2010-07-14, 00:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Frasse, vet du varför jag inte fått något ködatum?

Och om jag ska ha bostad i januari, hur kommer mitt ködatum påverkas?
För att du just ställde dig i kö och ska vara med i lotteriet. Den 15 juli sker lottningen.

Om du vill ha bostad i januari tror jag inte att du kommer få det om du ställer dig i kö nu. Det är för kort tid. Får du inget nu i novischlottningen får du nog räkna med nästan ett år, tyvärr.
Citera
2010-07-14, 02:09
Medlem
5-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför har din lottning skett?

Min lottning har inte skett. Jag kanske skulle skrivit "nu efter att lottningen kommer ha skett"

Frasse: Tack, men vad händer om jag söker bostaden i ditt exempel. Jag har den 6:e bästa tiden. innebär det att dom 5 före mig måste tacka nej till bostaden först? När utgår datumet för det? Hur många bostäder kan jag söka samtidigt? Och vilken rang i kön är rimlig nog att chansa att ställa sig i för?
Citera
2010-07-14, 08:43
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-D
Min lottning har inte skett. Jag kanske skulle skrivit "nu efter att lottningen kommer ha skett"

Frasse: Tack, men vad händer om jag söker bostaden i ditt exempel. Jag har den 6:e bästa tiden. innebär det att dom 5 före mig måste tacka nej till bostaden först? När utgår datumet för det? Hur många bostäder kan jag söka samtidigt? Och vilken rang i kön är rimlig nog att chansa att ställa sig i för?
Jag har aldrig sökt en bostad jag inte ligger top-5 på. Att fler än 5 skulle tacka nej samtidigt ser jag som högst osannolikt Man kan söka 3 bostäder samtidigt. Bostäderna ligger uppe 3 dygn (har jag för mig).
Citera
2010-07-14, 18:02
Medlem
Måste man vara medlem eller inskriven hos studentlund.se för att vara med i lottningen eller söka bostad hos AFB?
Citera
2010-07-14, 18:07
Medlem
Nä, man måste inte det. Jag ligger som 5 reserv och har inte fått någon kod så att jag kan registrera mig på studentlund. Ändå så kan jag vara med på lottningen. Söka bostad gör man ju inte förrän man har fått besked om man kommit in...
Citera
2010-07-14, 20:18
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av windjammr
Måste man vara medlem eller inskriven hos studentlund.se för att vara med i lottningen eller söka bostad hos AFB?

Du ska egentligen vara inskriven, men jag tror de göra undantag för novischer. Men det är lite oklart.

Dock är det så att du MÅSTE vara medlem i studentlund för att bli erbjuden kontrakt.
Citera
2010-07-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Du ska egentligen vara inskriven, men jag tror de göra undantag för novischer. Men det är lite oklart.

Dock är det så att du MÅSTE vara medlem i studentlund för att bli erbjuden kontrakt.
Hur går det till när lottningen för bostäder sker imorgon? Kollade på studentlund och där står det att man skall ha valt nation osv för att bli medlem. Blev lite stressigt helt plötsligt
Citera
2010-07-14, 20:41
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Hur går det till när lottningen för bostäder sker imorgon? Kollade på studentlund och där står det att man skall ha valt nation osv för att bli medlem. Blev lite stressigt helt plötsligt

Du har ju ett par dagar till på dig innan du blir erbjuden kontrakt iaf, och har du sen registrerat dig på studentlund är det lugnt. Du kan gå till nationen och visa ditt antagningsbesked när du kommer ner.

Lottningen går till så här. De samlar alla som har novischförtur i en bunke (en digital sådan), och ger dem slumpvalda kötider som är utspridda under några dagar. Exempelvis får någon kanske typ 14:e juli kl. 03.15 som sin tid, och någon annan 17:e juli 13.56. När sen lägenheterna läggs ut, kommer den som har tidigast kötid att få första tjing på de lägenheter som läggs ut. I exemplet ovan skulle den med tid den 14:e juli gå före den andra.
Citera
2010-07-14, 21:24
Medlem
Spänning! Någon som vet vid vilken tidpunkt lottningen bör vara färdig i morgon?
Citera
2010-07-14, 21:56
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me

Meddelar inte skolan det till afb?

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
För att du just ställde dig i kö och ska vara med i lotteriet. Den 15 juli sker lottningen.

Om du vill ha bostad i januari tror jag inte att du kommer få det om du ställer dig i kö nu. Det är för kort tid. Får du inget nu i novischlottningen får du nog räkna med nästan ett år, tyvärr.

Okej, synd. Bara att leta ännu en andrahandslägenhet då.
Citera
2010-07-14, 22:01
Medlem
Reggade mig på studentlund men har ej betalt ännu. Behöver betalningen ha skett innan man kan ansöka om novichlägenhet på afb eller går det att göra efter?
Citera
2010-07-14, 22:51
Medlem
Ska man även söka bostad innan den 15e för att inte gå miste om sin novischtur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in