2009-08-07, 15:36
Medlem
Ja så länge som afb hinner göra en besiktning så borde det vara lungt.
Ringde till dem idag och besiktningen tar inte mer än 15 min, men du behöver meddela dem själv om att du vill flytta in tidigare så de hinner göra den. De skulle besiktiga min i början av nästa vecka och sen var det fritt fram att flytta in.
Citera
2009-08-07, 15:56
Medlem
Dest88s avatar
Ni som börjat få korridorer via afb ungefär vilket ködatum hade ni?
Citera
2009-08-07, 21:54
Medlem
juppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Ni som börjat få korridorer via afb ungefär vilket ködatum hade ni?

03.23 första dagen tror jag. Det motsvarade iaf nr. 203 i köplats, d.v.s. den 203de minuten. Jag fick mitt kontrakt den 21 juli tror jag.
Citera
2009-08-07, 22:42
Medlem
Ang lägenhet lund

Har försökt läsa alla inlägg i tråden, men förstår inte, vad kan man göra ett år innan man räknar komma in? Jag vill söka en utbildning först HT 2010 finns det något jag kan göra för att förbättra mina chanser till en bostad redan nu då?

:=)
Citera
2009-08-07, 23:01
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
03.23 första dagen tror jag. Det motsvarade iaf nr. 203 i köplats, d.v.s. den 203de minuten. Jag fick mitt kontrakt den 21 juli tror jag.

Ok najs för dig Undrar vilka som ligger på plats nr 1 nu har för ködatum.

Citat:
Ursprungligen postat av waterflash
Har försökt läsa alla inlägg i tråden, men förstår inte, vad kan man göra ett år innan man räknar komma in? Jag vill söka en utbildning först HT 2010 finns det något jag kan göra för att förbättra mina chanser till en bostad redan nu då?

Du kan först söka på afb, som lägger ut korridorer och lägenheter, när du blivit antagen.
Citera
2009-08-08, 02:51
Medlem
Artygs avatar
Citat:

Att få förstahandskontrakt i lund är skitsvårt. Satsa på att leta andrahandsbostäder och skriv in dig på lkf:s kösystem.
Citera
2009-08-08, 03:00
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Om du inte är kinkig utan kan tänka dig en stunds pendlande kan du leta lägenheter i orterna utanför Lund. Staffanstorp, Södra Sandby, Dalby, Svalöv, Torna Hällestad. Det tar inte heller särskilt lång tid att åka tåg från Kävlinge eller Landskrona. Inte för att det är roligare där, men det är både enklare och billigare att få tag på boende där. Annars, som sagt, kan du inte göra mycket mer än att hoppa in i LKF:s bostadskö och anmäla dig till AF Bostäder.
Citera
2009-08-08, 03:04
Medlem
Någon som vet hur många bostäder som är kvar hos AFB?
Senast redigerad av Theyn 2009-08-08 kl. 03:09.
Citera
2009-08-08, 03:12
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Någon som vet hur många bostäder som är kvar hos AFB?

17 lägenheter och 17 korridorsrum, men folk flyttar ut och in..
Citera
2009-08-08, 03:35
Medlem
Det är ju bara dem som ligger uppe just nu? Tänkte mer på hur många de räknar med kommer slappas fram till terminstart. För det är väl inte de sista?
Citera
2009-08-08, 21:52
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Det är ju bara dem som ligger uppe just nu? Tänkte mer på hur många de räknar med kommer slappas fram till terminstart. För det är väl inte de sista?

Nej det är inte de sista. Ringde förut och frågade och de sa att förra året så släppte de ut ung. 450 bostäder med novischförtur
Citera
2009-08-08, 21:56
Medlem
På något sätt måste det väl ändå lösa sig för alla er som letar bostad? Lästa i veckan just angående bostadskrisen i Lund, att t om rektorn hyrde ut sin soffa.

Riktigt tråkigt sånt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in