säg att du är bundis med helge fossmo så får du förtur i bostadskön
nä, men jag hade en vän som läste teologi (obs, ingen religiös fanatiker, bara intresserad av religion) och många kursare som var jävligt torra och jävligt kristna bodde där, så det låter itne skitkul. kan ha fel, så fatta inget beslut på vad jag hört ryktesvägen
Hehe, är själv kristen utan att vara fanatiker eller torr torra människor klarar jag nog. Behöver ju inte bo i samma hus med alla mina vänner liksom. Som sagt - bara de kastar holy water på mig när jag super och lyssnar på ghost
Edit: lundagard.se/2009/01/23/svart-att-fa-nykter-korridor-full/ det är detta som oroar mig. Skrevs för 6 år sedan, men..
Jävla moralkärringar. Jesus gör vatten till vin, och sen kommer ni här 2000 år senare och är nykterister pga religionen.
Senast redigerad av Spamalot1 2015-07-17 kl. 11:02.
Ni som vet, hur är Laurentiistiftelsen att bo på? Har fruktansvärt dålig köplats på AFB, men har nog kyrkliga referenser nog att smöra mig in på Laurentii. Fruktansvärt svårt att hitta info dock. Hört rykten om alkoholpolicy, vad det nu innebär, är det sant? Mycket moralism?
Är inte det stiftelsen som beskriver den gemensamma söndagsfikan som veckans höjdpunkt?
Har faktiskt inte hört mycket alls om Laurents. De verkar leva en förvånansvärt undangömd tillvaro i Lund. Kan förstås bero på att det väl aldrig lär hållas några korrefester där. Man kan å andra sidan festa överallt i Lund så att ha ett lugnt hushåll är inte en nackdel, enligt mig.
säg att du är bundis med helge fossmo så får du förtur i bostadskön
nä, men jag hade en vän som läste teologi (obs, ingen religiös fanatiker, bara intresserad av religion) och många kursare som var jävligt torra och jävligt kristna bodde där, så det låter itne skitkul. kan ha fel, så fatta inget beslut på vad jag hört ryktesvägen
fråga: hur mkt skiljer hyran på bostäderna på parentesen? blivande humaniorastudent här, och om jag mot förmodan lyckas få lya via lotteriet så kan det vara intressant att veta hur långt under 3000 man kan komma. de som ligger uppe nu har jag ingen chans på tror jag, men är t. ex. 2900 en bra hyra sett till andra områden och nationer och sådär? det känns inte som att det går att komma ned mkt i pris...
Har för mig runt 2800 är det billigaste jag sett på parentesen. 2900 är generellt bra med tanke på att det är 9-månadershyra. Det blir inte mycket billigare än så, varken hos afb eller nationerna.
Helvete så många novischlägenheter som dyker upp... När ska AFB börja kränga ut lägenheter som vi vanliga dödliga kan söka? Jag har fortfarande en köplats från Juli förra året...
Har för mig runt 2800 är det billigaste jag sett på parentesen. 2900 är generellt bra med tanke på att det är 9-månadershyra. Det blir inte mycket billigare än så, varken hos afb eller nationerna.
ok, låter bra utifall man lyckas knipa ngt.
hur ser korriderna på parentesen ut? vilken är värst, s. a. s.? hajar ju förstås att det skiftar med årskullar och så, men är det någon bokstav och våning man ska se upp för när man bokar?
hur ser korriderna på parentesen ut? vilken är värst, s. a. s.? hajar ju förstås att det skiftar med årskullar och så, men är det någon bokstav och våning man ska se upp för när man bokar?
Kan variera mer frekvent än med årskullar till och med, har man inte varit i korridoren senaste dagarna är det omöjligt att säga hur det ser ut där.
Har till och med varit i korridorer där ena sidan är fräsch (två kök i en korridor) och andra ser ut som en soptipp. Inte varit i alla eller ens hälften av korridorerna där men slitage borde ha jämnat ut sig med åren.
Kan variera mer frekvent än med årskullar till och med, har man inte varit i korridoren senaste dagarna är det omöjligt att säga hur det ser ut där.
Har till och med varit i korridorer där ena sidan är fräsch (två kök i en korridor) och andra ser ut som en soptipp. Inte varit i alla eller ens hälften av korridorerna där men slitage borde ha jämnat ut sig med åren.
haha, jag hajar. det är med andra ord ett lotteri i sig att välja att bosätta sig där. synd att man är blivande humaniorastudent, för det finns väl om jag har förstått det rätt inte så många andra bostadskomplex i vilka just humaniorastudenter samlas i samma mängd - även om det inte är en nödvändighet i sig att bo bland dem
Sitter på plats 450 någonting, ni som har mer erfarenhet av detta, vad är mina chanser på att få en vettig bostad? Och nästa fråga, säg att jag ställer mig i kö till ett korridorsrum/lägenhet och lyckas få plats nr 1 vid sista ansökningsdag, är jag skyldig att tacka ja då? Vill helst hålla alla dörrar öppna så jag inte låser in mig på ett boende.
Sitter på plats 450 någonting, ni som har mer erfarenhet av detta, vad är mina chanser på att få en vettig bostad? Och nästa fråga, säg att jag ställer mig i kö till ett korridorsrum/lägenhet och lyckas få plats nr 1 vid sista ansökningsdag, är jag skyldig att tacka ja då? Vill helst hålla alla dörrar öppna så jag inte låser in mig på ett boende.
Mvh nybörjare på detta
står på afbs hemsida att om du vinner en bostad så tappar du ditt ködatum och måste återanmäla för att få ett nytt, och då utan novischförtur
AFB säger att de ska annonsera ut 700 bostäder med novischförtur. Är det ett standardsvar eller finns det chans att de kränger ut än fler bostäder än så? Jag är så att säga ett gränsfall med köplats 900ish och andra möjligheter till boende lyser med sin frånvaro då jag bor utomlands och inte fått ett enda svar från blocket/bopoolen/nationer.
Helvete så många novischlägenheter som dyker upp... När ska AFB börja kränga ut lägenheter som vi vanliga dödliga kan söka? Jag har fortfarande en köplats från Juli förra året...
haha, jag hajar. det är med andra ord ett lotteri i sig att välja att bosätta sig där. synd att man är blivande humaniorastudent, för det finns väl om jag har förstått det rätt inte så många andra bostadskomplex i vilka just humaniorastudenter samlas i samma mängd - även om det inte är en nödvändighet i sig att bo bland dem
Det kanske bör förtydligas att detta inte enbart gäller Parentesen (eller Parran om man så vill). Alla korridorer i Lund har sina bättre och sämre stunder. Bott två år på Delphi i en något mindre korridor än de på Parentesen men även här är det helt enkelt hur skötsamma man är som kollektiv som avgör.
Viss orenlighet får man leva med och tolerera, man kan försöka tjata lite lätt på någon när man lärt känna denna alternativt klistra en lapp på diskberget eller köksvaktens dörr (vanligt att en/ett par har i uppdrag att gå ut med sopor/städa varje vecka).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!