01-04, 18:53
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsmani
Tjena! ligger tvåa på tre st lägenheter inför i kväll, vad tror ni? kan jag tänkas få någon?
Låter som att du har goda chanser åtminstone -- om inte ikväll, så för framtiden.
Citera
2010-01-06, 17:20
Medlem
Att få tag i lägenhet i Lund

Hej
hoppar in i tråden.

Hur ser möjligheterna och alternativen ut för att få en lägenhet i Lund? Vill börja till hösten. Kollad Afbs hemsida, men köpoängen startade inte förrän man blivit antagen
Citera
2010-01-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurra87
Hej
hoppar in i tråden.

Hur ser möjligheterna och alternativen ut för att få en lägenhet i Lund? Vill börja till hösten. Kollad Afbs hemsida, men köpoängen startade inte förrän man blivit antagen
Maste nastan ga genom kompisar. Sen om du inte bor i narheten kan det ju va svart men da borde du kunna fa boende som novisch.

Annars far man ta vad man far, sedan jobba lite pa nationer tills man far fortur for boende!
Citera
2010-01-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Maste nastan ga genom kompisar. Sen om du inte bor i narheten kan det ju va svart men da borde du kunna fa boende som novisch.

Annars far man ta vad man far, sedan jobba lite pa nationer tills man far fortur for boende!

Vad innebär att få bostad som novisch?
Citera
2010-01-06, 17:29
Medlem
Citat:
Hej
hoppar in i tråden.

Gå tillbaka till AF Bostäders hemsida såfort du fått beskedet att du är antagen. De kommer lotta ut en köplats åt dig, om du reggar dig på de första dagarna efter antagningsbeskedet kommit.
Med lite flyt får du en bra en, och kan då få ett korridorsrum som är reserverat till Novischer. Så gick det för mig iaf, ska börja nu i januari. Har ett rum som väntar på mig där nere just nu

Annars kan du ställa dig i lite olika köer. Prova LKF och Mikael Hansens Kollegium (kostar 50 kr per termin o stå i den kön). Lika bra o ställa dig så tidigt som möjligt.

Annars kan du kolla blocket för andrahand eller efter rum.

Finns oändligt med möjligheter, men en del grejer kan va bra o få en headstart på o börja redan nu
Citera
2010-01-06, 17:31
Medlem
Citat:

Om jag förstått det rätt är man Novisch första terminen i Lund. Du är ny iaf, och jag tror du räknas som det under hela första terminen men är inte helt 100 på den biten.

Att få bostad som Novisch innebär att vissa korridorsrum är reserverade för Novischer som du då kan få om du är en sådan
Citera
2010-01-06, 17:34
Medlem
Citat:
Massa korridorsrum ar reserverade for novischer och det ar valdigt svart att fa dessa rum om man inte ar novisch.

Novisch ar princip att du inte tidigare bott inom pendlingsavstand och nu ska borja forsta gangen pa Lund. Rum pa massa korridorer lottas ut och man har ratt bra chans att fa boende. Sen kan det vara pa en sunkig nation men det ar en annan sak
Citera
2010-01-06, 22:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Inlägg flyttade hit.

/mod
Citera
2010-01-07, 19:53
Medlem
Pilfinkens avatar
För att få novichförtur som man kan få till vissa korridorrum så ska man aldrig ha varit antagen till Lunds universitet, bo utanför pendligsavstånd, och regga sig som novich under de dagrana som noviclottningen pågår.

Om man bor i Helsingborg eller blev antagen till en kurs för fem år sen som man sen tackade nej till, kan man alltså inte få novichförtur hos af-bostäder. Om man dessutom tycker att AF är en skitorganisation och inte vill stödja den (eller sin kår eller nation) så ska man söka bostad nånannanstans.
Citera
2010-01-08, 18:16
Medlem
Forsmanis avatar
2 korridorsrum kvar som är inflytt i februari, snäll en högre makt hjälp mig att få de!
Citera
2010-01-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsmani
2 korridorsrum kvar som är inflytt i februari, snäll en högre makt hjälp mig att få de!

Var ligger du i kön?
Citera
2010-01-08, 18:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilfinken
För att få novichförtur som man kan få till vissa korridorrum så ska man aldrig ha varit antagen till Lunds universitet, bo utanför pendligsavstånd, och regga sig som novich under de dagrana som noviclottningen pågår.

Om man bor i Helsingborg eller blev antagen till en kurs för fem år sen som man sen tackade nej till, kan man alltså inte få novichförtur hos af-bostäder. Om man dessutom tycker att AF är en skitorganisation och inte vill stödja den (eller sin kår eller nation) så ska man söka bostad nånannanstans.

Gäller det kurser på distans också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in