2013-08-03, 22:05
Medlem
lagottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Hej, undrar vilka nationer som generellt sett håller bäst standard samt vilken av dem som är lite lugnare så att man kan sova hela natten på vardagar?
"Malmö nation party station" är ett vida kännt begrepp

Tror Malmö och GBG är värst.
Citera
2013-08-04, 14:46
Medlem
precixs avatar
ADRESSÄNDRING

Behöver adressändra med tanke på att jag flyttar 60-70 mil till hösten, och känner verkligen inte för att pröjsa dessa 495 kronor eller vad det nu är när jag kan betala ett betydligt billigare 195 kronor som student med student-ID, alltså för att registrera eftersändning. Frågan är nu alltså hur jag får tag på ett student-ID (mecenat). När kommer det? Har blivit uppmanad att adressändra i god tid (2 veckor innan ungefär) men blir svårt utan mecenatkort. Någon som sitter inne med infon?!
Citera
2013-08-04, 19:16
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Är du helt säker? I så fall har jag fått något om bakfoten, ber om ursäkt för det.
Du verkar ha rätt, jag testade att slå in ett högt belopp enligt länken Sherk länkade. Din inkomst är högre än 86 720. Då har du inte rätt till bostadsbidrag. Jag skulle få 4-500 kronor i månaden om jag ansökte om bostadsbidrag, så det blir ju en del åtminstone.
Citera
2013-08-04, 19:22
Medlem
Triffiss avatar
Ligger 1a på ca 15 korridorsrum tills inatt.
Tänkte bara kolla hur detta kan komma sig? Jag har en kötid på 15:XX och hade verkligen inte räknat med att kunna få ett rum tills starten genom afb.

Är det mindre sökande efter rummen/lägenheterna detta året än tidigare?
Citera
2013-08-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triffis
Ligger 1a på ca 15 korridorsrum tills inatt.
Tänkte bara kolla hur detta kan komma sig? Jag har en kötid på 15:XX och hade verkligen inte räknat med att kunna få ett rum tills starten genom afb.

Är det mindre sökande efter rummen/lägenheterna detta året än tidigare?
Är inte helt säker, men tänk på att antalet platser på skolan har minskats, så det är med största sannolikhet färre studenter överlag som söker boende just nu.
Citera
2013-08-04, 23:38
Medlem
Hade ni rekommenderat ettorna på Kämnärsrätten och Delphi? Ligger 1:a just nu på en del lägenheter, men det verkar vara populärt att bo i korridor första terminen.

Vad tror ni? Ska man satsa på en etta som ny student nu när man ändå har chans. Det är de som kostar ~4200 med lite större pentry. Ligger något sämre till hos de billigare ettorna (1000kr billigare).
Citera
2013-08-05, 00:46
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Hade ni rekommenderat ettorna på Kämnärsrätten och Delphi? Ligger 1:a just nu på en del lägenheter, men det verkar vara populärt att bo i korridor första terminen.

Vad tror ni? Ska man satsa på en etta som ny student nu när man ändå har chans. Det är de som kostar ~4200 med lite större pentry. Ligger något sämre till hos de billigare ettorna (1000kr billigare).

Har du novischplats och ligger först på 1: or som inte är avsedda för novischer? (Finns inga 1: or på delphi uppe för novischer för tillfället) Eller du kanske menade att du skulle vänta på att nya 1: or på delphi läggs upp?

Då kan jag ta din 1:a på delphi så tar du mitt korridorrum.

Vad har du för könummer på ett ungefär?
Citera
2013-08-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Har du novischplats och ligger först på 1: or som inte är avsedda för novischer? (Finns inga 1: or på delphi uppe för novischer för tillfället) Eller du kanske menade att du skulle vänta på att nya 1: or på delphi läggs upp?

Då kan jag ta din 1:a på delphi så tar du mitt korridorrum.

Vad har du för könummer på ett ungefär?

Jag låg etta på de som låg uppe tills 5/8, men det ligger inga uppe nu (Delphi). Dock så ligger jag etta på resterande ettor som ligger på Vildanden (för långt bort) och Kämnärsrätten, samt alla korridorsrum.

Sugen på en etta eller?

Edit: Vad kostar ditt korridorsrum?
Senast redigerad av Irmias 2013-08-05 kl. 01:25.
Citera
2013-08-05, 01:56
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Jag låg etta på de som låg uppe tills 5/8, men det ligger inga uppe nu (Delphi). Dock så ligger jag etta på resterande ettor som ligger på Vildanden (för långt bort) och Kämnärsrätten, samt alla korridorsrum.

Sugen på en etta eller?

Edit: Vad kostar ditt korridorsrum?

Drygt 3300, som de flesta gör. Då ingår el vilket jag inte tror det gör i ettornas hyra?
Jag tror dock inte det är tillåtet att byta bostad inom AFB så som jag föreslog men jag kan ha fel.
Citera
2013-08-05, 02:21
Medlem
Shafts avatar
Jag har också bra köplats på Kämnärsrätten, men har läst att det ska finnas en del sunkiga lägenheter där. Stämmer detta?
Senast redigerad av Shaft 2013-08-05 kl. 02:23.
Citera
2013-08-05, 10:52
Medlem
Kygens avatar
Jag fick kontraktsförslag idag på en lägenhet i Sparta. Jag hade kötid 12-07-13 18:22 (#1102), jag trodde aldrig att jag skulle få något innan skolstart.

YES!
Citera
2013-08-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kygen
Jag fick kontraktsförslag idag på en lägenhet i Sparta. Jag hade kötid 12-07-13 18:22 (#1102), jag trodde aldrig att jag skulle få något innan skolstart.

YES!
Haha grattis. Hur är det egentligen möjligt att så dåliga kötider får bostad? Betydligt färre platser på universitetet i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in