2009-07-23, 14:14
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Se på fan? Det var ju en tröst. När på kvällen har du?

20:40 har jag
Citera
2009-07-23, 18:25
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Enklaste är nog om du kollar deras hemsidor och kontaktar dem direkt! Tror de finns länkade på www.af.lu.se

Hörde ni förresten om de äckliga grannarna i Lund som lämnade i en massa klagomål på AFB tänkta utbyggnad? Så nu blir de där 100-150 lägenheterna inte av för att de inte orkar driva en process med överklaganden och liknande.
Du menar Smålands nations bostadsstiftelse?
Citera
2009-07-23, 21:21
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
20:40 har jag
Stackars jäkel, då ligger du ju värre till än mig. Lycka till.
Citera
2009-07-23, 22:06
Medlem
mitt ködatum är den 9:e 18:58 och det är alltså första dagen av perioden 9-15 när lottningen va. ändå hamnar jag på typ 45/85 osv... har sökt hos lkf o ringt runt till diverse andra men hittar inget... sen jobbar ja så taskiga tider också så jag har aldrig tillgång till telefon på dagtid (06-18) mån-sön...

vene va ja ska göra...få sova i baksätet på volvon eller ngt.

Annars har jag hört att folk ockuperar ett(en?) idrottsstadium av något slag, tänkte fall man skulle rekrytera lite folk därifrån och sova på komunkontoret dagtid och rulla upp sovsäcken där, då blir det en "mildare form"(man ser inte lika allvarligt på det eftersom man tillåts inträda under kontorstid) av olaga intrång först efter stängningsdags, undrar hur ofta folk på komunhuset orkar jobba över för att invänta att polisen ska köra ut en... (vilket för övrigt är allt väktare och polis brukar göra i dessa brott, dock måste väktare vara ordningsvakt för att köra ut en för att man stannat kvar från när man fick komma in, vilket nästan diskvalificerar väktare öht...)

I övrigt sökes medbrottslingar och andra kreativa idéer.
Kampen ska utkämpas, kommer hjälpa till o protestera för mina medstudenters skull även om jag själv får bostad, så länge det är verksamma protester och inte nå jävla trampande med skyltar som ingen bryr sig om.
mvh~
Citera
2009-07-23, 22:11
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
mitt ködatum är den 9:e 18:58 och det är alltså första dagen av perioden 9-15 när lottningen va. ändå hamnar jag på typ 45/85 osv... har sökt hos lkf o ringt runt till diverse andra men hittar inget... sen jobbar ja så taskiga tider också så jag har aldrig tillgång till telefon på dagtid (06-18) mån-sön...

vene va ja ska göra...få sova i baksätet på volvon eller ngt.

Annars har jag hört att folk ockuperar ett(en?) idrottsstadium av något slag, tänkte fall man skulle rekrytera lite folk därifrån och sova på komunkontoret dagtid och rulla upp sovsäcken där, då blir det en "mildare form"(man ser inte lika allvarligt på det eftersom man tillåts inträda under kontorstid) av olaga intrång först efter stängningsdags, undrar hur ofta folk på komunhuset orkar jobba över för att invänta att polisen ska köra ut en... (vilket för övrigt är allt väktare och polis brukar göra i dessa brott, dock måste väktare vara ordningsvakt för att köra ut en för att man stannat kvar från när man fick komma in, vilket nästan diskvalificerar väktare öht...)

I övrigt sökes medbrottslingar och andra kreativa idéer.
Kampen ska utkämpas, kommer hjälpa till o protestera för mina medstudenters skull även om jag själv får bostad, så länge det är verksamma protester och inte nå jävla trampande med skyltar som ingen bryr sig om.
mvh~
Dra in på smålandskommunisternas nation och ockupera där istället, de lär stödja taktiken helhjärtat.
Citera
2009-07-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Dra in på smålandskommunisternas nation och ockupera där istället, de lär stödja taktiken helhjärtat.

Smålandsnation är inte beslutsfattare, de är bara störda, och då prioriterar jag beslutsfattare....
Citera
2009-07-23, 23:27
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Smålandsnation är inte beslutsfattare, de är bara störda, och då prioriterar jag beslutsfattare....
Smålands nation satte sig emot ett beslut om att bygga 100-150 studentbostäder, och står samtidigt bakom ockupantfestivalen vars "manifestationer" kostat samhället miljonbelopp.
Citera
2009-07-24, 00:10
Medlem
Frågan är bara när det lossnar på riktigt. När kan folk med ködatum sent den 9:e och tidigt den 10:e förväntas få tag på ett enkelt korridorsrum?

Kan tänka mig/hoppas på att det rasslar till ordentligt när:

* Folk bestämmer sig för att inte plugga denna höst.
* Får besked om 2a urvalet och inte kommer in/kommer in på förstahandsvalet på annan ort.
* Droppar av de första månaderna.

Fick själv ett ködatum sent den 9:e men hoppas få ett korridorsrum under 2009.
Citera
2009-07-24, 00:10
Medlem
Xephlons avatar
Köpte just en bostadsrätt i Järnåkra, 3a för 1.4 med en polare så flashback hangout där i höst gott folk
annars kan ni ta kontakt med krebo de har ettor för 4600 i månaden i östra torn fick en direkt när jag ringde så försök
http://www.krebo.se/
Citera
2009-07-24, 09:42
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Smålands nation satte sig emot ett beslut om att bygga 100-150 studentbostäder, och står samtidigt bakom ockupantfestivalen vars "manifestationer" kostat samhället miljonbelopp.

Det var väl inte precis bara smålands som satte sig på tvären där. Det hade jag också gjort om jag bott på södra esplanaden. Så några bostäder hade det inte blivit, även om du har helt rätt i att smålands är dumma i huvudet.

Dock har de jävligt mycket bostäder, de måste väl nästan ha flest av alla? Bara dackegården är ju 8(?) våningar med typ 20 rum på varje.
Citera
2009-07-24, 09:43
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xephlon
Köpte just en bostadsrätt i Järnåkra, 3a för 1.4 med en polare så flashback hangout där i höst gott folk
annars kan ni ta kontakt med krebo de har ettor för 4600 i månaden i östra torn fick en direkt när jag ringde så försök
http://www.krebo.se/

Järnåkra verkar helt ok. Grattis och välkommen!
Citera
2009-07-24, 10:54
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Det var väl inte precis bara smålands som satte sig på tvären där. Det hade jag också gjort om jag bott på södra esplanaden. Så några bostäder hade det inte blivit, även om du har helt rätt i att smålands är dumma i huvudet.

Dock har de jävligt mycket bostäder, de måste väl nästan ha flest av alla? Bara dackegården är ju 8(?) våningar med typ 20 rum på varje.
De har apmycket bostäder, svinbilliga är de också. Ganska äckliga, men det gör intenting när den dyraste tvåan kostar typ 4000, och det är ändå en hyffsat "central" adress, jämfört med delphi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in