2014-01-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakadAvMisstag
hur lång tid bör det ta att få ett rum på lunds nation om man är aktiv tjänsteman?
Fråga på nationen? Om du är aktiv tjänsteman lär det dock inte ta lång tid då Lunds har rätt många bostäder.
Citera
2014-01-20, 22:34
Medlem
BakadAvMisstags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIockren
Fråga på nationen? Om du är aktiv tjänsteman lär det dock inte ta lång tid då Lunds har rätt många bostäder.

ok ska gå dit och prata med dem imorgon!
Citera
2014-01-22, 02:55
Medlem
En bekant sa att man måste uppdatera sin ansökan på afb efter att man betalat sin avgift till sin nation. Annars öker man ur kön . Hur gör man? Ser ingenstans på hemsidan.
Citera
2014-01-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
En bekant sa att man måste uppdatera sin ansökan på afb efter att man betalat sin avgift till sin nation. Annars öker man ur kön . Hur gör man? Ser ingenstans på hemsidan.
Det var så tidigare, men inte längre.
Citera
2014-01-24, 20:10
Medlem
Har letat förgäves på AFB:s hemsida men kan ej finna svaret på följande…

Det står att man kan ansöka om max 3 bostäder samtidigt. Vad händer om man i slutändan ligger först i kön på alla? Vilken av bostäderna får man? Eller kan man välja prioritering på något sätt? Är första gången jag ska ansöka och vill helst inte göra något dumt!
Citera
2014-01-24, 20:12
Medlem
BakadAvMisstags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TalibanLasse
Har letat förgäves på AFB:s hemsida men kan ej finna svaret på följande…

Det står att man kan ansöka om max 3 bostäder samtidigt. Vad händer om man i slutändan ligger först i kön på alla? Vilken av bostäderna får man? Eller kan man välja prioritering på något sätt? Är första gången jag ska ansöka och vill helst inte göra något dumt!

Den du valde först blir prioriterad som nummer ett automatiskt (den som är överst på listan i Mina Bokningar).
Citera
2014-01-25, 14:22
Medlem
Hur lång tid brukar det ta innan man får ett kontrakt man måste kryssa i? Igår kl. 20 någonting tog jag ett förråd och har fortfarande inte fått något. När jag fick mitt korridorsrum var det på morgonen redan. Måste de fixa någon manuellt och det är helg?
Citera
2014-01-29, 21:48
Medlem
findusens avatar
Hur är det på MHK med poängkrav? Hur många poäng kräver dom att man läser på LU och hur många poäng vill dom att man klarar föregående termin på LU?
Citera
2014-01-31, 15:35
Medlem
Äntligen fick jag en ett rum. Har dock en fråga. Vad menas med att man måste skicka in en "kopia av studentkort med nation för innehavande termin" annars förlorar man kontraktet . Ska man ta en foto på studentkortet och skicka in? Eller ett screenshot på att avgiften är betald på studentlund?
Citera
2014-01-31, 18:18
Medlem
Citat:
Äntligen fick jag en ett rum. Har dock en fråga. Vad menas med att man måste skicka in en "kopia av studentkort med nation för innehavande termin" annars förlorar man kontraktet . Ska man ta en foto på studentkortet och skicka in? Eller ett screenshot på att avgiften är betald på studentlund?

Ta ett foto på studentkortet och skicka! Det gjorde jag senast. (Men se till att det är det nya kortet nu! Vårterminen!)
Citera
2014-01-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Ta ett foto på studentkortet och skicka! Det gjorde jag senast. (Men se till att det är det nya kortet nu! Vårterminen!)
Omg. Fick mitt studentkort idag. Märkte nyss att det blivit FEL PERSONNUMMER (!!) på kortet... Vad i helvete? Börjar få lite panik.

EDIT: Ser att kortnummret också är fel (helt annat kortummer på studentlunds hemsida i alla fall). Och naturligtvis håller alla stängt över helgen. Vete fan vad jag ska göra nu...
Senast redigerad av Xcil436 2014-01-31 kl. 20:47.
Citera
2014-01-31, 21:54
Medlem
Citat:
Omg. Fick mitt studentkort idag. Märkte nyss att det blivit FEL PERSONNUMMER (!!) på kortet... Vad i helvete? Börjar få lite panik.

EDIT: Ser att kortnummret också är fel (helt annat kortummer på studentlunds hemsida i alla fall). Och naturligtvis håller alla stängt över helgen. Vete fan vad jag ska göra nu...

Komiskt. Men otur!
Men man har väl typ en vecka på sig (eller mer?) att skicka in intygen, så ta det lungt! Ring AFB på måndag morgon och fråga om det går bra med gamla kortet, eller screenshot på att du betalat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in