2009-07-28, 18:36
Medlem
NashuaMoments avatar
Köp en (vanlig)lägenhet, enda utvägen.

Dessutom är studentlägenheter otrevliga saker.
Citera
2009-07-28, 18:46
Medlem
Könummer

Citat:
Ursprungligen postat av muminporr
Fick rum i Sparta idag med tid runt 04:20, ifall någon är intresserad av att veta hur allt fortlöper med platserna. När tiden tog slut låg jag 3a, 2a, 2a på tre olika rum i sparta och konstigt nog fick jag rummet jag låg trea på.

Ligger på plats 15/57 på Korridorsrummet längst ner i Vildanden om man sorterar på område. Har jag någon chans tro? Har ködatum 12.20 9/7..
Någon som vet hur länge de fortsätter med att lägga ut nya lägenheter och rum? Ända tills terminstart?
Citera
2009-07-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaren
Ligger på plats 15/57 på Korridorsrummet längst ner i Vildanden om man sorterar på område. Har jag någon chans tro? Har ködatum 12.20 9/7..
Någon som vet hur länge de fortsätter med att lägga ut nya lägenheter och rum? Ända tills terminstart?

Jag har ringt och frågat.. de sa att de skulle lägga ut lägenheter ändå tills oktober/november med novischförtur.

15/57 verkar rätt kört tror jag. Alla vill ju ha en lägenhet, och är man desperat tackar man ju ja till allting :/ Men om du fortsätter vänta, så kommer du hamna längre och längre "ner" i listan, eftersom de före som får lägenheter inte kommer "buda" på fler Jag har 9/7-04.09. I början låg jag 10 på de flesta lägenheter men nu ligger jag 1-2 på alla, så det rör ju sig åt rätt håll, så även för dig med all säkerhet. lycka till!
Citera
2009-07-29, 09:45
Medlem
Holger Meinss avatar
Är det någon som vet om bopoolen.se är en seriös sida? Det känns lite misstänksamt då de har snarlik domän som bopoolen.nu.
Citera
2009-07-29, 16:36
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Är det någon som vet om bopoolen.se är en seriös sida? Det känns lite misstänksamt då de har snarlik domän som bopoolen.nu.

Jag har enbart kört på bopoolen.nu, känns som att sidan har mycket mer kvalité. Och .se sidan ser så jävla b ut!
Citera
2009-07-29, 17:08
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagChampa
Jag har ringt och frågat.. de sa att de skulle lägga ut lägenheter ändå tills oktober/november med novischförtur.

15/57 verkar rätt kört tror jag. Alla vill ju ha en lägenhet, och är man desperat tackar man ju ja till allting :/ Men om du fortsätter vänta, så kommer du hamna längre och längre "ner" i listan, eftersom de före som får lägenheter inte kommer "buda" på fler Jag har 9/7-04.09. I början låg jag 10 på de flesta lägenheter men nu ligger jag 1-2 på alla, så det rör ju sig åt rätt håll, så även för dig med all säkerhet. lycka till!
Hum, jag ligger på 16-17 på några stycken nu iallafall. Verkar inte helt kört för mig då, eftersom jag inte har något emot att vänta till oktober.

Borde det inte vara en hel del som dessutom börjar någon annanstans för att de inte kan få bostad i tid i Lund? Borde i sådana fall olja upp kön lite framåt september.
Citera
2009-07-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Hum, jag ligger på 16-17 på några stycken nu iallafall. Verkar inte helt kört för mig då, eftersom jag inte har något emot att vänta till oktober.

Borde det inte vara en hel del som dessutom börjar någon annanstans för att de inte kan få bostad i tid i Lund? Borde i sådana fall olja upp kön lite framåt september.

Jo då är det nog. Dessutom får man inte stå i kö om man inte kommit in, men det vet ju inte dom om jag gjort eller ej. Så därför finns det dessutom säkert många (t.ex. mig :P) som står i kö utan att de kommer lägga intresseanmälan på någon lägenhet.

Det är ju många som verkar ha fått lägenhet även om de stått som 3-4 när tiden tagit slut på lägenheter.

(jag väntar för övrigt på urval 2, och om jag inte kommer in då tar jag bort min bostadsansökan )
Citera
2009-07-30, 14:12
Medlem
Ophes avatar
Är urval 2 färdigt redan? Tycker att det känns som jag fått sämre placeringar än vanligt?

Och fan vad drygt det är att typ 80% av alla privatpersoner som hyr ut rum endast gör det till kvinnliga studenter -.-
Citera
2009-07-30, 14:37
Bannlyst
Borde det inte fungera att lägga 10 lax i handen på bovärden?
Citera
2009-07-30, 14:43
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophe
Är urval 2 färdigt redan? Tycker att det känns som jag fått sämre placeringar än vanligt?

Och fan vad drygt det är att typ 80% av alla privatpersoner som hyr ut rum endast gör det till kvinnliga studenter -.-

Hade inte du de?
Nej men kvinnor brukar vara snäppet skötsammare sägs de.
Hade jag inte redan ordnat någon som bor med mig hade jag lätt kunnat tänka mig låta någon dela tills de hittat eget.

Tips är att kolla in Akelius. Börjar ni bostadsspara så har ni de lättare att söka bostäder (förtur) hos dem.
Senast redigerad av xid0n 2009-07-30 kl. 14:48.
Citera
2009-07-30, 20:54
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophe
Det blir ju inte bättre av att de flesta som gör så tycks vara män. Jag anar foul play.
Citera
2009-07-31, 00:26
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Borde det inte fungera att lägga 10 lax i handen på bovärden?

Menar du bovärdarna på AFB, dvs vaktmästarna? Isåfall lär det knappast funka...

Om du däremot menar privata hyresvärdar så kan du säkert köpa dig ett svartkontrakt, men knappast av hyresvärden själv, då folk ytterst sällan släpper ett 1:a handskontrakt ifrån sig frivilligt, så du får väl köpa direkt av innehavaren av hyreskontraktet isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in