2013-07-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Någon som har bättre koll än en själv?

Du har alltså plats 692. Du bör ha en bostad just innan terminsstart 1 september.
Citera
2013-07-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Du har alltså plats 692. Du bör ha en bostad just innan terminsstart 1 september.

Trots att jag ligger ~8-10 som bäst på de flesta rummen i nuläget?
Citera
2013-07-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Trots att jag ligger ~8-10 som bäst på de flesta rummen i nuläget?

Det är klart att du inte ligger först idag när det är 600 före dig.
Men jag vill minnas att AFB hann släppa 6-700 bostäder före 1 september förra året

Jag fattar ärligt talat inte varför ni undrande osäkra människor inte går tillbaka ett år i tråden och kollar exakt hur det går till, och hur folk med sina si och så kassa platser fick sin bostad.
Citera
2013-07-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Det är klart att du inte ligger först idag när det är 600 före dig.
Men jag vill minnas att AFB hann släppa 6-700 bostäder före 1 september förra året

Jag fattar ärligt talat inte varför ni undrande osäkra människor inte går tillbaka ett år i tråden och kollar exakt hur det går till, och hur folk med sina si och så kassa platser fick sin bostad.

Tro det eller ej så har jag faktiskt backat i tråden, men har fortfarande inte hittat ett definitivt svar. Har som bäst 3/28 på korridorsrum och 6/32 på en etta i nuläget.

Hade man kunnat scora en lägenhet tills terminsstart så vore det toppen. Slippa massa 19 year old somethings som lider av byta trasa-fobi.
Citera
2013-07-22, 17:03
Medlem
Är det någon som vet om nationerna har samma novischregler som afb (alltså att man måste vara antagen för första gången)? På t.ex. Lunds nations hemsida står det bara att man räknas som novisch om man är ny i Lund, vilket jag tolkar som att man aldrig har pluggat där.
Citera
2013-07-22, 17:32
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alovis
Är det någon som vet om nationerna har samma novischregler som afb (alltså att man måste vara antagen för första gången)? På t.ex. Lunds nations hemsida står det bara att man räknas som novisch om man är ny i Lund, vilket jag tolkar som att man aldrig har pluggat där.
Detta kan möjligen skilja från nation till nation men jag har aldrig hört talas om några andra regler. Skriv upp dig på alla nationers novisch-lotteri och hoppas på det bästa.
Citera
2013-07-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Detta kan möjligen skilja från nation till nation men jag har aldrig hört talas om några andra regler. Skriv upp dig på alla nationers novisch-lotteri och hoppas på det bästa.
Visste inte att nationer har lotteri. Måste man först vara inskriven i studentlund och medlem i en nation eller kan man redan nu skriva upp sig på lotteriet? När går de flesta lotterier?
Citera
2013-07-22, 18:41
Medlem
Tillflyktens avatar
Funderar på att ta en etta på kämnärsrätten. Är de trevliga? Tänkte mest om pentryt är okej eller om det känns för litet? De kostar ju runt 4300 kronor i månaden, men eftersom det bara är 9 månaders hyra kanske de inte håller så bra standard?
Citera
2013-07-22, 19:11
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Visste inte att nationer har lotteri. Måste man först vara inskriven i studentlund och medlem i en nation eller kan man redan nu skriva upp sig på lotteriet? När går de flesta lotterier?
Jag har ingen aning om hur det fungerar men har en god vän som fick ett rum på Malmö genom lotteri. Kolla igenom nationernas hemsidor och ta eventuellt kontakt med husförmännen.
Citera
2013-07-22, 19:43
Medlem
Någon som vet ungefär hur mycket en billigare bostadsrätt kostar i Lund?
Citera
2013-07-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Funderar på att ta en etta på kämnärsrätten. Är de trevliga? Tänkte mest om pentryt är okej eller om det känns för litet? De kostar ju runt 4300 kronor i månaden, men eftersom det bara är 9 månaders hyra kanske de inte håller så bra standard?

Det pentryt är bra mycket större än vad som är stanard på Kämnärs, men sen beror det ju på hur bortskämd man är och hur mycket plats man kräver!

Det finns ju annars de för 3500~ som också har 9-månadershyra, där är dock pentryt minimalt och de går under namnet "Självmordsbarrackerna"
Citera
2013-07-22, 20:09
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pskoot
Det pentryt är bra mycket större än vad som är stanard på Kämnärs, men sen beror det ju på hur bortskämd man är och hur mycket plats man kräver!

Det finns ju annars de för 3500~ som också har 9-månadershyra, där är dock pentryt minimalt och de går under namnet "Självmordsbarrackerna"
Har bott i korridor i ett och ett halvt år nu, så är inte bortskämd direkt. Känns de gamla inuti eller är de fräscha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in