2013-07-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Har bott i korridor i ett och ett halvt år nu, så är inte bortskämd direkt. Känns de gamla inuti eller är de fräscha?

De jag har varit i i den delen av kämnärs har inte varit överdrivet nergångna, men inte heller nyrenoverade. Det största problemet med dem är väl utsidan isf, men det spelar ju egentligen mindre roll!
Citera
2013-07-22, 20:26
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pskoot
De jag har varit i i den delen av kämnärs har inte varit överdrivet nergångna, men inte heller nyrenoverade. Det största problemet med dem är väl utsidan isf, men det spelar ju egentligen mindre roll!
Okej nice tror jag plockar en då.
Citera
2013-07-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Någon som vet ungefär hur mycket en billigare bostadsrätt kostar i Lund?

Den billigaste som ligger ute på hemnet går för 625000 kr, en etta på 37 m2 i Linero (vilket inte är det bästa området, och en jävligt jobbig uppförsbacke när du ska till skolan ). Ligger också ute en 20m2 etta vida Tuna (väldigt nära LTH och EC) för 735000 kr.
Citera
2013-07-23, 03:00
Medlem
OrangePicks avatar
Ingår någon sorts garderob till de vanliga omöblerade rummen på sparta? Lär nämligen få ett rum till veckan och vill ha en bild av vad jag måste köpa till rummet.

Undrar även om någon har erfarenhet av rummen som har en egen ingång från trapphuset, låg nämligen först på en sådan men valde i sista sekund att ta bort min bokning då jag tyckte att det kändes lite konstigt.
Citera
2013-07-23, 14:14
Medlem
Det verkar som att det bara kommer ut ettor med novischstatus på Kämnärsrätten och Delphi.

Finns det ens några ettor med novischstatus på goare ställen t.ex. Sparta, Magasinet & Tomegapsgården?

Kan man hålla huvudet kallt en stund till eller borde man plocka en på Delphi så man inte blir helt utan liksom? Ingen aning hur många som redan har blivit haffade eller hur många fler som kommer ut.
Citera
2013-07-23, 14:50
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yostakka
Det verkar som att det bara kommer ut ettor med novischstatus på Kämnärsrätten och Delphi.

Finns det ens några ettor med novischstatus på goare ställen t.ex. Sparta, Magasinet & Tomegapsgården?

Kan man hålla huvudet kallt en stund till eller borde man plocka en på Delphi så man inte blir helt utan liksom? Ingen aning hur många som redan har blivit haffade eller hur många fler som kommer ut.

Sparta: 4 ettor totalt
Magasinet: 11 ettor totalt
Tomegapsgården: 17 ettor totalt

Kanske att någon av dessa är för novischer, men mest troligt inte.
Citera
2013-07-23, 15:04
Medlem
Tack för svaret asdyao!

Delphi och Kämnärsrätten ligger ju mer eller mindre på samma ställe.
Ni som besökt någon av dessa, kan ni säga någonting om vad som är "bäst"?
Citera
2013-07-23, 18:37
Medlem
Har fixat ett boende åtminstonde fram till jul. Missade dock hela novishlotteriet och anmälde mig först igår . Är det möjligt att få ett korridorsrum på delphi, sparta eller parentesen innan januari?
Citera
2013-07-23, 21:06
Medlem
Triffiss avatar
Hur har ni som bor på sparta ordnat med bredband?
Jag har förstått att det finns fiber i huset?
Vad kostar det ungefär och vad är mest prisvärt?
Citera
2013-07-23, 21:51
Medlem
jzprs avatar
Om någon har tips på boende i Lund får ni gärna skicka PM. Letar för fullt på blocket och Bopoolen men det går inget vidare..
Citera
2013-07-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Har fixat ett boende åtminstonde fram till jul. Missade dock hela novishlotteriet och anmälde mig först igår . Är det möjligt att få ett korridorsrum på delphi, sparta eller parentesen innan januari?
Kan nån plz svara. Måste veta om jag ska skriva på ett lite längre kontrakt imorgon.
Citera
2013-07-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triffis
Hur har ni som bor på sparta ordnat med bredband?
Jag har förstått att det finns fiber i huset?
Vad kostar det ungefär och vad är mest prisvärt?

100 mbit typ 40kr månaden. Du får all info om studentabonnemang när du kopplar in datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in