Citat:
Ursprungligen postat av Etanol
Någon som har tips på fler ställen att leta bostad på? Jag har anmält/kollat på:
- AFB
- MHK
- Dom flesta nationer
- Blocket
- BoPoolen
Vill inte vara inneboende hos någon familj, men det funkar att bo i lägenhet med andra studenter. Finns det några anslagstavlor som kan vara lite extra värda att titta på när jag väl är på plats? Hur stor är svartuthyrningen? Vad som helst, jag måste ha tak över huvudet.
Akelius
www.akelius.se
stenafastigheter
www.stenafastigheter.se
Ring dit, det kommer sällan ut något på hemsidorna.
Utemot kämnärsrätten/klosterängen ligger ett gäng studentbostäder som inte tillhör AFB. Tror att det är öresundsbostäder som äger dem, om de finns kvar. Vet inte så mycket om dem, men det kan också vara värt att kolla upp.
Micklagård- visserligen en hel del frikyrkliga som bor där då det är ett frikyrkligt studenthem, men de tar in en del vanligt folk också, främst novisher, och du kan ju alltid flytta längre fram:
http://www.micklagard.se/
Micklagård ligger på ett bra läge, precis vid stationen så det är praktiskt taget i centrum.
I värsta fall får du leta i hålorna utanför staden, tex arlöv, burlöv, hjärup (dessa tre går det att pendla från med tåg eller buss), dalby, veberöd (går att pendla med buss). Givetvis inte lika kul som att bo i Lund, men om det verkligen krisar så...Finns det inte där heller får du leta ännu längre ut på vischan.
Alternativt kan du leta lägenheter i Malmö, men det är inte mycket lättare att hitta något där.