Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-12, 13:35
  #4789
Medlem
Losec.Muppss avatar
Jag kan fortfarande inte bli medlem på studentlund.se. När jag försöker registrera mig står det att jag har en felaktig anmälningskod. Jag har sökt på inlägg som tar upp samma problem tidigare i tråden, och för dem har det ordnat sig och koden fungerade efter att de väntade ett tag.
Men jag börjar bli nervös eftersom jag måste registrera mig på studentlund.se och göra en bostadsansökan idag för att kunna vara med i novischlotteriet imorgon.
Jag mailade min kår igår förmiddag men har inte fått något svar.
Citera
2013-12-12, 13:44
  #4790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Jag kan fortfarande inte bli medlem på studentlund.se. När jag försöker registrera mig står det att jag har en felaktig anmälningskod. Jag har sökt på inlägg som tar upp samma problem tidigare i tråden, och för dem har det ordnat sig och koden fungerade efter att de väntade ett tag.
Men jag börjar bli nervös eftersom jag måste registrera mig på studentlund.se och göra en bostadsansökan idag för att kunna vara med i novischlotteriet imorgon.
Jag mailade min kår igår förmiddag men har inte fått något svar.
Jag har samma problem så jag antar att de inte har ordnat att vårterminens koder fungerar än. Men skriv gärna när de har svarat!

Sedan kan du ju anmäla dig på AFB utan att du är registrerat på studentlund. Det viktiga är bara att du inte glömmer att anmäla dig på studentlund och betala avgiften senare.
__________________
Senast redigerad av lukaskru 2013-12-12 kl. 13:47.
Citera
2013-12-12, 14:27
  #4791
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukaskru
Jag har samma problem så jag antar att de inte har ordnat att vårterminens koder fungerar än. Men skriv gärna när de har svarat!

Sedan kan du ju anmäla dig på AFB utan att du är registrerat på studentlund. Det viktiga är bara att du inte glömmer att anmäla dig på studentlund och betala avgiften senare.

http://studentlund.se/inskrivning/

Nu står det på studentlund att man inte kan bli medlem förrän den 20 december.
Citera
2013-12-12, 16:14
  #4792
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Jag kan fortfarande inte bli medlem på studentlund.se. När jag försöker registrera mig står det att jag har en felaktig anmälningskod. Jag har sökt på inlägg som tar upp samma problem tidigare i tråden, och för dem har det ordnat sig och koden fungerade efter att de väntade ett tag.
Men jag börjar bli nervös eftersom jag måste registrera mig på studentlund.se och göra en bostadsansökan idag för att kunna vara med i novischlotteriet imorgon.
Jag mailade min kår igår förmiddag men har inte fått något svar.
Du kan inte registrera dig hos Studentlund förrän den 20 december. Det har inget med felaktig antagnings- eller anmälningskod att göra.

Du kommer kunna registrera dig hos AFB innan du är medlem i Studentlund, och du kommer inte behöva bevisa ditt medlemskap förrän en bit in på vårterminen, när du haft möjlighet att såväl registrera dig hos Studentlund, som bli medlem i någon nation.
Citera
2013-12-13, 01:26
  #4793
Medlem
WUT! Jag märkte nyss att jag kan boka novishbostäder. Är det någon bug på abf eller är det meningen att det ska vara så (började i höstas och fixade boende på annat sätt så har fortfarande inte "förbrukat" min novishplats)?
Citera
2013-12-13, 09:59
  #4794
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
WUT! Jag märkte nyss att jag kan boka novishbostäder. Är det någon bug på abf eller är det meningen att det ska vara så (började i höstas och fixade boende på annat sätt så har fortfarande inte "förbrukat" min novishplats)?


Det heter ju novischförtur vilket borde betyda att du hamnar efter alla novischer i kön?
Citera
2013-12-13, 10:22
  #4795
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
WUT! Jag märkte nyss att jag kan boka novishbostäder. Är det någon bug på abf eller är det meningen att det ska vara så (började i höstas och fixade boende på annat sätt så har fortfarande inte "förbrukat" min novishplats)?
Du är novisch den första termin du börjar studera i Lund, inte första gången du får lust att bo via AFB. Poängen är att hjälpa de personer utanför Öresundsregionen som kommer in på en utbildning i Lund, tar tåget ner och inte har någonstans att bo.
__________________
Senast redigerad av storyteller 2013-12-13 kl. 10:24.
Citera
2013-12-13, 10:23
  #4796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Det heter ju novischförtur vilket borde betyda att du hamnar efter alla novischer i kön?
Denna herre har rätt. Vem som helst kan boka novischmärkta bostäder. Alla novischer som bokar går dock före, varför också en novisch kommer få bostaden.
Citera
2013-12-13, 11:52
  #4797
Medlem
iKQQLs avatar
Hej igen!

Jag har novishförtur och fick nyligen denna kötid:
2013-12-11 01:55:00

Är delphi något att satsa på?(LTH) Vilken våning ska man då välja?(mer antal studenter i korridor eller inte?)

Priset är inget bekymmer; vill bara ha så kul som möjligt samtidigt som rummet är fräsht-work hard, play hard- Var bosätter sig internationalla studenter för det mesta?

Hur många rum kan man söka till med novishförtur/dag? Är det bäst att söka just innan 00.00 så att man vet om man får rummet eller inte? Vad händer om man söker 3 rum och blir #1 på alla?
Citera
2013-12-13, 12:30
  #4798
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKQQL

Jag har novishförtur och fick nyligen denna kötid:
2013-12-11 01:55:00

Grattis! Det var ett väldigt bra könummer.
Själv fick jag 2013-12-11 03:35:00, vilket blir köplats 215 om jag räknat rätt. Hoppas det räcker till att hitta en bostad inom AFB innan jag flyttar ner.
__________________
Senast redigerad av Losec.Mupps 2013-12-13 kl. 12:35.
Citera
2013-12-13, 13:01
  #4799
Medlem
iKQQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Grattis! Det var ett väldigt bra könummer.
Själv fick jag 2013-12-11 03:35:00, vilket blir köplats 215 om jag räknat rätt. Hoppas det räcker till att hitta en bostad inom AFB innan jag flyttar ner.

Tack! Det hoppas jag med. Väldigt säker på att du hittar något

Vet du hur många ansökningar man kan göra som novish/dag?
__________________
Senast redigerad av iKQQL 2013-12-13 kl. 13:04.
Citera
2013-12-13, 13:18
  #4800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKQQL
Tack! Det hoppas jag med. Väldigt säker på att du hittar något

Vet du hur många ansökningar man kan göra som novish/dag?
Det står på sidan man kan göra tre bokningar åt gången http://www.afb.se/sv/Tjanster/Visa-l...gsanvisningar/

Själv fick man tiden 2013-12-11 03:19:00, hoppas att man får något så att man kan vara med på novischdagarna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback