2009-08-27, 18:22
Medlem
Carrerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Antalet studenter växer mer än antalet bostäder, Jag har ett för dåligt könummer(den 9:e 18:58) för att få bostad just nu, men tror att jag kommer att få till nästa termin, däremot finns det de som har könummer typ klockan 12:30 den 10:e och de kommer förmodligen få vänta rätt jävla länge...

Så Nja... för just mig är situationen löst, men tycker fortfarande att det är in i hellvete illa skött av komunen, vad fan är lund för bondhåla om inte studenterna fanns där?

Håller med om att de e kass av kommunen, men en del av problemet ligger även i att studenter som pluggar i Lund inte folkbokför sig i Lund (även om de har bott i Lund flera terminer), vilket gör det sjukt svårt för kommunen att ha några siffror att jobba med och därefter bygga bostäder, eftersom de måste ha underlag svart på vitt.

Fattar inte varför dom inte bokför sig där de ska bo, dvs Lund i detta scenario. Har hört något så dumt som att de vill gå kvar hos tandläkaren hemma eller dyl. Herregud...
Citera
2009-08-27, 20:12
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Tänkte höra mig runt lite... Jag tänkte söka till högskolan i Malmö nu till våren och börjar få sjuk ångest pga boendet och liknande.

Jag är, uppenbarligen, inte säker på huruvida jag kommer in eller inte. Jag har fått berättat för mig att det är för sent att ställa sig i bostadskö först nu. Jag vill verkligen inte vara inneboende hos en familj eller dela en större lägenhet med andra personer.

Kortfattat så vill jag ha mitt egna ställe.

Har tänkt ringa runt lite imorgon, men jag har ingen aning om vart jag ska börja. Borde jag kontakta skolan först eller någon form av fastighetsförmedlare?

Finns säkert liknande händelser i tråden, men är riktigt vilsen just nu!

Tacksam för svar och förslag och olika sätt att kunna försäkra sig så tidigt som möjligt att man har någonstans att bo!
Citera
2009-08-28, 08:42
Medlem
Coesars avatar
Helt otroligt, jag har fått bostad! AFB ringde nyss. Korridorrum på Delphi med inflytt på tisdag. Fan vad gutt!

Ett råd till er som inte har: skaffa er en kronisk tarmsjukdom, det hjälper.
Citera
2009-08-29, 09:46
Medlem
De novischerna som står 1 eller 2 nu i kön hos AFB ?

Vad hade ni för klockslag ?

Är väldigt tacksam om nån skulle svara.
Citera
2009-08-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcard
De novischerna som står 1 eller 2 nu i kön hos AFB ?

Vad hade ni för klockslag ?

Är väldigt tacksam om nån skulle svara.

Jag har kötid 2009-07-09 12:20 och ligger 4-5 som bäst just nu om det är till någon hjälp
Citera
2009-08-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaren
Jag har kötid 2009-07-09 12:20 och ligger 4-5 som bäst just nu om det är till någon hjälp

Tack så mycket.

det var till hjälp.

hur funkar det här med klockslag ? Är det typ en elev värje minut ?

Säg att jag ligger 60 minuter efter dig ... Betyder det att det finns 60 elever imellan? Eller det har inget med saken att göra och jag seglat åt skogen .
Citera
2009-08-31, 09:29
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcard
Tack så mycket.

det var till hjälp.

hur funkar det här med klockslag ? Är det typ en elev värje minut ?

Säg att jag ligger 60 minuter efter dig ... Betyder det att det finns 60 elever imellan? Eller det har inget med saken att göra och jag seglat åt skogen .
Det är så jag har uppfattat det också, någon får rätta mig om jag har fel.

Vilket klockslag har du förresten?
Citera
2009-08-31, 16:53
Medlem
Någon som vet hur länge de fortsätter lägga ut novishlägenheter? Hört att det ska vara till ungefär mitten av oktober, kan det stämma?
Citera
2009-09-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Det är så jag har uppfattat det också, någon får rätta mig om jag har fel.

Vilket klockslag har du förresten?

13.--
Citera
2009-09-10, 07:06
Medlem
Dest88s avatar
Verkar ganska dött på afb nu... Har de redan slutat lägga ut novishmärkta rum?
Citera
2009-09-10, 12:25
Medlem
Det verkar så eftersom till och med korr rum på vildanden inte är märka..
Citera
2009-09-10, 14:09
Medlem
Brukar alltid vara detsamma. Tror nog att det innebär att dem rummen som var avsatta för Novischer helt enkelt är tagna och därmed slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in