2015-08-18, 17:01
Medlem
Även jag skulle gärna flytta ner redan den 24:e alternativt den 31:a i alla fall. Dessvärre har jag tillträde till min bostad via AFB från och med den 1:a. Således undrar jag om ni har tips på vandrarhem eller annan alternativ bostad för några få dagar?
Citera
2015-08-19, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Hör med nationerna. Ryktet på gatan säger att det är särskilt enkelt att få ett rum på Smålands nation. Jag kan tyvärr inte bekräfta det, men är det akut så bör du höra med dem!

Bor hellre på gatan än i den kommunisthållan, haha. Hur lång tid tar det att få ett studentrum?
Citera
2015-08-19, 10:28
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penna26
Bor hellre på gatan än i den kommunisthållan, haha. Hur lång tid tar det att få ett studentrum?
6-9 månaders kötid om du vill bo i en AFB-bostad.
Citera
2015-08-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkStrong
Även jag skulle gärna flytta ner redan den 24:e alternativt den 31:a i alla fall. Dessvärre har jag tillträde till min bostad via AFB från och med den 1:a. Således undrar jag om ni har tips på vandrarhem eller annan alternativ bostad för några få dagar?

Ingen som har något tips? Det börjar närma sig nu.
Citera
2015-08-19, 22:09
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkStrong
Ingen som har något tips? Det börjar närma sig nu.
Har du kollat med alla vandrarhem som man får upp via Google? Är det fullbokat överallt hos dem?
Citera
2015-08-19, 22:36
Medlem
Ingen som har tips på vandrarhem? 1000 kronor natten är ju ett rån...
Citera
2015-08-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson

tälta i början. är ju 15 grader ute nu, så du kan säkert tälta in i oktober (ännu längre om du har bra grejer) och leta boende under tiden
Citera
2015-08-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson

Titta på bopoolen.nu, massvis som hyr ut rum/soffa för runt hundralappen/natt.
Citera
2015-08-20, 21:13
Medlem
Hej! Här igen, ursäkta mitt tjat.

Jag har återigen en fråga kring AFbostäder.

Har hoppats länge på min lottplats, men har tvingats inse att den inte kommer räcka hela vägen till ett boende inför kommande termin. Däremot har min kompis en plats med vilken hon ligger etta på de flesta rum på AF. Om jag hypotetiskt fixar lägenhet via hennes lottnummer, hur går vi tillväga för att göra det så smärtfritt som möjligt?

Min polare ställer upp men är inte så sugen om det blir massa krångel och om hon kan hamna i trubbel på grund av detta. Vilka steg måste vi ta för att ro det i land, är det krångligt och finns det några risker?

Är supertacksam för all hjälp denna tråden gett mig hittills, sorry återigen för mitt tjat.

mvh Santa
Citera
2015-08-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repolia
Haha och du tror på riktigt att någon kommer att orka undersöka detta?

Villkoren för att hyra ut i andra hand är tydliga och samtliga måste vara uppfyllda samtidigt ( och mycket lätta att verifiera om de ej uppfylls)

Som hyresgäst hos AF Bostäder kan du hyra ut din bostad i andrahand. Följande krävs.

Du har en godkänd dispens.
Du bor utanför pendlingsavstånd, dvs. Skåne, under uthyrningsperioden.
Du återupptar studierna vid Lunds Universitet efter uthyrningsperiodens slut.
Din andrahandshyresgäst står i vår bostadskö.
Ansökan görs minst tre veckor i förväg av dig som är hyresgäst på dina sidor.
Märkligt nog så är AFB mycket hjälpsamma och besvarar frågor samt tar reda på svar som dom inte kan ge omgående.

Dessutom så har dom extra koll på den här diskuterade situationen just nu då den påpekats för dom.

Den som fuskar tappar både bostad och köplats
Citera
2015-08-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albertoni
Villkoren för att hyra ut i andra hand är tydliga och samtliga måste vara uppfyllda samtidigt ( och mycket lätta att verifiera om de ej uppfylls)

Som hyresgäst hos AF Bostäder kan du hyra ut din bostad i andrahand. Följande krävs.

Du har en godkänd dispens.
Du bor utanför pendlingsavstånd, dvs. Skåne, under uthyrningsperioden.
Du återupptar studierna vid Lunds Universitet efter uthyrningsperiodens slut.
Din andrahandshyresgäst står i vår bostadskö.
Ansökan görs minst tre veckor i förväg av dig som är hyresgäst på dina sidor.
Märkligt nog så är AFB mycket hjälpsamma och besvarar frågor samt tar reda på svar som dom inte kan ge omgående.

Dessutom så har dom extra koll på den här diskuterade situationen just nu då den påpekats för dom.

Damer och herrar, ge en applåd för den värsta sortens person!

Sluta beklaga dig över att andra lyckas hitta en bostad med hjälp av kompisar och börja reflektera kring varför du inte kan göra det.
Citera
2015-08-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengladejaveln
Damer och herrar, ge en applåd för den värsta sortens person!

Sluta beklaga dig över att andra lyckas hitta en bostad med hjälp av kompisar och börja reflektera kring varför du inte kan göra det.

Och du förespråkar att fusk är OK, på bekostnad av ärlighet. God Bless You ... Vilken sympatisk person du är !!

Jag driver detta (just nu) som det passar mig, för fuskare SKA åka dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in