2013-02-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Är du ny i Lund samt bor ett visst avstånd från Lund är du berättigad att delta i lotteriet av AFB-bostäder vid terminstarten.
Läs om regelverket på deras hemsida och i denna tråd.

Ja, nu har jag läst på mer om det och jag kommer vara berättigad till det lotteriet. Dock skulle det vara intressant att få höra från någon som varit i samma position och om de fick bostad i tid till terminsstarten eller inte.

Vad gör man ifall man blir antagen men inte lyckas fixa bostad?
Citera
2013-02-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AARM
Ja, nu har jag läst på mer om det och jag kommer vara berättigad till det lotteriet. Dock skulle det vara intressant att få höra från någon som varit i samma position och om de fick bostad i tid till terminsstarten eller inte.

Lotteriet har anordnats varje höst och denna tråd har existerat sedan 2006. Du har alltså slagit ned röven på denna tråd som i princip är det största arkivet av erfarenheter med AFB-lotteriet som existerar på vår runda jord, hela 6 tidigare höstlotteriet finns dokumenterade av tusentals olika personer som gått igenom den process som du väntar på.

Sluta be om spoonfeeding och gör lite research? Klarar du inte av att bläddra i en tråd på Flashback så är nog högskola inte något för dig
Senast redigerad av bullgnome 2013-02-14 kl. 00:18.
Citera
2013-02-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Lotteriet har anordnats varje höst och denna tråd har existerat sedan 2006. Du har alltså slagit ned röven på denna tråd som i princip är det största arkivet av erfarenheter med AFB-lotteriet som existerar på vår runda jord, hela 6 tidigare höstlotteriet finns dokumenterade av tusentals olika personer som gått igenom den process som du väntar på.

Sluta be om spoonfeeding och gör lite research? Klarar du inte av att bläddra i en tråd på Flashback så är nog högskola inte något för dig

Rådet du ger mig är väl det vettigaste vilket jag förstår. Att du sedan väljer att påpeka det som ett rövhål får stå för dig. Jag ursäktar min tillfälliga lathet och förstår att det vore en omöjlighet att någon som gått igenom det jag undrar över skulle vara villig att skriva om erfarenheten igen.

Får helt enkelt hålla tummarna att mitt tänkta program inte innehåller någon kurs med Flashbacktrådkunskap. Fast å andra sidan, skulle så vara fallet behöver jag iofs inte oroa mig över boendesituationen.
Citera
2013-02-14, 07:52
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AARM

Been there, done that. Blocket är din vän i sådana situationer. Finns även stiftelser, nationer, soffsurfning, egna kontakter, generösa kurskompisar och så vidare. Lycka till!
Citera
2013-02-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Been there, done that. Blocket är din vän i sådana situationer. Finns även stiftelser, nationer, soffsurfning, egna kontakter, generösa kurskompisar och så vidare. Lycka till!

Tack för svar!
Citera
2013-02-16, 18:10
Medlem
pishus avatar
Skulle vilja se bild på hur ett korridorsrum ser ut, någon som sitter på länk?

(PM går också bra )
Citera
2013-02-16, 18:29
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pishu
Skulle vilja se bild på hur ett korridorsrum ser ut, någon som sitter på länk?

(PM går också bra )
Ett korridorsrum var? Det jag varit i på Sparta såg ut som en hytt på ett kryssningsfartyg modell äldre.
Citera
2013-02-16, 18:34
Medlem
pishus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Ett korridorsrum var? Det jag varit i på Sparta såg ut som en hytt på ett kryssningsfartyg modell äldre.
Något av de större områdena.
Citera
2013-02-16, 18:58
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pishu
Något av de större områdena.
Så här kan det se ut på Vildanden: http://www.youtube.com/watch?v=yu9n_MCJuGc
Citera
2013-02-22, 00:39
Medlem
Gustav.Trolles avatar
Får man borra hål i väggarna @ AFB? Gäller korridorsrum.
Citera
2013-02-22, 05:42
Medlem
Någon som vet ungefär hur stor sannolikheten är för att man ska få bostad genom novishlotteriet? (har säkert nämts tidigare i tråden men är så trött just nu)
Citera
2013-02-22, 11:29
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav.Trolle
Får man borra hål i väggarna @ AFB? Gäller korridorsrum.

Det står så här på AFB:s hemsida gällande utflyttning:
"Dekaler och tejp ska tas bort och eventuella hål i väggar ska lagas."
Alltså kan man tolka det som man kan borra hål om man lagar dessa vid utflyttning.

På sparta finns en särskild list på väggen som är avsedd för att spika upp grejer i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in